Välityksiä jakolaatikkoon
Välityksiä jakolaatikkoon
Wranglerilla kun on tarkotus ajella noita siviiliajojakin niin ei viitsisi ihan hirveen pitkiä välityksiä laittaa akseleihin, nyt on tulossa 3.55.
mutta maastossa kun on hidaspuoli niin oli jo 31sillä kumeilla vähän turhan hätäinen kulkemaan niin saako jostain jotain vaihtoratasta lootaan jotta olisi sitä kautta pitempi välitys? nyt alle tulossa 33set niin menee hätäsemmäks viel lissää tuo eteneminen hitaal
mutta maastossa kun on hidaspuoli niin oli jo 31sillä kumeilla vähän turhan hätäinen kulkemaan niin saako jostain jotain vaihtoratasta lootaan jotta olisi sitä kautta pitempi välitys? nyt alle tulossa 33set niin menee hätäsemmäks viel lissää tuo eteneminen hitaal
Wrangler -89 4.2L AT
No et sinä ainakaan pitempiä välityksiä isojen renkaiden kanssa halua, vaan nimenomaan lyhyempiä - elikkäs tiheämpiä. Mikä kone ja mikä vaihdelaatikko? 4.0 ja 4- portainen automaatti niin 33 renkaille aikalailla optimi on 4.56 tai 4.11; manuaalivaihteisissa saa olla vähän pidemmät.
Monilla on kumma kuvitelma että pitäisi olla kauhean harvat välitykset maantielle ettei bensaa kulu, kun kuitenkin oikeastaan kaikki vanhempien Jeeppien bensakoneet mitkä on monipisteruiskuja (2.5, 4.0, 5.2 ja 5.9) niin optimi kierrosalue maantieajoon on tuolla 2000rpm paremmalla puolen. Ylipäätään niin metsässä kuin kadulla tiheämmät välitykset mitkä vastaa orkkis rengaskokoa orkkisvälityksillä (tai hieman sitä tiheämmät) on oikeastaan vain eduksi.
Teraflexiltä saa satsia millä 231- jakoaskiin saa 4:1 alennusvaihteen, mutta siitä ei ole kauhean mairittelevia kommentteja ulkomaan palstoilla näkynyt ja on toisaalta melkoisen kallis. TJ- mallin Rubiconeissa oli 241OR- jakolaatikko mikä käy suoraan 231:n tilalle ja on sekä vahvempi että löytyy 4:1 välitys. Saatavuus täältä vain on käytännössä täysin olematon, kun ei niitä edes jenkkilässä ihan hirveitä määriä ole tarjolla..
Monilla on kumma kuvitelma että pitäisi olla kauhean harvat välitykset maantielle ettei bensaa kulu, kun kuitenkin oikeastaan kaikki vanhempien Jeeppien bensakoneet mitkä on monipisteruiskuja (2.5, 4.0, 5.2 ja 5.9) niin optimi kierrosalue maantieajoon on tuolla 2000rpm paremmalla puolen. Ylipäätään niin metsässä kuin kadulla tiheämmät välitykset mitkä vastaa orkkis rengaskokoa orkkisvälityksillä (tai hieman sitä tiheämmät) on oikeastaan vain eduksi.
Teraflexiltä saa satsia millä 231- jakoaskiin saa 4:1 alennusvaihteen, mutta siitä ei ole kauhean mairittelevia kommentteja ulkomaan palstoilla näkynyt ja on toisaalta melkoisen kallis. TJ- mallin Rubiconeissa oli 241OR- jakolaatikko mikä käy suoraan 231:n tilalle ja on sekä vahvempi että löytyy 4:1 välitys. Saatavuus täältä vain on käytännössä täysin olematon, kun ei niitä edes jenkkilässä ihan hirveitä määriä ole tarjolla..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Njo meni termit vähä sekasi harvois/pitkis... nyt tuossa jeepissä on 3.07 välitykset ja autoon on tulossa renixin 4.0 ja aw4 loota 231 jakiksella,,,koneenluovuttaja cherokeesta saisin vaihdettua 3.55 välit nyt alkuunsa kun ei varat riitä 4.xx roiniin.
Arvelinkin että se jakiksen erillinen välityskitti on vähä suolasen hintanen.
kokeillaa ny sit eka tola 3.55 ja sit aletaa tuumii tiheempiä.
ei tolla kumminkaan ole yli 80kmh vauhtei ajella kun alkaa jo korvisa soimaa tuulen yms ujellus
Arvelinkin että se jakiksen erillinen välityskitti on vähä suolasen hintanen.
kokeillaa ny sit eka tola 3.55 ja sit aletaa tuumii tiheempiä.
ei tolla kumminkaan ole yli 80kmh vauhtei ajella kun alkaa jo korvisa soimaa tuulen yms ujellus
Wrangler -89 4.2L AT
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 20.08.2009. 4:44
- Paikkakunta: Kemi
teraflex
eipä nuo näytä kestävän mpartylla
http://forums.offipalsta.com/showthread ... ost1021819
sama tapahtui viime kesänä lapland trophyssa
ja nyt myös tänä kesänä
http://forums.offipalsta.com/showthread ... ost1021819
sama tapahtui viime kesänä lapland trophyssa
ja nyt myös tänä kesänä

veli-matti
Cherokee KJ Liberty
Cherokee KJ Liberty
Jep, myös Jounilla on hajonnut pariin kertaan käsittääkseni. Eli on noista kotimaan oloissakin kokemuksia sen verran että ei kannata. Jenkkien palstat sitten pullollaan - toimii sunnuntaiajeluissa mutta isommille renkaille ja kovempaan käyttöön ei.
Sinällään jakolaatikon rahti jenkeistä Suomeen ei ole ihan älytön (mikäli ei pidä lentorahtina saada), eli jos esim. Craigslistiltä löytää sopivan 241OR:n TJ- mallin Rubiconista myynnissä niin ei kun tilaukseen
Niitä kyllä on, alkaa olla jo TJ:t niin vanhoja romuja jenkeissä että vaihtavat esim. twin stick Atlaksia alkuperäisten tilalle että saa hitaan etu- ja takavedon yms.., parhaimmillaan nähnyt 250-350$:lla 241OR:iä myynnissä.
Sinällään jakolaatikon rahti jenkeistä Suomeen ei ole ihan älytön (mikäli ei pidä lentorahtina saada), eli jos esim. Craigslistiltä löytää sopivan 241OR:n TJ- mallin Rubiconista myynnissä niin ei kun tilaukseen

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä