

Kokemuksesta voin sanoa, että jos alla temuaa, niin alle viis minuuttia, kun on irroitettu letku, irroitettu yhde, tarkistettu/putsattu, kiinnitetty yhde ja letku takaisin ja jos sillä yhtään stefoja säästyy vaihdolta, niin halpaa



On se tarkastukseen mahdollista liittää, mutta peräöljynvaihdossa sen kyllä nykyään teen...rane58 kirjoitti:Jos asiakas tilaa esim. JAMANTilla peräöljyjen tarkastuksen/lisäyksen niin kuuluko tämä huohotin letkun rassaus "huolto-ohjelmaan"...?![]()
Vai onko erikseen älyttävä tilata kyseinen tehtävä?![]()
Nimim. Tumpelotaaskyselee.
On, se löytyy ihan kaikista Jeepeistä se huohotus, tavalla tai toisella. WJ:ssä se on just sen takajarruletkun kiinnitys taka-akselille se yhde, just eilen tarkastin yhden WJ:n yhteen, 5 minuutin homma, kun auton alla on, 14mm kiintis tarvitaan....Eimehtään kirjoitti:Onkos näissä vanhemmissa, esim. wj.t ko. sydeemi?
JAMANT kirjoitti:Kun vaihdatte peräöljyjä Jeepeistänne tai muuten alustan kanssa puuhatte, niin![]()
, tarkistakaa sen perän huohottimen akselin yhde, eli se mihin se kumiletku kiinittyy perässä (saattaa olla takajarruletkun akselin kiinnike samalla tai erikseen), näyttää ainakin noissa 2005 ja uudemmissa Chryslerin 8-1/4" (Grand Cherokeet ja Commanderit) perissä olevan ruostuneet tukkoon, taas putsasin yhden auki... Voi olla muissakin tukossa tai menossa tukkoon, vähentää huomattavasti stefojen öljyvuotoja, kun perä pääsee hengittämään vapaasti huohottimen kautta... Yleensä se huohotinyhde on ihan ruuvaamalla kiinni, kanta on 9/16" eli about 14mm, letku lähtee ihan vetämällä pois ja sitten vähän ympäristöstä hiekkaa ym mutaa pois, ettei putoa perän sisään ja yhde pois ja rassaus irrallaan, kun muuten ne mujut on siellä perän sisällä ja sinnehän ne ei kuulu...
Kokemuksesta voin sanoa, että jos alla temuaa, niin alle viis minuuttia, kun on irroitettu letku, irroitettu yhde, tarkistettu/putsattu, kiinnitetty yhde ja letku takaisin ja jos sillä yhtään stefoja säästyy vaihdolta, niin halpaa![]()
![]()