Jeep Wranglerin jousituksesta ...

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
Tena_67
Viestit: 31
Liittynyt: 24.11.2009. 0:31
Paikkakunta: Raahe

Jeep Wranglerin jousituksesta ...

Viesti Kirjoittaja Tena_67 » 02.12.2009. 1:26

hiukan kyselen?

Kyseessä olisi seuraavia vaihtoehtoja:
YJ: 87-90_ 2.5 L4
TJ: 91-95_ 4.0 L6 ja 2.5 L4
JK: 97 -> 06_ 4.0 L6 ja 2.5 L4

Ilmeisesti jossain malleissa oli lehtijouset+iskarit / kierrejouset+iskari.

Oliko nämä myös molemmissa päissä eli edessä ja takana? Milloin oli mitäkin?

Onko Jeep Wranglereista saatavilla sellaisia rakennekuvia joissa näkyy auto+rakenteet 3D:nä?

Kiitos tiedoista? :lol:

Tena

Gary Grand
Viestit: 146
Liittynyt: 26.01.2009. 8:54
Paikkakunta: Petäjävesi

Alusta

Viesti Kirjoittaja Gary Grand » 02.12.2009. 7:19

YJ aina lehtijousilla/molemmat päät. YJ:n mallikausi muuten kesti 87-96 ja TJ aloitti -96 ja jatkui vuoteen 2006, josta JK aloitti...
TJ aina kierrejousilla/molemmat päät
Kuva
Kuvatus TJ:stä ja löytyy www.allpar.com

JK aina kierrejousilla/molemmat päät

http://www.jeepforum.com/wiki/index.php/Jeep_Models
Tuolla hiukan lisätietoa.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Alusta

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 02.12.2009. 9:07

Gary Grand kirjoitti:YJ aina lehtijousilla/molemmat päät. YJ:n mallikausi muuten kesti 87-96 ja TJ aloitti -96 ja jatkui vuoteen 2006, josta JK aloitti...
Tarkennusta: YJ 87-95 ja TJ 97-06 (-96:ia ei ole olemassa)!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Tena_67
Viestit: 31
Liittynyt: 24.11.2009. 0:31
Paikkakunta: Raahe

Kun jousituksia korotetaan niin mitä pitää ottaa huomioon ..

Viesti Kirjoittaja Tena_67 » 02.12.2009. 20:08

Ajatellaan että kyseessä olisi perus wrangler (YJ-TJ).

Millaisia asioita on otettava huomioon kun aletaan korottamaan jousitusta, jotta siitä tulisi maantiekelpoinen ja sillä olisi maastossa hyvä ryömiä.

Ovat tälläiset muutokset yleensä kalliita juttuja, voisko hiukkasen hahmottaa hintapolitiikkaa suuntaansa.

Ois tiedossa yks jo valmiiks korotettu, mutta toisaalta voisin hakea Ruotsista tai Saksasta hiukan uudemman ja paremmilla varusteilla ja tehdä kortuksen itse.

Onko järkeä tälläisessä!!?

P.s Kaikki mielipiteet otetaan huomioon!!

Tena :wink:

Tero
Viestit: 94
Liittynyt: 27.03.2008. 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tero » 03.12.2009. 14:33

Moi!

Mä asensin 2.5" Rough Countryn korotussarjan ´89 YJ Wrangleriin keväällä. Juttua projektista TÄÄLLÄ.

Hintaa setille tuli luokkaa tonni ja aikaa meni vanhoja osia irrotellessa muutama tunti. Itse asennus oli kuitenkin melko "straight forward". Ajo-ominaisuudet mun auton kohdalla paranivat merkittävästi, vaikka korkeutta tulikin vähän lisää. Aluksi takapäässä tuntui vedättäessä tärinää, mutta nekin häipyivät aikanaan.
Jeep Wrangler YJ 2.5 -89

Jeep. Because roadside assistance requires, well, a road..

Tena_67
Viestit: 31
Liittynyt: 24.11.2009. 0:31
Paikkakunta: Raahe

Kiitos kaikille mukavista vastauksista ...

Viesti Kirjoittaja Tena_67 » 04.12.2009. 11:04

Moi!

No eihän tuo korotussetti sitten niin kovin kallis ole. Olikos siinä muutakuin nuo lehtijouset, jotka vaihdoit.

Hyvä päivänjatkoa!

Tena :lol:

Tero
Viestit: 94
Liittynyt: 27.03.2008. 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tero » 04.12.2009. 16:56

Setissä tuli mukana myös uudet iskarit, jotka laitoin talteen varastoon. Olin jo aiemmin vaihtanut alle uudet iskarit ja ajattelin ajella niillä nyt jonkin aikaa.
Jeep Wrangler YJ 2.5 -89

Jeep. Because roadside assistance requires, well, a road..

Kirjoita vastaus