Mikähän vois jeepin lootassa olla? Alla kuvausta ongelmasta...
jeeppiin tuli joku vika russattiin metässä ja pakki rupes pitää omituista ääntä ja kun jäähty niin äänet hävis mutta nyt ei pidättele mikäään kun jarruttaa niin ei pysähy sammuu sit kone kun tarpeeks painaa jarrua. joo ja sillon kun kuumeni vähän liikaa niin pakki ei toiminu lainkaan luisti vaan mutta nyt menee liikaakin.
Kyseessä siis -02 Grand Cherokee Laredo 3.1 VM dieselillä ja automaatilla. Oisko lootan öljyt voinu kuumua niin paljon että menny paskaks ja siten ei voitele/jumittaa nyt väärässä paikassa? Ja onko näissä jeepin automaateissa jotkin omat öljynsä/Lisäaineensa niinkuin manuaali lootissa?
Grand Cherokee -02 ja automaatin kanssa ongelmia
Juu moparin öljyt lootassa yms. Turbiini oli vaan menny kappaleiks sisuksien osalta.. Tosin lootassa oli venttiilit välistä jumissa ja jakolaatikkokin meni samassa projektissa uudelleen laakeroitavaksi ja startti vaihtoon... Sellasta pientä metsälenkkiä.. Eli ei ollu öljyis vikaa vaan normaalia kulumista ja näin tuli remonttia sitten eteen..
Laatikko nyt viimein kasassa. Eka yrittäjä ei saanu kuin lisää vikoja lootaan kun vaihteli näppituntumalta osia..
Eli syy oli solenoidi laatikossa joka ei irrottanu ja lämpö ilmeisesti rikkonu sen. Myös kitkapakkaa ja laakerointia oli menny ihan noin kilometrien takia (260tkm) Automaatti Mike korjaili lootan ja nyt passaa taas ajella. Mike laitto vielä ylimääräisen kennon keulaan automaatin öljyjä varten sekä jonkun spesiaali kitkapakka sarjan jossa on enemmän levyjä kuin vanhassa...
Eli syy oli solenoidi laatikossa joka ei irrottanu ja lämpö ilmeisesti rikkonu sen. Myös kitkapakkaa ja laakerointia oli menny ihan noin kilometrien takia (260tkm) Automaatti Mike korjaili lootan ja nyt passaa taas ajella. Mike laitto vielä ylimääräisen kennon keulaan automaatin öljyjä varten sekä jonkun spesiaali kitkapakka sarjan jossa on enemmän levyjä kuin vanhassa...