Perän tunnistaminen

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
kupoc
Viestit: 3
Liittynyt: 10.10.2012. 13:55
Paikkakunta:

Perän tunnistaminen

Viesti Kirjoittaja kupoc » 16.04.2019. 19:39

Hei.

Paljon foorumia selanneena ja hakua käyttäen olen koittanut selvittää mikä perä omassa 2006 vuosimallin Grandissa pyörii, käsittääkseni on nämä kaikki rullanneet tehtaalta joko dana 40, 44 tai Chyrslerin 8 1/4 perällä.

Interwebin ihmeellistä maailmaa selaamalla on perän tunnistus käynyt vain entistä vaikeammaksi, laitan liitteeksi tähän kuvan jos joku vaikka osaisi ottaa kopin siitä mikä tuo perä mahtaa olla. Chyrslerin 8 1/4 ei ainakaan tunnistekuvien perusteella osu muodon puolesta mutta voisiko olla että sähköisellä lukolla varustettu perä on muodoltaa erinlainen kuin muut? vai onko pihaan eksynyt frankenstain mihin on haalittu osia sieltä sun täältä.

Perän tunnistaminen olisi aiheellista kun tilaukseen pitäisi laittaa perän laakeri- ja stefasarja.
Liitteet
perä1.gif
perä1.gif (26.18 KiB) Katsottu 9256 kertaa

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Perän tunnistaminen

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 16.04.2019. 22:53

On se Chryslerin perä, laakerisarja: http://jamant.fi/fi/tuote/2472034-laake ... 825-maskit
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

henu
Viestit: 180
Liittynyt: 13.08.2018. 3:34
Paikkakunta: Kuopio

Re: Perän tunnistaminen

Viesti Kirjoittaja henu » 03.03.2020. 16:31

Jatketaan tähän.

Oon ollu siinä uskossa että oman WJ:n persiistä löytyy dana35 mut nyt kun aihetta googlasin niin tämän kuvan mukaan https://www.cherokeeforum.com/attachmen ... 868241.jpg
lähimpanä olis tuo dana 44 mut siinäkään ei tuo pulttijako vaikuta ihan samalle kun tuossa omassa :?
Vai onko nuo kuvat ja perät niin suurpiirteisiä et isojakin heittoja vois olla vuosien saatossa kopissa.

Omasta kuva alla, täyttötullppa kumia ja keskellä koppaa, pyöränlaakeria meinasin tilailla.
https://1drv.ms/u/s!AhHNP-QkWqqQggGPbfxPexJYbIT-

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Perän tunnistaminen

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 03.03.2020. 16:38

WJ:ssä on samat pyöränlaakerit ja stefat riippumatta onko D35 vai D44...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Perän tunnistaminen

Viesti Kirjoittaja Timo L » 04.03.2020. 18:55

henu kirjoitti:
03.03.2020. 16:31
Oon ollu siinä uskossa että oman WJ:n persiistä löytyy dana35 mut nyt kun aihetta googlasin niin tämän kuvan mukaan https://www.cherokeeforum.com/attachmen ... 868241.jpg
lähimpanä olis tuo dana 44 mut siinäkään ei tuo pulttijako vaikuta ihan samalle kun tuossa omassa :?
Ei kannata elää uskossa, vaan varmuudessa.. :wink: Sinulla on D44HD (ts D44a), ja se ei siksi ihan täsmää kuviin D44:n kanssa. Koska WJ:n (ja ZJ:n) D44hd on hieman eri malli, ei oikeastaan mikään "tavallisen" rauta- D44:n osista ole yhteensopiva - ja sitten vielä ZJ:n D44HD on erilainen kuin WJ:n :lol:

Tuossa mun rauta-D44 projektiakselin banjon kansi D44HD:n banjossa, ja kuten näkyy niin kokoeroa on jonkin verran:

Kuva
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

henu
Viestit: 180
Liittynyt: 13.08.2018. 3:34
Paikkakunta: Kuopio

Re: Perän tunnistaminen

Viesti Kirjoittaja henu » 05.03.2020. 6:34

Timo L kirjoitti:
04.03.2020. 18:55
Ei kannata elää uskossa, vaan varmuudessa.. :wink: Sinulla on D44HD (ts D44a),
Joo samaan tulokseen tulin tuossa illalla itsekkin kun älysin ottaa magneetin käteen murkulan googlaamisen jälkeen ja totesin että eihän se tuohon murkulaan tartu.
Vastaava kuva tuli myös vastaan netissä jossa oli laitettu d44 kansi d44a:n päälle ja siitä erottikin että kannen pulttijaoissa on eroa.
Noh hyvä näin kai, tämänhän pitäs vissiin olla ihan kestävä akseli rakentelun kannalta.

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Perän tunnistaminen

Viesti Kirjoittaja Timo L » 05.03.2020. 12:27

henu kirjoitti:
05.03.2020. 6:34
Vastaava kuva tuli myös vastaan netissä jossa oli laitettu d44 kansi d44a:n päälle ja siitä erottikin että kannen pulttijaoissa on eroa.
Noh hyvä näin kai, tämänhän pitäs vissiin olla ihan kestävä akseli rakentelun kannalta.
Pinionin akseli on yhtä vahva kuin D60:ssa, ja jos laittaa JK- Rubiconin takavälityksen* niin saa vielä 8.8" lautaspyörän D44HD:n 8.5" sijaan. Jos ajaa paljon kivikossa niin banjon pohja kandee suojata, puree tehokkaasti kallioon ja naarmuuntuu kun on pehmeähköä. Akseliputket on tässäkin se heikko kohta, eli _jos_ tykkää ajaa kovaa isommissa montuissa niin trussi on paikallaan. Välitys on vahva ja cromovetareilla voi aivan huoletta ajaa 35" renkailla.

* JK Rubiconin välityksessä pinionissa on eri spoorit kuin D44HD:ssä; näiden oma on sama 29-spoorinen kuin D60:ssa, JK käyttää omaa olikohan 24- spoorista. Ei tuota 8.5" lautaspyörääkään ihan helposti riko niillä renkailla mitä näihin laillisesti saa, eli siinä mielessä ei kannata vaivata asialla liikaa päätä.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Kirjoita vastaus