Ministery of silly problems presents
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 29.05.2012. 22:05
- Paikkakunta:
Ministery of silly problems presents
Potilas:
Jeep GC 2006 crd 3.0
Oire:
Vaihdeindikaattorit mittaristossa näyttää kaikkien vaihteiden olevan päällä (hakasulkeet kirjainten ympärillä), pysäköintitutka ilmoittaa olevansa pois päältä sekä jos tulee ajossa vaihtaa karkeasti pykälää pienemmän tai ei vaihda ylöspäin.
Nyt olisi tarve asialliselle diagnoosille ja lääkitykselle.
Jeep GC 2006 crd 3.0
Oire:
Vaihdeindikaattorit mittaristossa näyttää kaikkien vaihteiden olevan päällä (hakasulkeet kirjainten ympärillä), pysäköintitutka ilmoittaa olevansa pois päältä sekä jos tulee ajossa vaihtaa karkeasti pykälää pienemmän tai ei vaihda ylöspäin.
Nyt olisi tarve asialliselle diagnoosille ja lääkitykselle.
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 29.05.2012. 22:05
- Paikkakunta:
Unohtu mainita et ongelma on ajoittainen. Eli satunnaisesti heittelee vikaa, on jonkun sekunnin ja poistuu. Jotenkin vaikuttaa sähköjutulta ja ennenkun alan korjaamaan niin haluaisin kommentteja mitä korjais. Interwebin foorumeilla kerrotaan virtalukonpohjan vaihdosta lähes samoilla oireille. Niissä on vaan lisänä kaikkien mittareiden nollaantuminen ja varotusvalojen syttyminen.
Vaihteen valitsimen hiilimatto. Tässä ohjetta, http://www.youtube.com/watch?v=lu1cz45SrlU
Videosta poiketen, QD2:n lukituskytkin eli alennusvaihteen valitsin on ruuvattu alhaalta päin kahdella ruuvilla kiinni vaihtajan runkoon estäen mekaniikan irtoamisen, joten pelkästään päällä olevien kolmen ruuvin aukaiseminen ei riitä.
Joten ensin joutuu irrottamaan keskikonsolin, jotta noihin ruuveihin pääsee käsiksi, ruuvit ovat pirun ahtaassa paikassa mutta irroitettavissa tilaa on niukalti. Tämän jälkeen homma menee helposti yllä olevien ohjeiden mukaisesti, koska kytkin irtoaa omana yksikkönään kehikosta. Operaatiossa tarvitaan T10, T15 ja T20 kärjet
Videosta poiketen, QD2:n lukituskytkin eli alennusvaihteen valitsin on ruuvattu alhaalta päin kahdella ruuvilla kiinni vaihtajan runkoon estäen mekaniikan irtoamisen, joten pelkästään päällä olevien kolmen ruuvin aukaiseminen ei riitä.
Joten ensin joutuu irrottamaan keskikonsolin, jotta noihin ruuveihin pääsee käsiksi, ruuvit ovat pirun ahtaassa paikassa mutta irroitettavissa tilaa on niukalti. Tämän jälkeen homma menee helposti yllä olevien ohjeiden mukaisesti, koska kytkin irtoaa omana yksikkönään kehikosta. Operaatiossa tarvitaan T10, T15 ja T20 kärjet
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 29.05.2012. 22:05
- Paikkakunta:
Itse asiassa tuossa videossa on mukana alennusvaihteen kytkimen ruuvien irrotus. Siinä alkuperäisessä SRT8-keskustelupalstan kirjoituksessa sitä ei tietenkään ollut.CRD 3.0 kirjoitti:Videosta poiketen
En jaksa enää muistaa, miten tuon sai omassani poistettua ajossa - olisin äkkiä väittänyt, että vikatila (ts. vaihteet eivät vaihdu ja valitsinnäyttö vilkkuu) ei poistunut kuin virrat pois käyttämällä, mutta olisiko se kuitenkin hävinnyt käyttämällä valitsinta "manuaalin" puolella. Sikäli vikakuvauksesi ei sovi omani oireisiin, että vaihdetta auto ei vikatilassa koskaan vaihtanut, eikä pysäköintitutkan toiminnassakaan ollut mitään ongelmaa.
Tässä meni juuri vaihteiston nopeussensorikin vaihtoon, mutta siinä vaihteisto lukkiutuu aina kolmoselle, eikä mittaristossa ollut mitään tavallisuudesta poikkeavaa.
Saattaahan hyvinkin olla mahdollista, että vika ei tuolla putsauksella poistu tai valitsin on rikki/vika muualla.
Mutta mielestäni putsaus kanattaa tehdä niin ei oireile myöhemmin ja ei se ainakaan maksa mitään, (jos on varovainen) ompahan yksi mahdollinen vikakohta vähemmän.
Silloin kun omassani jäi merkkivalot palamaan niin en kanssa saanut pysäköintitutkasta mitään ilmoitusta, johtuneekohan siitä että se huuti suoraa huutoa aina kun auton laittoi pakille, myöhemmin kyllästyin ja deaktivoin mokoman. Takavalon takana on johtonippu josta katkaisin maajohdon -johan hiljeni.
Minulla ei kerenny tehdä kuin muutaman kerran kyseistä ongelmaa kun löysin netistä ratkaisun ja kummallakin kerralla autolla oltiin lähdössä liikeelle, vika meni ohitse vaihdevalitsinta liikuttelemalla edestakas, sitä en muista oliko virrat välillä poissa.
Mutta mielestäni putsaus kanattaa tehdä niin ei oireile myöhemmin ja ei se ainakaan maksa mitään, (jos on varovainen) ompahan yksi mahdollinen vikakohta vähemmän.
Silloin kun omassani jäi merkkivalot palamaan niin en kanssa saanut pysäköintitutkasta mitään ilmoitusta, johtuneekohan siitä että se huuti suoraa huutoa aina kun auton laittoi pakille, myöhemmin kyllästyin ja deaktivoin mokoman. Takavalon takana on johtonippu josta katkaisin maajohdon -johan hiljeni.
Minulla ei kerenny tehdä kuin muutaman kerran kyseistä ongelmaa kun löysin netistä ratkaisun ja kummallakin kerralla autolla oltiin lähdössä liikeelle, vika meni ohitse vaihdevalitsinta liikuttelemalla edestakas, sitä en muista oliko virrat välillä poissa.