SYE kitin asennus ongelma

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
jopo2
Viestit: 5
Liittynyt: 11.05.2018. 23:02
Paikkakunta: jyväskylä

SYE kitin asennus ongelma

Viesti Kirjoittaja jopo2 » 20.04.2019. 15:00

Tuli sellainen ongelma vastaa kun tilasin rapakon takaa sye kitin 1988 wrangleriini ja piti olla käypänen np231 jakikseen joka vuodelta 1987 mekaanisella nopeusvaijerilla,
mutta np231 pääakselin halkaisija on vanhassa n.50mm ja uudessa n. 57mm eli kuvassa ylhäällä oleva rataspakka ei tietenkään mahdu, tuli vielä tuon uuden akselin mukana neulalaakerit jotka käy vanhaan mutta ei uuteen akseliin! ja tuo nopeusmittarin rataskin on paljon isompi uudessa akselissa eli ei sekään vissiin käy ? mulla on kyllä myös np231 vuodelta 1995 mutta rattaat vissiin erilaiset sisältä ja siinä jo sähköinen nopeusmittaus eli vaikka sais tuon uuden akselin käymään siihen niin ei saa nopeusmittaria toimimaan?Olisko vihjeitä? vai myyntiin tuo sye kitti ja jostain käypänen kitti?
kuvaa en saanutkaan liitettyä kun herjaa liian isosta tiedostosta vaikka kuinka pienentää kokoa..

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: SYE kitin asennus ongelma

Viesti Kirjoittaja Timo L » 20.04.2019. 16:33

Ei se nopeusanturi ole mikään ongelma, mekaanisen ja sähköisen voi vaihtaa päittäin ja toimii sellaisenaan. Rattaat on eri pituiset sähköisessä ja mekaanisessa, mutta kun käyttää oikeaa ratastyyppiä oikeassa anturissa niin toimii.
Rattaita taasen on eri hammasluvuilla, ja hammasmäärän mukaan anturi pitää asentaa oikeaan asentoon jakiksessa.

Mulla esim. on 90- vuosimallin 242:n takalohko 98 ZJ:ssä, ja 98:n sähköinen anturi + ratas meni suoraan jakiksen alkuperäisen mekaanisen yhdistelmän tilalle.


Jos ostit HD- SYE- paketin, niin siinä on yleensä paksumpi pääakseli kuin alkuperäinen. Siksi se on heavy duty...
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

jopo2
Viestit: 5
Liittynyt: 11.05.2018. 23:02
Paikkakunta: jyväskylä

Re: SYE kitin asennus ongelma

Viesti Kirjoittaja jopo2 » 20.04.2019. 20:10

juu tuo nopeus anturi juuri noin, ja itse itselleni vastaten ,tuon sye kit pääakselin kanssa ei tarvitse laittaa ollenkaan noita neulalaakereita synkrorataspaketin sisään , ainakin noin luin ulkomaiselta sivulta ja niin kasasin tuon omani, siinä on painevoitelu reikä siinä akselissa ja eihän tuo pakka siinä pahemmin pyöri suhteessa akseliin..myöhemmissä np231 malleissa ei ilmeisesti edes ole noita neulalaakereita synkropakassa...

Kirjoita vastaus