Ax-5 ihmettelyä
Ax-5 ihmettelyä
Nyt projektin edetessä olen tutkinut tuota komanssin vaihteistoa, niin kyseessä on ilmeseen tuo otsikon mallinen kun korjaamokäsikirjan kuvaus olisi lähelle, mallimerkinöjä en löytänyt kuin kannattimen pulttien viereen stanssatun sarjanumeron?
Näitä kasattu (ainakin) kahdella kytkin akselilla ja tässä tapauksessa kyseessä on tietenki se pienempi 14-poorinen.
Nyt parin googlen kanssa painitun illan jälkeenkin on minulle epäselvää että tuleeko tuosta akselista sulake 160hp 350nm maissa?
Se kuva jäi mittailujen jälkeen että 2.1 ja 2.5 koneissa kytkinlevy passais laatikon puolesta ristiin, sais kitkapintaa selvästi enemmän.
Apua kaipaisin kun mietin tämmösiä turhuuksia.
Näitä kasattu (ainakin) kahdella kytkin akselilla ja tässä tapauksessa kyseessä on tietenki se pienempi 14-poorinen.
Nyt parin googlen kanssa painitun illan jälkeenkin on minulle epäselvää että tuleeko tuosta akselista sulake 160hp 350nm maissa?
Se kuva jäi mittailujen jälkeen että 2.1 ja 2.5 koneissa kytkinlevy passais laatikon puolesta ristiin, sais kitkapintaa selvästi enemmän.
Apua kaipaisin kun mietin tämmösiä turhuuksia.
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Shortie, muokattu yhteensä 22 kertaa
Hoksin nyt aamulla tallilla käydessä että näinhän se oli, ei pitäs kirjotella muistin varassa mitään vaan tarkastaa faktat
ax5 on ainaski täys susi, ei google ensiksi tarjoa "ax5 troubles" turhaan.
Tämä tietää lisää askartelua voiman siirtoon
.
Fiksu ois hommannu bensatomaatin heti

ax5 on ainaski täys susi, ei google ensiksi tarjoa "ax5 troubles" turhaan.
Tämä tietää lisää askartelua voiman siirtoon

Fiksu ois hommannu bensatomaatin heti

Jeep Comanche 2.1 diesel
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.
Vastataan nyt itselle mikä tuossa ax-5 porsii jenkkien mukaan; 5-vaihteen hammaspyörää pitää akselilla c-sokka joka pääsee elämään tärinän vaikutuksesta ja ajan kanssa hakee kohdan josta se pääsee tipahtamaan, jonka jälkeen hammaspyörä pääsee liukumaan paikaltaan, jolloin se ei rasitu koko kontaktipinnaltaan vaan esim, puolella jota ratas ei kestä. Löysin myös kuvauksia joissa hammaspyörä oli hajonnut vaikka sokka olisikin paikallaan, nämä johtuvat varmaankin vain materiaalin pettämisestä.
Vaihteiden kytkeytymiseen taas vaikuttaa pronssisten (tai muuta keltaista metallia) olevien synkrojen hajoaminen, tähän löytyy syyksi monia teorioita, joista yhdeksi esitetään väärää öljylaatua, joka syövyttää synkrot.
Nämä minä sain itselleni uskoteltua, vikapaikoiksi, tuo sokkahan on ihan vain insinörtin ajattelemattomuutta, parempaa ei siihen ole kehitetty kuitenkaan.
Eli hyvä vaihteisto, ei vaan sovellu suuremmille väännöille ja väärinkäytölle.
Vaihteiden kytkeytymiseen taas vaikuttaa pronssisten (tai muuta keltaista metallia) olevien synkrojen hajoaminen, tähän löytyy syyksi monia teorioita, joista yhdeksi esitetään väärää öljylaatua, joka syövyttää synkrot.
Nämä minä sain itselleni uskoteltua, vikapaikoiksi, tuo sokkahan on ihan vain insinörtin ajattelemattomuutta, parempaa ei siihen ole kehitetty kuitenkaan.
Eli hyvä vaihteisto, ei vaan sovellu suuremmille väännöille ja väärinkäytölle.
Jeep Comanche 2.1 diesel
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.
Just oli yks -89 YJ, jossa oli laakerivikaa, kaveri haki 2.1 dieselin laatikon ja nyt viikonloppuna naittaa osia keskenään... Toivottavasti tulee kuntoon... Kun 2.5 -nelosen laatikossa on eroja dieselin laatikkoon nähden, ei sovi suoraan: kytkinakseli väärän mittainen, kytkinkoppa väärän mittainen ja väärä jako moottoriin, takakuori nelosessa on yksi anturi enemmän, taitaa olla viitosen tunnistin, eli oliskos se spark delay -kytkin, muusta en osaa sanoa...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1