3.0 crd:n shifteristä

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
thunder666

3.0 crd:n shifteristä

Viesti Kirjoittaja thunder666 » 14.03.2016. 5:31

Tervehdys,

viikonloppuna hain gc:llä trailerilla autoa ja kuorman ollessa kyydissä testasin shifteristä täpätä miinusta että saan pienempää pykälää tarvittaessa. Eipä tiputtanut D-asennosta mihinkään. AIemmin minun mielestä toiminut ihan normaalisti ja olen kevyissä maastoajoissa saanut täpättyä pienempää pykälää mökkiin. Youtubessa on videoita ja korjauohjeita shifterin piirilevyn elvytykseen jos näyttötaulussa on kaikki moodit kehystettynä; P-R-N-D, mietin että liekö samalla saisi tämän kunton. Ajattelin sitten kysäistä täältä että onko mulla joku käyttäjäperäinen; "en osaa käyttää tätä keppiä"-tyylinen homma, tai onko jollain muulla ollut vastaavaa.

Laatikko toimii ja vaihtaa ihan normaalisti, eikä tuon trailerikeikankaan aikana ollut mitään ylivaihdehyppimistä eestaas. Ajotietokonekaan ei herjaa vaihteistosta mitään erikoista, mitä nyt joskus talven kovilla ensipakkasilla tuli ilmoitus: "Service 4wd system" ja joku toinen herja, jotka sitten hävisivät kuin pieru saharaan.

Care
Re: 3.0 crd:n shifteristä

Viesti Kirjoittaja Care » 15.03.2016. 17:18

Kun itselläni on ollut tuo [P][R][N][D]-vika, niin käsittääkseeni siinä on kyse siitä, että ajotietokone kuvittelee vaihdekepin olevan useammassa asennossa yhtäaikaa. Tuo sinun vikakuvauksesi kuulostaa siltä, että vaihdekepin käyntiä sivussa ei tunnisteta lainkaan. Lisäksi piirilevyllä on näille sivussa käynneille aivan omat kosketuspintansa, joita ei normaalikäytössä juurikaan käytetä. En usko, että putsaamalla korjaantuu, mutta voisivatko ne liukupintoja pitkin kulkevat metallipinnit olla vääntyneet?

thunder666

Re: 3.0 crd:n shifteristä

Viesti Kirjoittaja thunder666 » 17.03.2016. 7:15

Kiitos vastauksestasi.

Pitää joku päivä purkaa shifteri ja katsoa mitä sille voi tehdä. Normaalikäytössä tuo ei ole mikään akuuttia korjausta vaativa vaiva, mutta on se kuntoon saatava, uusi shifteri ei kyllä houkuttele.

Kirjoita vastaus