Perän tunnistaminen
Perän tunnistaminen
Hei.
Paljon foorumia selanneena ja hakua käyttäen olen koittanut selvittää mikä perä omassa 2006 vuosimallin Grandissa pyörii, käsittääkseni on nämä kaikki rullanneet tehtaalta joko dana 40, 44 tai Chyrslerin 8 1/4 perällä.
Interwebin ihmeellistä maailmaa selaamalla on perän tunnistus käynyt vain entistä vaikeammaksi, laitan liitteeksi tähän kuvan jos joku vaikka osaisi ottaa kopin siitä mikä tuo perä mahtaa olla. Chyrslerin 8 1/4 ei ainakaan tunnistekuvien perusteella osu muodon puolesta mutta voisiko olla että sähköisellä lukolla varustettu perä on muodoltaa erinlainen kuin muut? vai onko pihaan eksynyt frankenstain mihin on haalittu osia sieltä sun täältä.
Perän tunnistaminen olisi aiheellista kun tilaukseen pitäisi laittaa perän laakeri- ja stefasarja.
Paljon foorumia selanneena ja hakua käyttäen olen koittanut selvittää mikä perä omassa 2006 vuosimallin Grandissa pyörii, käsittääkseni on nämä kaikki rullanneet tehtaalta joko dana 40, 44 tai Chyrslerin 8 1/4 perällä.
Interwebin ihmeellistä maailmaa selaamalla on perän tunnistus käynyt vain entistä vaikeammaksi, laitan liitteeksi tähän kuvan jos joku vaikka osaisi ottaa kopin siitä mikä tuo perä mahtaa olla. Chyrslerin 8 1/4 ei ainakaan tunnistekuvien perusteella osu muodon puolesta mutta voisiko olla että sähköisellä lukolla varustettu perä on muodoltaa erinlainen kuin muut? vai onko pihaan eksynyt frankenstain mihin on haalittu osia sieltä sun täältä.
Perän tunnistaminen olisi aiheellista kun tilaukseen pitäisi laittaa perän laakeri- ja stefasarja.
- Liitteet
-
- perä1.gif (26.18 KiB) Katsottu 9256 kertaa
Re: Perän tunnistaminen
On se Chryslerin perä, laakerisarja: http://jamant.fi/fi/tuote/2472034-laake ... 825-maskit
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Perän tunnistaminen
Jatketaan tähän.
Oon ollu siinä uskossa että oman WJ:n persiistä löytyy dana35 mut nyt kun aihetta googlasin niin tämän kuvan mukaan https://www.cherokeeforum.com/attachmen ... 868241.jpg
lähimpanä olis tuo dana 44 mut siinäkään ei tuo pulttijako vaikuta ihan samalle kun tuossa omassa
Vai onko nuo kuvat ja perät niin suurpiirteisiä et isojakin heittoja vois olla vuosien saatossa kopissa.
Omasta kuva alla, täyttötullppa kumia ja keskellä koppaa, pyöränlaakeria meinasin tilailla.
https://1drv.ms/u/s!AhHNP-QkWqqQggGPbfxPexJYbIT-
Oon ollu siinä uskossa että oman WJ:n persiistä löytyy dana35 mut nyt kun aihetta googlasin niin tämän kuvan mukaan https://www.cherokeeforum.com/attachmen ... 868241.jpg
lähimpanä olis tuo dana 44 mut siinäkään ei tuo pulttijako vaikuta ihan samalle kun tuossa omassa

Vai onko nuo kuvat ja perät niin suurpiirteisiä et isojakin heittoja vois olla vuosien saatossa kopissa.
Omasta kuva alla, täyttötullppa kumia ja keskellä koppaa, pyöränlaakeria meinasin tilailla.
https://1drv.ms/u/s!AhHNP-QkWqqQggGPbfxPexJYbIT-
Re: Perän tunnistaminen
WJ:ssä on samat pyöränlaakerit ja stefat riippumatta onko D35 vai D44...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Perän tunnistaminen
Ei kannata elää uskossa, vaan varmuudessa..henu kirjoitti: ↑03.03.2020. 16:31Oon ollu siinä uskossa että oman WJ:n persiistä löytyy dana35 mut nyt kun aihetta googlasin niin tämän kuvan mukaan https://www.cherokeeforum.com/attachmen ... 868241.jpg
lähimpanä olis tuo dana 44 mut siinäkään ei tuo pulttijako vaikuta ihan samalle kun tuossa omassa


Tuossa mun rauta-D44 projektiakselin banjon kansi D44HD:n banjossa, ja kuten näkyy niin kokoeroa on jonkin verran:

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Perän tunnistaminen
Joo samaan tulokseen tulin tuossa illalla itsekkin kun älysin ottaa magneetin käteen murkulan googlaamisen jälkeen ja totesin että eihän se tuohon murkulaan tartu.
Vastaava kuva tuli myös vastaan netissä jossa oli laitettu d44 kansi d44a:n päälle ja siitä erottikin että kannen pulttijaoissa on eroa.
Noh hyvä näin kai, tämänhän pitäs vissiin olla ihan kestävä akseli rakentelun kannalta.
Re: Perän tunnistaminen
Pinionin akseli on yhtä vahva kuin D60:ssa, ja jos laittaa JK- Rubiconin takavälityksen* niin saa vielä 8.8" lautaspyörän D44HD:n 8.5" sijaan. Jos ajaa paljon kivikossa niin banjon pohja kandee suojata, puree tehokkaasti kallioon ja naarmuuntuu kun on pehmeähköä. Akseliputket on tässäkin se heikko kohta, eli _jos_ tykkää ajaa kovaa isommissa montuissa niin trussi on paikallaan. Välitys on vahva ja cromovetareilla voi aivan huoletta ajaa 35" renkailla.
* JK Rubiconin välityksessä pinionissa on eri spoorit kuin D44HD:ssä; näiden oma on sama 29-spoorinen kuin D60:ssa, JK käyttää omaa olikohan 24- spoorista. Ei tuota 8.5" lautaspyörääkään ihan helposti riko niillä renkailla mitä näihin laillisesti saa, eli siinä mielessä ei kannata vaivata asialla liikaa päätä.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä