wj vuotaa laatikkoöljyä

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
pikkujussi
Viestit: 121
Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
Paikkakunta:

wj vuotaa laatikkoöljyä

Viesti Kirjoittaja pikkujussi » 30.05.2013. 13:54

No nyt kun sai taas jeepin ajokuntoon, niin nyt kusee laatikkoöljyä. Näyttäs tulevan moottorin ja laatikon välistä. Öljy vuoto aika runsasta. Syynä varmaankin turbiinin takana oleva stefa. Eli laatikko pois. Mitä muuta kannattaa vaihtaa/tarkistaa, kun laatikko on irti. Moottorin puolen tiivisteet on 3 vuotta sitten vaihdettu.

Ja katiskahan on grandi 3.1td -00 guadra drive

Paska auto, mutta ei näköjään osaa luopuakkaan!

Kiitos etukäteen, mahdollisesti asiasta kinnostuneille vastaajille.

pikkujussi
Viestit: 121
Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja pikkujussi » 16.06.2013. 20:46

No niin stefa vaihdettu, mutta kusee entistä enemmän. Onko noissa laatikoissa jotain tyyppivikoja? Tyyppi 42RE. Menee huomenna uudestaan purkuun.
Mistä v...tusta se öljy kusee?

Avatar
Timo L
Viestit: 1500
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 18.06.2013. 11:49

Onko tuon dieselin perässä todellakin 42RE :?: :shock: ..eivät sitten yhtään pienempää laatikkoa ole osanneet siihen laittaa..

Varmistitko stefasta että varmasti mitat täsmää? Oliko turbiini ehjä yms...?
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 18.06.2013. 19:24

Katso että ei ole siihen mihin se stefa vastaa syöny uraa. Jos on niin koita laittaa se stefa vähän eri kohtaan.. ja toinen mitä itse teen niin olen laittanut hyvin kevyesti moottorisilikonia stefan ulkolaitaan ja sen sisäkehän olen voidellu ennen asennusta.
kozel@ircnet

pikkujussi
Viestit: 121
Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja pikkujussi » 20.06.2013. 22:20

Tuo remonttihan tehtiin paikallisella autokorjaamolla, missä on kyllä oikeasti osaavaa porukkaa. Ja kävi sitä kattomassa tunnettu automaattivaihteisto gurukin. Tuomio oli, että stefa vuotaa. Mutta ei, samanlailla kusee jopa vähän pahemmin. Ens tiistaina ottavat laatikon vielä pois. Toden näköisesti se turbiini jostakin vuotaa, eihän siellä ole paljon vaihtoehtoja. Voiko sinne stefan taakse jostain syystä kerätä painetta, että tulis kuitenki sieltä se öljy. Laatikko muuten toimii moitteetta.

pikkujussi
Viestit: 121
Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja pikkujussi » 21.06.2013. 1:00

Tähän väliin hyvää jussia kaikille onnettomille ja onnellisille Jeepin omistajille!!!!!!!

pikkujussi
Viestit: 121
Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja pikkujussi » 23.06.2013. 18:29

Härnätään taas, voiko tukkonen suodatin tehä tommosta?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 23.06.2013. 18:46

pikkujussi kirjoitti:Härnätään taas, voiko tukkonen suodatin tehä tommosta?
Ei voi!! Joko on stefa rikki tai hela väljä tai turbiinin kaula halki!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

pikkujussi
Viestit: 121
Liittynyt: 25.01.2012. 23:02
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja pikkujussi » 06.07.2013. 20:29

No nyt on vaihdettu turbiini ja öljypumpun laippatiiviste, ei vuoda enää.
Todennäköisesti se oli tuo turbiini, mikä oli halki.

Kirjoita vastaus