Quadra Tracciin Vari Lokit?

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
Ilikka
Viestit: 25
Liittynyt: 02.08.2010. 12:00
Paikkakunta: Savonlinna

Quadra Tracciin Vari Lokit?

Viesti Kirjoittaja Ilikka » 02.08.2010. 12:43

Tervehdys!

Tuli hommattu eka Jeeppi, ja samalla myös ensimmäinen amerikan auto, ja ensimmäinen neliveto.
Kyseessä on 1999 3,1 diesel Grand Cherokee Limited.
Olen hankintaan erittäin tyytyväinen. Heitin juuri autolla 3500 km lenkin Norjassa ja hauskaa oli.
Varusteita löytyy varmasti lähes kaikki mitä autoon on saatavilla ollut, PAITSI Quadra Drive. Tämä puute on jo pistänyt miettimään vaihtoa, vaikka muuten tekisi mieli ajaa tämä auto aivan "loppuun".
Haluan kuitenkin että auto olisi mahdollisimman maastokykyinen, tälle on suorastaan tarvettakin työni yms. takia. Sääli vain etten tietämättömyyttäni ostohetkellä tiennyt Quadra Trac 2:n vajavaisuuksista...

Ja sitten se KYSYMYS.
Olisikohan mitenkään mahdollista vaihtaa alle Vari Lok akselit? Ilmeisesti myös pumppu tarvittaisiin.
Meneekö "heittämällä", ja olisiko kustannuksiltaan millään muotoa järkevää?
Ameriikan foorumeilta löysin jotain juttua muutoksen mahdollisuudesta, mutta mielellään kuulisin tietoa ihan suomeksi niin menisi ehkä paremmin jakeluun.

-P-
Viestit: 32
Liittynyt: 27.04.2010. 17:34
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja -P- » 02.08.2010. 12:46

Tietääkseni ei tarvitse mitään muuta, kuin vaihtaa vaan lukolliset akselit paikoilleen. Ihan perusDanat ne on muuten, paitsi sisukalut erit.

Tietty voi viisaammat korjata, jos olen väärässä, mutta en ainakaan äsken huomannut mitään erikoista niissä...

-P-

Ilikka
Viestit: 25
Liittynyt: 02.08.2010. 12:00
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Ilikka » 02.08.2010. 13:00

Kiitos nopeasta vastauksesta!

Lisättäköön vielä että jos on fiksumpia / halvempia tapoja toteuttaa lukitus kuin vari lok niin saa ehdottaa!

-P-
Viestit: 32
Liittynyt: 27.04.2010. 17:34
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja -P- » 02.08.2010. 14:09

Fiksummasta ainakaan en osaa sanoa, mutta hyvin nuo maastossa toimi, kun kävin Finland offroadtourilla ajamassa. Ainakin takana tulevan mielestä näytti pelaavan, kuin ajatus :)

Enkäpähän ollut vinssin päässäkään, vaikka saman reitin ajaneita Tojon LC:ta vinssattiinkin.

Huoltovälit tiheät ja öljyt kalliit, mutta sen kestää, kun on niinkin hienosti toimiva järjestelmä.

Kyllähän tuohon Danaan saa vaikka mitä, Detroit, Aussie, ARB, Auburn, T-locker...
Jos haluaa itse lukkoja hallita ja pitää öljyt halpoina perusöljyinä, ni ARB ois varmaan paras vaihtoehto.

Lisätään vielä, että mulla vm 2000 ja QD...

-P-

Ilikka
Viestit: 25
Liittynyt: 02.08.2010. 12:00
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Ilikka » 02.08.2010. 18:08

Jep, haluaisin tuon vari lok systeemin, mutta hintaan taitaa kaatua... En nyt aivan tarkkaa laskelmaa saanut tehtyä, mutta järjettömäksi tuo hinta kuitenkin muodostuisi.
ARBit taitaisi olla noin 1000 e kpl.
Täytyy sitten kaiketi vaihtaa joskus auto toiseen maastokelpoisempaan (jeeppiin kuitenkin).

ELLEI sitten jollain loju hyllyssä juuri minulle sopivia lukolllisia akseleita, ja haluaisi luopua niistä sopuhintaan :)

-P-
Viestit: 32
Liittynyt: 27.04.2010. 17:34
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja -P- » 02.08.2010. 18:22

Katsele offipalstan sivuja kans, sieltä voi löytyä jotain. Tai laita ostoilmo sinne...

Se QD on hyvä, harmittaa vaan, kun joutuu tuosta omasta luopumaan syksyllä.

-P-

Kirjoita vastaus