Onko millanen keissi vaihtaa nuo suojakumit?
Näyttää kohta ratkeavan, joten voisi ennakoida ennenkuin on hiekat vetarissa..
Meinasin jos vaihtaisi jarruremontin yhteydessä, mutta vaatiiko tuo jotain erikoisjuttuja?
Vetoakselin suojakumit
Vetoakselin suojakumit
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: Vetoakselin suojakumit
Tämä olikin ihan simppeli juttu...
Rengas pois, satula irti, keskimutteri irti ja 3kpl pultteja mitkä pitävät navan paikoillaan:

Tuo itse navan irrotus teetti töitä, mutta lopulta se antautui.
Sitten vain napa pois ja vetoakseli lähti irti.



Pesu ennen kumin irroitusta:

Uusi kumi paikoillaan:

Rengas pois, satula irti, keskimutteri irti ja 3kpl pultteja mitkä pitävät navan paikoillaan:

Tuo itse navan irrotus teetti töitä, mutta lopulta se antautui.
Sitten vain napa pois ja vetoakseli lähti irti.



Pesu ennen kumin irroitusta:

Uusi kumi paikoillaan:

Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: Vetoakselin suojakumit
Kun minulla oli vetarin kumi rikki niin vaihdoin samalla kertaa ylä ja alapallot sekä navat. Jos on ajettu lähemmäs 300tkm nii saattaa olla navoissa tai nivelissä väljää ja sen seurauksena syöpyä eturenkaat mystisesti. Itsellä kävi toiselle eturenkaalle aikanaan tuolleen. Mikään ei kolissu tai jurissut, mutta sittenku oli pallot ja napa kädessä niin väljäähän niissä oli nimenomaan sillä puolella mistä rengas kului epätasaisesti. Auraus oli kyllä säädöissään
ZJ -96 4.0, Np242, panssarit, korotus
Suzuki Baleno 1.6
Suzuki Baleno 1.6
Re: Vetoakselin suojakumit
näillä nyt mennään.. kaiken sais periaatteessa vaihtaa, mutta alkaa rahat loppua äkkiä
Navoissa oli väljyyttä irtaalaan, mutta kun keskimutterin kiristi niin ihan jämäkkä oli.
Eikös se välys yleensäkkin poisteta kiristämällä?

Navoissa oli väljyyttä irtaalaan, mutta kun keskimutterin kiristi niin ihan jämäkkä oli.
Eikös se välys yleensäkkin poisteta kiristämällä?
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)