Jos pinionin ja poskirattaan hammasvälys on tosiaan millin pari niin ei ole ihme jos erikoisia ääniä kuuluu

Tasauspyörästön rattaat ja niiden "laakerit" (prikat rattaiden alla) on helppo vaihtaa kenen vain, perän shimmaus vaatii sitten jo heittokellon & -magneettijalan, ja pinionin esijännityksen säätöön viisarinäyttöisen tarkan momenttiavaimen.
Tuollaisella hammasvälyksellä tosin en ihmettelisi jos olisi jo ajettu pinioni & lautaspyörä siinä määrin loppuun, että niistä ei enää hyvää saa edes uusilla laakereilla ja/ tai shimmaamalla. Jos perästä tulee paljon metallihilettä, niin tahtoo tarkoittaa että joku paikka on lopussa. Näyttikö banjon kannen öljyproppu siililtä, vai oliko lähes puhdas?
Mitä tuohon perän shimmaamiseen tulee, niin - kuten Winchester totesikin siitä käytiin porukalla jonkin verran keskustelua offipalstan puolella - niin kyllä sen voi kylmiltään opetella jos vain viitseliäsyyttä riittää ja ostaa/ lainaa tarvittavat työkalut. Kun kerran on olemassa vielä kaveri joka niistä tietää, niin ei muuta kuin tekemään! Jos ei ole nosturipaikkaa, niin vahvasti siinä tapauksessa suosittelen akselin irrotusta autosta ja homman tekemistä autotallissa pöydällä/ korkeitten pukkien päällä. Auton alla siinä ei mene kuin hermot, itse en ainakaan lähtisi silloi tekemään
edit: Videosta toki on vähän paha nähdä tarkasti, mutta sanoisin niiden perusteella että pinionin- ja lautaspyörän hammasvälys on ihan normaali käytetylle välitykselle. Mittaamallahan tuokin selviäisi, mutta en millään jaksa uskoa että on 1-2mm välystä. Taisit tuossa pyörittää koko ajan renkaasta, koitahan huvikseen pyörittää pinionista edes-takaisin niin näkee välyksen tarkemmin ilman tasauspyörästön aiheuttamaa klappia.
Joka tapauksessa jos olet varma siitä että rallatus tulee nimenomaan etuakselista, niin jotainhan siellä on lopussa. Voi hyvin olla kuitenkin myös laakerivika, eikä välityksestä johtuvaa.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä