grandin vaihteisto ongelma
grandin vaihteisto ongelma
kävi tosta mun grandista vaihteisto temppuileen .katkee veto useasti ja ei ota pykälää päälle . öljyt ovat ihan mustat ja jotai hilua näyttää olevan seassa .kylmänä ei liiku oikein minnekään, lämpimänä liikkuu mutta huonosti .mikähän siellä on paskan ? pakkojen jarrut sökönä ? grandi on siis vm 99 ja 3.1 td
Aika vahva merkki se on pantojen/ pakkojen loppuunkukumisesta jos on ihan mustat öljyt, metallihilettä mukana eikä laatikko oikein pelaa.
Laatikkoöljyjä kannattaa välillä tarkkailla ettei noin käy - öljyt kun tahtoo huonoksi mennessään menettää ominaisuuksiaan aika lailla, ja kohtuu hyväkuntoinenkin laatikko voi hajota. Kannattaa kuitenkin varmuuden vuoksi kattoa etu- ja takapannan säädöt ennen vajoamista murheiden synkkään maailmaan, ja koittaa tehdä laatikon huuhtelun (öljypohja pois, suodattimen vaihto, pohja takaisin öljyn täyttö, 100-200km ajoa; jos haluat kunnolla puhtaat niin sama uudestaan, ja vielä sitten kolmannenkin kerran).
Kannattaa kuitenkin varautua siihen, että alat suunnitella laatikkoremppaa tai käytetyn ostoa. Mustat öljyt ei vielä ole niin paha asia, mutta metallihile öljyn seassa yleensä on.
Laatikkoöljyjä kannattaa välillä tarkkailla ettei noin käy - öljyt kun tahtoo huonoksi mennessään menettää ominaisuuksiaan aika lailla, ja kohtuu hyväkuntoinenkin laatikko voi hajota. Kannattaa kuitenkin varmuuden vuoksi kattoa etu- ja takapannan säädöt ennen vajoamista murheiden synkkään maailmaan, ja koittaa tehdä laatikon huuhtelun (öljypohja pois, suodattimen vaihto, pohja takaisin öljyn täyttö, 100-200km ajoa; jos haluat kunnolla puhtaat niin sama uudestaan, ja vielä sitten kolmannenkin kerran).
Kannattaa kuitenkin varautua siihen, että alat suunnitella laatikkoremppaa tai käytetyn ostoa. Mustat öljyt ei vielä ole niin paha asia, mutta metallihile öljyn seassa yleensä on.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Mulla on lattialla sulle sopiva laatikko, mutta sekin pitää ensin korjata, mutta ei tartteis laittaa autoa liikkumattomaksi siksi aikaa...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Toiset jo tämän totesi, mutta laitetaan nyt vielä uskonvahvistusta:paso kirjoitti:kävi tosta mun grandista vaihteisto temppuileen .katkee veto useasti ja ei ota pykälää päälle . öljyt ovat ihan mustat ja jotai hilua näyttää olevan seassa .kylmänä ei liiku oikein minnekään, lämpimänä liikkuu mutta huonosti .mikähän siellä on paskan ? pakkojen jarrut sökönä ? grandi on siis vm 99 ja 3.1 td
Jo pelkkä laatikkoöljyn paljon punaisesta poikkeava saati täysin musta väri kertoo, että täystuho on todella lähellä. Perusteellisella öljyhuuhtelulla voi vielä tekohengittää ja saada vähän lisää toiminta-aikaa.
Mekaaniset ongelmat (kuten nyt) mustan öljyn lisäksi kertoo, että tuho on jo tapahtunut. Pakkojen ja pantojen jarrupinnat on lopussa. => vaihtoloota tai rikkoontuneen täysremppa.
Raha ja romut rauhottaa.
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Niin noo pitäähän nekin huuhdella, jos toista lootaa on asentamassa. Huuhtelun päälle pitää ajella jonkin verran, että paikat puhdistuu. Sit vielä yks öljynvaihto, niin VOT!Sikli kirjoitti:Huuhtelu kyllä auttaa mutta sinne ei tarvitse jäädä kuin jonkin verran sitä hilettä jäähdytinletkuihin/ jäähdyttimeen, sitten se juuri vaihdettu laatikkokin alkaa temppuilla.

RE-lootat vain taitaa olla arempia kuin RH-lootat sen moskan suhteen, kun niihin tarttee laittaa kallista ATF+4:sta siinä missä RH-lootiin riittää halpa DEXRON II / III.
Raha ja romut rauhottaa.
se on pitkä juttu . nyt olisi loota paikallaan ja koe ajo olisi tehty . muuten toimii hyvin mutta syttyy o/d merkki valo muutaman kilometrin ajon jälkeen ja sen jälkeen syttyy vaihteiston yli kuumenemisen merkki valo . vaihteiston lämpötila anturi on jossain lootan sisällä ?? kun ei se kovin kuumalta tunnu. eli anturi on sökö ?Sikli kirjoitti:Kiinnostaisi tietää miksi haluat ottaa sen turbiinin irti jos se oli siinä vaihtolaatikossa jo paikallaan?
Ja sen anturin vaihto edellyttää ohjelmalevyn irroituksen, kun se anturi on solenoidien välissä ja ei ole vaihdettavissa erikseen.... Mulla on yksi käytetty ja yksi uusi (se uusi tosin on siinä lattialla olevassa vaihteistossa kiinni)...paso kirjoitti:se on pitkä juttu . nyt olisi loota paikallaan ja koe ajo olisi tehty . muuten toimii hyvin mutta syttyy o/d merkki valo muutaman kilometrin ajon jälkeen ja sen jälkeen syttyy vaihteiston yli kuumenemisen merkki valo . vaihteiston lämpötila anturi on jossain lootan sisällä ?? kun ei se kovin kuumalta tunnu. eli anturi on sökö ?Sikli kirjoitti:Kiinnostaisi tietää miksi haluat ottaa sen turbiinin irti jos se oli siinä vaihtolaatikossa jo paikallaan?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
mites sen voi tutkia että onko vika siinä anturissa ?? kun tosiaan ei tunnu kovin kuumalle toi loota ja olisko kuvaa ko anturista ? yritin googlella ettiä mutten äkkiseltään löytänyt .JAMANT kirjoitti:Ja sen anturin vaihto edellyttää ohjelmalevyn irroituksen, kun se anturi on solenoidien välissä ja ei ole vaihdettavissa erikseen.... Mulla on yksi käytetty ja yksi uusi (se uusi tosin on siinä lattialla olevassa vaihteistossa kiinni)...paso kirjoitti:se on pitkä juttu . nyt olisi loota paikallaan ja koe ajo olisi tehty . muuten toimii hyvin mutta syttyy o/d merkki valo muutaman kilometrin ajon jälkeen ja sen jälkeen syttyy vaihteiston yli kuumenemisen merkki valo . vaihteiston lämpötila anturi on jossain lootan sisällä ?? kun ei se kovin kuumalta tunnu. eli anturi on sökö ?Sikli kirjoitti:Kiinnostaisi tietää miksi haluat ottaa sen turbiinin irti jos se oli siinä vaihtolaatikossa jo paikallaan?
Testerillä näkee toiminnan, ei ole kuvaa, se on upotettu muoviin solenoidien väliin...paso kirjoitti:mites sen voi tutkia että onko vika siinä anturissa ?? kun tosiaan ei tunnu kovin kuumalle toi loota ja olisko kuvaa ko anturista ? yritin googlella ettiä mutten äkkiseltään löytänyt .JAMANT kirjoitti:Ja sen anturin vaihto edellyttää ohjelmalevyn irroituksen, kun se anturi on solenoidien välissä ja ei ole vaihdettavissa erikseen.... Mulla on yksi käytetty ja yksi uusi (se uusi tosin on siinä lattialla olevassa vaihteistossa kiinni)...paso kirjoitti:se on pitkä juttu . nyt olisi loota paikallaan ja koe ajo olisi tehty . muuten toimii hyvin mutta syttyy o/d merkki valo muutaman kilometrin ajon jälkeen ja sen jälkeen syttyy vaihteiston yli kuumenemisen merkki valo . vaihteiston lämpötila anturi on jossain lootan sisällä ?? kun ei se kovin kuumalta tunnu. eli anturi on sökö ?Sikli kirjoitti:Kiinnostaisi tietää miksi haluat ottaa sen turbiinin irti jos se oli siinä vaihtolaatikossa jo paikallaan?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1