KJ CRD 2006 automaattilaatikon öljytikun putki

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
erauspentu
Viestit: 188
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

KJ CRD 2006 automaattilaatikon öljytikun putki

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 20.05.2013. 21:03

Onko otsikon mukainen putki kaksi osainen? vai onko tuo minun öljyputki poikki? Tässä pirssissä on kyllä kaikenlaista ihmeellistä mutta mielenkiintoista samalla :)

Huollossa kun vaihtoivat öljyt niin huomauttivat, että täyttöputki on poikki.

Löysin korvaavan vaihteistoöljyn lauhduttimen joka ei tippase öljyä niin jos vaihdan sen niin ei hotsittais lotrata öljyä jos putki on "poikki"

Se on sellainen kyllä liitoskohdan näköinen paikka mutta varmuutta ei ole.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 21.05.2013. 8:54

On se poikki!! Mullakin yhdellä asiakkaalla on!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

erauspentu
Viestit: 188
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 21.05.2013. 9:08

Voi scheisse. Mistäs uusi ja onko vaikea vaihtaa?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 21.05.2013. 11:19

Mulla on yksi, tosin se on asiakkaalle varattu, mutta saahan noita lisää... Vaihto on helppoo, yksi/kaksi ruuvia auki (kunhan ensin löytää ne) ja putki ylös reiäastä (öljyä valuu) ja sitten vaan pujottelee sen pois ja kasaus päinvastoin ja uutta öljyä tilalle...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

erauspentu
Viestit: 188
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 21.05.2013. 11:58

Hienoa, laitan postia asiasta.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 21.05.2013. 13:32

erauspentu kirjoitti:Hienoa, laitan postia asiasta.
Sun autos on muuten 2005 -mallinen!!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

erauspentu
Viestit: 188
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 21.05.2013. 15:48

Niimpä näyttää runkonumeron perusteella valmistuvuosi olevan.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 21.05.2013. 15:59

erauspentu kirjoitti:Niimpä näyttää runkonumeron perusteella valmistuvuosi olevan.
Jep, ja sen mukaan menee varaosat, ei käyttöönoton mukaan, koska pahin mitä mulla on tullut vastaan, valmistenumero ja käyttöönottovuosi heitti 5 vuotta!! Aika moni asia on kerennyt vaihtua siinä välissä...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

erauspentu
Viestit: 188
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 22.05.2013. 9:46

Totta. Onneksi sivuillasi on maininta, että valmistenumero mukaan tilaukseen niin saa oikeat osat. Ilmeisesti kuitenkin 2005 ja 2006 ovat samaa settiä?
Suht about noin suurinpiirtein?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 22.05.2013. 9:47

erauspentu kirjoitti: Ilmeisesti kuitenkin 2005 ja 2006 ovat samaa settiä?
Suht about noin suurinpiirtein?
Joo, niin tais olla!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

erauspentu
Viestit: 188
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 23.05.2013. 17:37

JAMANT kirjoitti:Mulla on yksi, tosin se on asiakkaalle varattu, mutta saahan noita lisää... Vaihto on helppoo, yksi/kaksi ruuvia auki (kunhan ensin löytää ne) ja putki ylös reiäastä (öljyä valuu) ja sitten vaan pujottelee sen pois ja kasaus päinvastoin ja uutta öljyä tilalle...
Oisko antaa kuumia vinkkejä, mitä kaikkea pitää purkaa purken vaihdon tieltä? Se toinen mutteri on aika pahassa paikassa, siinä moottorin ja rungon välissä.
Alempi on helppo.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 23.05.2013. 19:04

erauspentu kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:Mulla on yksi, tosin se on asiakkaalle varattu, mutta saahan noita lisää... Vaihto on helppoo, yksi/kaksi ruuvia auki (kunhan ensin löytää ne) ja putki ylös reiäastä (öljyä valuu) ja sitten vaan pujottelee sen pois ja kasaus päinvastoin ja uutta öljyä tilalle...
Oisko antaa kuumia vinkkejä, mitä kaikkea pitää purkaa purken vaihdon tieltä? Se toinen mutteri on aika pahassa paikassa, siinä moottorin ja rungon välissä.
Alempi on helppo.
Ei ainakaan suoraan, kun en ole vielä tommoseen putkea vaihtanut, se eka mikä mun piti vaihtaa, ei oo vielä sovittu sille aikaa ja putken sait sinä :wink: , uusia putkia on tulossa ja kunhan saan sen ajan sovittua, sitten tiedän....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

veikkaaja
Viestit: 23
Liittynyt: 25.01.2015. 14:40
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja veikkaaja » 26.01.2015. 20:09

Jokohan on joku vaihtanut tämän?
Itsellä myös poikki sen kiinnikkeen yläpuolelta.
Jamantilla näyttäisi sellanen olevan.
Eniten mietityttää juuri tuo kiinnike(olikon lohkossa kiinni), että miten sen saa auki, sekä miten uuden saa pujoteltua paikoilleen?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 26.01.2015. 20:49

veikkaaja kirjoitti:Jokohan on joku vaihtanut tämän?
Itsellä myös poikki sen kiinnikkeen yläpuolelta.
Jamantilla näyttäisi sellanen olevan.
Eniten mietityttää juuri tuo kiinnike(olikon lohkossa kiinni), että miten sen saa auki, sekä miten uuden saa pujoteltua paikoilleen?
Olen vaihtanut... Se pultin avaus on se helpoin homma, kaikki muu onkin sitten ihan hanurista!! On ahdasta ja ei halua mahtua paikoilleen, mutta on se tehtävissä.....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus