miksi laatikko kytkeytyy pois päältä
miksi laatikko kytkeytyy pois päältä
eli pienoinen "ongelmakö" eli kun ajaa mateluvauhdilla jyrkkää(30-50 astetta) mäkeä ylös niin veto lakkaa(menee ns. vapaalle) vaikka vaihde on päällä ja kun antaa vähän enempi kaasua niin veto kytkeytyy uudelleen päälle.
ja jos ajaa vähänkin reippaammalla kaasulla ylös niin tätä ei tapahdu... mistähän lähtis moista ominaisuutta hakemaan??
ja jos ajaa vähänkin reippaammalla kaasulla ylös niin tätä ei tapahdu... mistähän lähtis moista ominaisuutta hakemaan??
Re: miksi laatikko kytkeytyy pois päältä
Vähän auttais kun tietäis kokoonpanon, mikä korimalli, mikä kone ja mikä laatikko??? Vai kaivetaanko kristallipallo esiin??Poksutin kirjoitti:eli pienoinen "ongelmakö" eli kun ajaa mateluvauhdilla jyrkkää(30-50 astetta) mäkeä ylös niin veto lakkaa(menee ns. vapaalle) vaikka vaihde on päällä ja kun antaa vähän enempi kaasua niin veto kytkeytyy uudelleen päälle.
ja jos ajaa vähänkin reippaammalla kaasulla ylös niin tätä ei tapahdu... mistähän lähtis moista ominaisuutta hakemaan??
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: miksi laatikko kytkeytyy pois päältä
eli -90 4.0 xj aw4 lootallaJAMANT kirjoitti:Vähän auttais kun tietäis kokoonpanon, mikä korimalli, mikä kone ja mikä laatikko??? Vai kaivetaanko kristallipallo esiin??Poksutin kirjoitti:eli pienoinen "ongelmakö" eli kun ajaa mateluvauhdilla jyrkkää(30-50 astetta) mäkeä ylös niin veto lakkaa(menee ns. vapaalle) vaikka vaihde on päällä ja kun antaa vähän enempi kaasua niin veto kytkeytyy uudelleen päälle.
ja jos ajaa vähänkin reippaammalla kaasulla ylös niin tätä ei tapahdu... mistähän lähtis moista ominaisuutta hakemaan??
Kaikista todennäköisin selitys on vaihteistoöljyn puutos tietyssä tilanteessa. Tarkoittaa siis suomeksi hydraulipaineen laskua jossain päin vaihteistoa, ja siksi vaihde ei pysy päällä. Tapahtuuko tätä kaikilla vaihteilla, vai vain tietyllä? Onko vaihdelaatikossa varmasti tarpeeksi öljyä?
Jos laatikossa on riittävä määrä öljyä, niin voisi olla jotain öljypumppuvikaa tjsp.., joka tapauksessa kaasun painaminen ja siitä seuraava kierrosten nousu pumppaa lientä paremmin, jolloin ongelmaa ei ole. Jos automaattilaatikossa on selvästi liian vähän öljyä, tai laatikon öljynpaineet on jostain muusta syystä liian alhaiset, yleensä käy niin että veto loppuu kunnes kierroksia on lisää, paneet taas nousee.
edit: Toki syitä tuollaiseen laatikon käytökseen voi olla monia, mutta totaalinen vedon katoaminen ja palautuminen ainakin minun mielestä viittaa hyvin vahvasti mainitsemaani hydraulipaineen laskuun/ öljyn puutteeseen.
Minulla on AW4:n korjausmanuaali koneella, jos kiinnostaa lukea sitä läpi niin laita YV, lähetän sen sinulle sitten sähköpostina.
Jos laatikossa on riittävä määrä öljyä, niin voisi olla jotain öljypumppuvikaa tjsp.., joka tapauksessa kaasun painaminen ja siitä seuraava kierrosten nousu pumppaa lientä paremmin, jolloin ongelmaa ei ole. Jos automaattilaatikossa on selvästi liian vähän öljyä, tai laatikon öljynpaineet on jostain muusta syystä liian alhaiset, yleensä käy niin että veto loppuu kunnes kierroksia on lisää, paneet taas nousee.
edit: Toki syitä tuollaiseen laatikon käytökseen voi olla monia, mutta totaalinen vedon katoaminen ja palautuminen ainakin minun mielestä viittaa hyvin vahvasti mainitsemaani hydraulipaineen laskuun/ öljyn puutteeseen.
Minulla on AW4:n korjausmanuaali koneella, jos kiinnostaa lukea sitä läpi niin laita YV, lähetän sen sinulle sitten sähköpostina.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
kiitoksia vastauksesta.Timo L kirjoitti:Kaikista todennäköisin selitys on vaihteistoöljyn puutos tietyssä tilanteessa. Tarkoittaa siis suomeksi hydraulipaineen laskua jossain päin vaihteistoa, ja siksi vaihde ei pysy päällä. Tapahtuuko tätä kaikilla vaihteilla, vai vain tietyllä? Onko vaihdelaatikossa varmasti tarpeeksi öljyä?
Jos laatikossa on riittävä määrä öljyä, niin voisi olla jotain öljypumppuvikaa tjsp.., joka tapauksessa kaasun painaminen ja siitä seuraava kierrosten nousu pumppaa lientä paremmin, jolloin ongelmaa ei ole. Jos automaattilaatikossa on selvästi liian vähän öljyä, tai laatikon öljynpaineet on jostain muusta syystä liian alhaiset, yleensä käy niin että veto loppuu kunnes kierroksia on lisää, paneet taas nousee.
edit: Toki syitä tuollaiseen laatikon käytökseen voi olla monia, mutta totaalinen vedon katoaminen ja palautuminen ainakin minun mielestä viittaa hyvin vahvasti mainitsemaani hydraulipaineen laskuun/ öljyn puutteeseen.
Minulla on AW4:n korjausmanuaali koneella, jos kiinnostaa lukea sitä läpi niin laita YV, lähetän sen sinulle sitten sähköpostina.
Normaaliajossa ei ole mitään vedon katkeamista...ainoastaan jyrkässä mäessä(n. 30-50astetta)pienillä kierroksilla kun voimaa vaaditaan.
Täytyypi kahtoa noi ölpät huomenna...tosin vaihdettu vasta äskettäin eikä mielestäni vuoda mistään joten en öljyn määrää epäile :S
Öljynpaineista en sitten tiedä...täytyy hutkia eikun siis tutkia

Juu laita vaan tulemaan niin saa vähän iltalukemista

Katuum@hotmail.com