Terve!
Liekkö kellään AW4-lootaa irrallaan? Kiinnostaisi mitta moottorin puolen tiivistepinnasta huohotinputken sisäänmenoon. Ajattelin tehdä kirurgisen operaation ja liittää uuden huohotinletkun "tunnelin" läpi yläkautta tehtävästä ihan upouudesta tarkastusluukusta kun alakautta ei pysty tuota tekemään kuin käsikopelolla pudottamatta laatikkoa (eikä ole gynekologin taitoja) ja ainakin yhden AW4:n kun näin irrallaan niin se läpivientiputki laatikkoon oli muovia. Ja kun auto on Jeep Cherokee vuosimallia -93 niin se muovinen läpivientiputki ei ehkä ole enää lujimmasta päästä (aika ja lämpötila...) niin mielellään siihen haluaisi päästä käsiksi siten että näkee myös mitä tekee! Tarvitsee nostaa tuo huohotus ylös ainakin konepellin tasaan tulevaa Hiipinä-reissua silmällä pitäen. Jos jollain on tuommoinen laatikko irrallaan ja viitsii tuon etäisyyden mitata ja ilmoittaa minulle niin olen erittäin kiitollinen!
AW4 huohotusputki
-
Re: AW4 huohotusputki
Miksi minulla on muistikuva, että XJ:ssä sekä automaatin että etuakselin huohotus on tuotu sinne tulipellin tasalle? Vai muistanko ihan väärin.. 

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
Re: AW4 huohotusputki
Terve!
Sen verran olen "gynekologia" leikkinyt asian tiimoilta kun jakista hieman kunnostelin sen paikallaan ollessa (ketju ja parit laakerit) että ainakin tuossa minun yksilössä se putki/letku päättyy siihen moottorin ja lootan liitokseen missä on käsikopelolla arvioituna joku metallinen "peltilärpäke" missä letku pysynee kiinni ja heti sen jälkeen se muovihattusysteemi letkun päässä eli ihan liian alhaalla!
Etuakselin huohotus on siellä ylempänä vaan tomaatin ei. Voihan tuon etäisyyden tietenkin arvioida tuolla gynekologi-menetelmälläkin vaan tarkka mitta olisi poikaa!
Sen verran olen "gynekologia" leikkinyt asian tiimoilta kun jakista hieman kunnostelin sen paikallaan ollessa (ketju ja parit laakerit) että ainakin tuossa minun yksilössä se putki/letku päättyy siihen moottorin ja lootan liitokseen missä on käsikopelolla arvioituna joku metallinen "peltilärpäke" missä letku pysynee kiinni ja heti sen jälkeen se muovihattusysteemi letkun päässä eli ihan liian alhaalla!
Etuakselin huohotus on siellä ylempänä vaan tomaatin ei. Voihan tuon etäisyyden tietenkin arvioida tuolla gynekologi-menetelmälläkin vaan tarkka mitta olisi poikaa!
MH