Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
-
linttaliiteri
- Viestit: 11
- Liittynyt: 11.05.2009. 21:04
- Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti
Kirjoittaja linttaliiteri » 05.06.2009. 15:23
Nippelitietona viel et NV1500 laatikkoa ilmeisesti laitettu myös GM, Mopar, Isuzu puolimoottorilla varustettuihin takavetoisiin kevyempiin lavalaitteisiin vuodesta -96 eteenpäin,

siis tuolla suuressa maailmassa...
Jos oikein ymmärsin niin myös ollut jossain vaiheessa Wranglerin nelosen jatkeena ??
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 05.06.2009. 15:31
linttaliiteri kirjoitti: Jos oikein ymmärsin niin myös ollut jossain vaiheessa Wranglerin nelosen jatkeena ??
Joo, periaatteessa TJ:ssä vuodesta -99 lähtien, mutta oli mulla tälläviikolla -00 TJ 2.5L4 -moottorilla työnalla ja siinä oli kyllä AX-5:nen aski!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 08.06.2009. 17:41
Ja tänään oli -99 TJ 2.5L4:llä ja siinä oli AX-5 -vaihteisto ja nyt on -02 TJ 4.0L6:lla ja siinä taas on NV-3550 -vaihteisto!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
cmalino
- Viestit: 354
- Liittynyt: 27.03.2008. 20:57
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja cmalino » 09.06.2009. 8:04
Ymmärtääkseni pientä ja kiukkuista nejämukista (2.5L4) ei saa kun tolla AX-5 pikkulodjulla. Wanhaan hyvään aikaan on näköjään ollut sitten kolme- ja neljävaihteisia laatikoita molempien 4- ja 6-koneiden perässä. Näissä uudemmissa 4-pyttyisissä AMC:n koneissa ulostuloakseli taisi olla erilainen kun kutosessa?
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 10.06.2009. 12:14
JAMANT kirjoitti:Hunter kirjoitti:Onkos dieselin manuaali loota sama kun bensa KJ.n??
Ei, mun mielestä dieselin perässä on NV3500!! Periaatteessa siis sama aski, mutta vahvempi/isompi, menee samalla öljyllä kuin tuossa ylempänä ilmoitettu!!
Joo, KJ -02 2.5CRD -koneen perässä on NV-3500 -aski!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
Hunter
- Viestit: 237
- Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Hunter » 14.06.2009. 13:52
OK. Kiitoksia paljon tiedosta.
-
Sakke2
- Viestit: 20
- Liittynyt: 22.05.2011. 7:03
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Sakke2 » 13.11.2011. 16:58
JAMANT kirjoitti:Jaa, ei osaa sanoa!! Laatikon avattuani mietin tota öljyvaatimusta, kun ei siellä ole mitään ihmeellistä!! Synkat ihan tavallisia pronssi (tai messinki, mistä ne erottaa?? ) -renkaita ja laakerit osin avoimia kartiorullalaakereita (sivuakselin molemmat päät) ja loput laakerit neulalaakereita ja kaksi ilmeisesti kuulalaakeria (kytkinakselin ja pääakselin taka) jotka on molemminpuolin suojattuja!!
Tuohon hatara kommentti on että ilmeisesti tuon öljyvaatimuksen aiheuttaa nuo synkkarenkaiden malli koostumus välykset,jne jne...,vähän sama kun klonkswaagenissa, niin ja tietysti se lisäaineistus on tuossa öljyssä omanlaisensa...niitä tarvittavia lisäaineita kun ei tod.näk. "markettipurkissa" ole...kummia vaihelaatikoita kun ei mikätahansa floora kelpaa höh!
Jeep Liberty "Pommi"Sport (-05 oikeasti)-07,2.4 bensa ja 6-lovinen
manuaali
-
KDFC
- Viestit: 7
- Liittynyt: 05.04.2021. 0:27
- Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti
Kirjoittaja KDFC » 05.04.2021. 1:19
Vanha threadi mutta jospa joku tätä vielä lukee
Onko nämä 5 vaihteen ongelmat enemmän sääntö kuin poikkeus? Ja jos hajoaa, millaiset ovat korjauskustannukset, vaatiiko uuden laatikon vai saako järkevästi/kustannustehokkaasti uuden rattaan?
Kiikarissa olisi siis tuollainen 2.4L Cherokee NV1500 lootalla.
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 05.04.2021. 10:33
Halvemmaksi tulee etsiä toinen laatikko, vitosen ratas ei oo enää halpa, ratas maksaa jo sen auton verran...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
KDFC
- Viestit: 7
- Liittynyt: 05.04.2021. 0:27
- Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti
Kirjoittaja KDFC » 05.04.2021. 13:18

Kiitos vastauksesta. Taidanpa vielä toisenkin kerran harkita tuon ostoa
-
Maastis
- Viestit: 140
- Liittynyt: 16.02.2018. 19:55
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja Maastis » 05.04.2021. 15:10
Tulipa ihan mielenkiinnosta googlailtua aihetta. Vitosen ratasta löytyy haitarilla: tarvike alta 100 taalaa - mopar oem liki 1000 taalaa... onkohan noita monia erilaisia? On siinä toki aika jumppa purkaa ja vaihtaa ja mitä muuta sitten on "ruvella". Neulalaakeri? Laakeripinta akselilla jne...
TJ
Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
-
KDFC
- Viestit: 7
- Liittynyt: 05.04.2021. 0:27
- Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti
Kirjoittaja KDFC » 05.04.2021. 15:30
Sitä tässä itsekin pohdin, onko vitosratas syy vai oire ja mitä kaikkea muuta tuon mukana tuhoutuu ja voisi joutua laittamaan. Mutta tonnin ratas on kyllä sen hintainen että mieluummin jättää riskin ottamatta, tämän ikäisessä ja hintaisessa autossa. Vaihtolaatikko, joo mutta jos on myös NV1500 tyyppiä niin ennemmin tai myöhemmin sama edessä. Koetin googletella onko vaihtoja NV1500 --> NV3550 tehty, puhetta asiasta löytyy paljon mutta ei varsinaisia ohjeita tai että joku olisi tempun tehnyt.