WJ Varilock jurnuttaa
WJ Varilock jurnuttaa
Vaihtelin keväällä öljyt takaperään ja sillä hetkellä ei sattunut olemaan normaalisti käyttämääni lisäainetta crown 4318060R joten murkulaan meni lubeguadin "vastaavaa" LS lisäainetta, no vaihdosta noin 2 viikkoo ni lumet suli ja nastarenkaat vaihtu kesärenkaisiin ja rupesin huomaamaan jurnutusta parkkipaikoilla.
No tilasin jamantilta crown:in lisäainetta ja ymppäsin lubeguardin litkujen perään pullollisen, ei vaikutusta.
Vaihdoin öljyt nyt uudelleen ja about 1.5 pulloo crownia sekaan ja hetken jo aattelin että homma korjaantu kun äänet hävis pariks päivää mut taks ne tuli.
"Vanha" öljy ei sisältänyt metallia mutta selkeesti kitkamateriaalia kun öljyssä oli semmoneinen omanlaisensa "haisu" seassa.
Mikä näistä varilokeista oikein menee joka aiheuttaa tämän, jos kitkalevyistä häviää kitkapinta niin luulis ettei "lukko" tee enää mitään mut ny tuntuu purevan äänellisesti kiinni ihan liikaa, parkkipaikalla jos kääntää niin ulkopuolisetkin kuulee.
Semmonenkin huomio ettei tätä tapahdu joka kerta välillä perse on ihan normaali eikä pidä mitään ääntä.
Öljynä on toiminut viimisen reilun 100tkm Red Line 75W-140NS + liukkari.
No tilasin jamantilta crown:in lisäainetta ja ymppäsin lubeguardin litkujen perään pullollisen, ei vaikutusta.
Vaihdoin öljyt nyt uudelleen ja about 1.5 pulloo crownia sekaan ja hetken jo aattelin että homma korjaantu kun äänet hävis pariks päivää mut taks ne tuli.
"Vanha" öljy ei sisältänyt metallia mutta selkeesti kitkamateriaalia kun öljyssä oli semmoneinen omanlaisensa "haisu" seassa.
Mikä näistä varilokeista oikein menee joka aiheuttaa tämän, jos kitkalevyistä häviää kitkapinta niin luulis ettei "lukko" tee enää mitään mut ny tuntuu purevan äänellisesti kiinni ihan liikaa, parkkipaikalla jos kääntää niin ulkopuolisetkin kuulee.
Semmonenkin huomio ettei tätä tapahdu joka kerta välillä perse on ihan normaali eikä pidä mitään ääntä.
Öljynä on toiminut viimisen reilun 100tkm Red Line 75W-140NS + liukkari.
Re: WJ Varilock jurnuttaa
Tää on käyttäytyny sinällään jännästi et välillä menee päivä pari ja mitään ääntä ei pidä, sit toisena päivänä ei salli juuri ollenkaan pyörimiseroa kun jurnahtelee.
Nyt tässä mietin et jos laitan vaikka ostoilmon avonaisesta tasauspyörästöstä johon heittäs vaikka spartan lockerin.
Käykö tuon varilokin tilalle suoraan jostain muusta WJ:stä tasauspyörästö vai onko esim vetareissa eroja ?
Toinen mikä tuli vastaa, onko näistä oletettavasti kiinalaisista lukoista kokemusta ? https://ore4x4.pl/en/electric-lockers/1 ... 92490.html
Nyt tässä mietin et jos laitan vaikka ostoilmon avonaisesta tasauspyörästöstä johon heittäs vaikka spartan lockerin.
Käykö tuon varilokin tilalle suoraan jostain muusta WJ:stä tasauspyörästö vai onko esim vetareissa eroja ?
Toinen mikä tuli vastaa, onko näistä oletettavasti kiinalaisista lukoista kokemusta ? https://ore4x4.pl/en/electric-lockers/1 ... 92490.html
Re: WJ Varilock jurnuttaa
Vetarit on eri mittaiset Vari-Lock <-> avoin perä...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: WJ Varilock jurnuttaa
No perkl...
Jos väliaikasesti ottas varilockista levypakan veke ennen ku keksii ratkasun ni eikös se pelais ihan normi avonaisena tasauspyörästönä ?
Meinaan vaan että se levypakka ei taida kumminkaan vaikuttaa vetarin pikkurattaan välyksiin ?
Jos väliaikasesti ottas varilockista levypakan veke ennen ku keksii ratkasun ni eikös se pelais ihan normi avonaisena tasauspyörästönä ?
Meinaan vaan että se levypakka ei taida kumminkaan vaikuttaa vetarin pikkurattaan välyksiin ?
Re: WJ Varilock jurnuttaa
Ainakin tavallisessa kitkalukossa vaikuttaa siltä osin, että kuluneilla pakoilla välys on suoraan maksimissa, koska kitkapakat on murikan ja tasauspyörästön poskirattaiden välissä. Eihän se välys toki määräänsä enempää kasva, eli poskirattaat ei tietenkään pääse liikkumaan akselin suunnassa enempää kuin mitä on suunniteltu.
Varilok- akselissa kitkapakka on muistaakseni vain yhdellä puolella. En ole koskaan purkanut varilok- murikkaa, joten en osaa sanoa tarkkaan millainen se kitkapakan puoleisen tasauspyörästön poskirattaan koneistus on suhteessa murikkaan ja kuinka paljon kitkapakan puuttuminen vaikuttaa.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: WJ Varilock jurnuttaa
https://www.youtube.com/watch?v=POiB_wSPM2c
About puolen välin jälkeen kun aukasee paketin ni näyttäs et kuskinpuolen vetarin pikkuratas pohjais tuohon öljypumpun pintalevyyn kun ei siinä rattaassa näyttäs muutakaan olevan kun levyjen uritus, toki hankala sanoo kun ei ole käsissään pyöritellyt.
Jossain päin nettiä tuli joku puolalainen sivu vastaan mistä olevinaan sais uuden levypinkan, liekkö kukaan testannu.
About puolen välin jälkeen kun aukasee paketin ni näyttäs et kuskinpuolen vetarin pikkuratas pohjais tuohon öljypumpun pintalevyyn kun ei siinä rattaassa näyttäs muutakaan olevan kun levyjen uritus, toki hankala sanoo kun ei ole käsissään pyöritellyt.
Jossain päin nettiä tuli joku puolalainen sivu vastaan mistä olevinaan sais uuden levypinkan, liekkö kukaan testannu.
Re: WJ Varilock jurnuttaa
Pihassa olis vielä osien luovuttajaksi tuomittu WJ, jossa akselit avoimin perin. Menee toki mahdollinen siirtely hiukan haastavammaksi, jos siitä taka-akselin vie (tai murikan ja vetoakselit). Mutta tarjoampa silti näin mahdollisena vaihtoehtona.
Ja koskapa kyseessä 4.7 koneella oleva, niin perävälitys on toki eri kuin 2.7 CDR:ssa (3.73 vs. 3.55 jos olen oikein ymmärtänyt) . Ja sitäpä en tietysti tiedä sanoa, onko välityksissä muuten eroa, esim. lautaspyörän paksuudessa.
Tai sitten laitat tästä kerralla molemmat akselit välityksineen, laitat haluamasi lukot ja isommat pyörät alle niin kokonaisvälitys pysyy samana
Samalla korjaa etukardaanin ristikolliseen ja vähän korotusta ja homma lähtee ihan lapasesta