Wk 3.0crd alkoi yllättäen luistaa 2-->3 vaihtaessa
Wk 3.0crd alkoi yllättäen luistaa 2-->3 vaihtaessa
Hei
Sattui viikonloppuna tulemaan outo vika täysin yllättäen vaihteiston toimintaan.
Olin Jeepillä pohjoisessa metsästämässä ja tuli ajettua vähän matkaa tietä, jota ei ihan vasta oltu aurattu. No pienen etenemisen jälkeen jeeppi jäi mahastaan kiinni. Irti päästiin kuitenkin pienen heijailun ja työntämisen avulla.
Autolla ajettiin vielä pieni lenkki ennen mökille menoa ja se pelasi aivan moitteettomasti. Yön auto seisoi mökin pihalla, jossa tosin oli lunta niin, että se ylettyi Jeepin mahaan asti.
Ongelmat alkoi seuraavana päivänä kotimatkalla, laatikko alkoi miettiä 2-->3 vaihdettaessa. Muut vaihdot pelaa täysin normaalisti.
Samalla noin 15min ajon jälkeen syttyi mittariston oikeaan reunaan vilkkumaan punainen kuvio, joka lähti pois uudelleen käynnistämällä. Pikaisella googletuksella se oli kaasun asennon tunnistin tms.
Mikä tässä voisi olla vikana, varmasti liittyy tuohon lumeen jollakin tapaa, koska vika alkoi aamulla ja auto pelasi täysin normaalisti edellisenä päivänä.
Laatikon öljyt ja kub venttiili on vaihdettu 10tkm sitten ja laatikon toiminnassa ei ollut silloinkaan eikä sen jälkeen mitään ongelmaa, kunnes vasta nyt.
Sattui viikonloppuna tulemaan outo vika täysin yllättäen vaihteiston toimintaan.
Olin Jeepillä pohjoisessa metsästämässä ja tuli ajettua vähän matkaa tietä, jota ei ihan vasta oltu aurattu. No pienen etenemisen jälkeen jeeppi jäi mahastaan kiinni. Irti päästiin kuitenkin pienen heijailun ja työntämisen avulla.
Autolla ajettiin vielä pieni lenkki ennen mökille menoa ja se pelasi aivan moitteettomasti. Yön auto seisoi mökin pihalla, jossa tosin oli lunta niin, että se ylettyi Jeepin mahaan asti.
Ongelmat alkoi seuraavana päivänä kotimatkalla, laatikko alkoi miettiä 2-->3 vaihdettaessa. Muut vaihdot pelaa täysin normaalisti.
Samalla noin 15min ajon jälkeen syttyi mittariston oikeaan reunaan vilkkumaan punainen kuvio, joka lähti pois uudelleen käynnistämällä. Pikaisella googletuksella se oli kaasun asennon tunnistin tms.
Mikä tässä voisi olla vikana, varmasti liittyy tuohon lumeen jollakin tapaa, koska vika alkoi aamulla ja auto pelasi täysin normaalisti edellisenä päivänä.
Laatikon öljyt ja kub venttiili on vaihdettu 10tkm sitten ja laatikon toiminnassa ei ollut silloinkaan eikä sen jälkeen mitään ongelmaa, kunnes vasta nyt.
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä jartsa, muokattu yhteensä 16 kertaa
Re: Wk 3.0crd alkoi yllättäen luistaa 2-->3 vaihtaessa
Testerillä katsottava, mitä siellä tapahtuu....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Wk 3.0crd alkoi yllättäen luistaa 2-->3 vaihtaessa
Pitää yrittää jossain päästä testerillä katsomaan mikä vikana.
Tänään töihin ajellessa huomioin, että 2-->3 vaihtaessa tuntuu ikäänkuin tippuisi "vapaalle" ja sitten viiveellä kytkeytyy kolmonen pesään. Alaspäin 3-->2 vaihto tapahtuu töksäyttämällä.
Jotenkin epäilen tuon ongelman liittyvän turbiinin lukitukseen, koska eikös se juuri kolmos vaihteella tapahdu?
Se lähinnä kiinnostaisi tietää, onko siellä auton alla vaihdelaatikon luonna tai siihen liittyen joku herkkä paikka jonne lumi pääsee vaikuttamaan, koska ei tuo oikein mistään muusta voi johtua.
Tänään töihin ajellessa huomioin, että 2-->3 vaihtaessa tuntuu ikäänkuin tippuisi "vapaalle" ja sitten viiveellä kytkeytyy kolmonen pesään. Alaspäin 3-->2 vaihto tapahtuu töksäyttämällä.
Jotenkin epäilen tuon ongelman liittyvän turbiinin lukitukseen, koska eikös se juuri kolmos vaihteella tapahdu?
Se lähinnä kiinnostaisi tietää, onko siellä auton alla vaihdelaatikon luonna tai siihen liittyen joku herkkä paikka jonne lumi pääsee vaikuttamaan, koska ei tuo oikein mistään muusta voi johtua.
Re: Wk 3.0crd alkoi yllättäen luistaa 2-->3 vaihtaessa
Se sähköpistoke lootan oik etukulmassa voi kyllä aiheuttaa millon mitäkii ihmeellisyyksiä.
Tuo kuvailemasi vika on käsittääkseni myös yks tyyppivioista mesen 722.6 lootan kanssa, googlella löytyy vaikka millasta tarinaa.
Tuo kuvailemasi vika on käsittääkseni myös yks tyyppivioista mesen 722.6 lootan kanssa, googlella löytyy vaikka millasta tarinaa.
Re: Wk 3.0crd alkoi yllättäen luistaa 2-->3 vaihtaessa
Joo pitääpäs se pistoke tarkistaa jos vaikka se lumi on jotenkin siihen päässyt.
Tuo vika tai ominaisuus oli itselle tuttu väyrys mersun ajoilta, mutta sillon se alkoi pikku hiljaa eikä ollut noin selkeä. Nyt se alkoi nukutun yön jälkeen joten en usko, että tällä kertaa kyseessä olisi tuo ominaisuus.
Tuo vika tai ominaisuus oli itselle tuttu väyrys mersun ajoilta, mutta sillon se alkoi pikku hiljaa eikä ollut noin selkeä. Nyt se alkoi nukutun yön jälkeen joten en usko, että tällä kertaa kyseessä olisi tuo ominaisuus.
Re: Wk 3.0crd alkoi yllättäen luistaa 2-->3 vaihtaessa
Tänään kävin paikallisella korjaamolla katsomassa vikakoodit. Ei ollut tosin heillä staria, mutta vikakoodi löytyi jostain kaasun asentotunnistimesta, liittynee siihen punaiseen valoon mittaristossa. Erillisiä vikakoodeja ei laatikolta löytynyt.
Kaupungissa ajellessa tein semmosen huomion, että rasittamatta tasakaasulla vaihtaa 2-->3 nätisti, mutta rasituksessa kierrokset hyppää vaihtotilanteessa.
Auto ei merkkaa reviiriä, joten se sähköliitin tuskin vuotaa, ainakaan selvästi.
Kaupungissa ajellessa tein semmosen huomion, että rasittamatta tasakaasulla vaihtaa 2-->3 nätisti, mutta rasituksessa kierrokset hyppää vaihtotilanteessa.
Auto ei merkkaa reviiriä, joten se sähköliitin tuskin vuotaa, ainakaan selvästi.
Re: Wk 3.0crd alkoi yllättäen luistaa 2-->3 vaihtaessa
Ei tohon Staria tarvita, pitää olla Witech.... Star on mersuun, toi on Jeeppi jossa on mersun kone ja laatikko...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1