Danan 44 eri versiot

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
Ilikka
Viestit: 25
Liittynyt: 02.08.2010. 12:00
Paikkakunta: Savonlinna

Danan 44 eri versiot

Viesti Kirjoittaja Ilikka » 14.10.2010. 20:42

Nyt kaivataan todellisia tietäjiä!
Sarjanumerolla haettuna Jeep WJ:ni perässä on Dana 44M (modified?)

No, lukko pitäisi saada, mutta kun ei tuota 44M:ää tunneta missään, vain 44 ja 44HD.

Miten voisin selvittää kumpaa noista minun peräni vastaa, vai vastaako kumpaakaan?
Booreja löytyy 30, mutta niin löytyy sekä HD että perus 44 mallista.
Spartan locker jota olen ostamassa on tosin niin halpa (n. 250$), että ehkä voisi ottaa molemmat, ja myydä sitten toisen vaikka täällä. Voihan se tosin olla että myyntiin menee molemmat, mutta luulis nyt kerpele että toinen kävis :?
Jos ei niin sitten menee kyllä perä vaihtoon!

Avatar
Timo L
Viestit: 1500
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Danan 44 eri versiot

Viesti Kirjoittaja Timo L » 15.10.2010. 1:19

Ilikka kirjoitti:Nyt kaivataan todellisia tietäjiä!
Sarjanumerolla haettuna Jeep WJ:ni perässä on Dana 44M (modified?)

No, lukko pitäisi saada, mutta kun ei tuota 44M:ää tunneta missään, vain 44 ja 44HD.

Miten voisin selvittää kumpaa noista minun peräni vastaa, vai vastaako kumpaakaan?
Booreja löytyy 30, mutta niin löytyy sekä HD että perus 44 mallista.
Spartan locker jota olen ostamassa on tosin niin halpa (n. 250$), että ehkä voisi ottaa molemmat, ja myydä sitten toisen vaikka täällä. Voihan se tosin olla että myyntiin menee molemmat, mutta luulis nyt kerpele että toinen kävis :?
Jos ei niin sitten menee kyllä perä vaihtoon!
No tuo "HD" on Jeepin tapauksessa jotain ihan muuta kuin Heavy Duty :lol: Alumiininen banjokoppa, ohuet akseliputket kuten D35:ssä, c-clip akseli, ja käyttää yhtä ohuita vetareita kuin D35. No, on siellä sentään 30 spooria mutta ei paljon auta.

Ainakin ZJ:ssä kutsumanimi oli D44a ja/tai D44 HD, en tiedä miten sitten WJ:ssä. Onkohan WJ:ssä banjokopan päällä valettuna kiinnike sitä wishbonea (vai mikälie onkaan ylätukivarren nimi?) varten? Jos on, niin tästä varmaan eri nimitys kuin ZJ:ssä tai muissa D44 akseleissa.

Ainakaan tuotenumeroiden perusteella D44a ei hyväksy oikein mitään samoja osia sisälleen kuin mitä oikeat D44:t. Paska akselihan se on, osat kalliita ja harvinaisia, eikä juuri kestävämpi kuin D35. Mikseivät voineet Jeepillä laittaa Grandeihin oikeata D44 akselia, en voi käsittää :shock:
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 15.10.2010. 9:55

Ei ole WJ:ssä C-klip -vetareita!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus