Jeep Zj Grandi

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
Anssi.J
Viestit: 35
Liittynyt: 13.09.2010. 18:55
Paikkakunta: Ruovesi

Jeep Zj Grandi

Viesti Kirjoittaja Anssi.J » 25.11.2010. 21:20

Semmosta olisin kysynyt että mikähän mahtaa olla vikana kun neliveto ei pelaa kunnolla, eli etupyörien veto hukassa, huomasin vian kun laitoin pikkupuolen päälle ja piti lähteä vähän metsään pyörähtään niin heti kun neivetoa olisi tarvinnu niin etupyörät ei vedä ollenkaan kun ajaa pienillä kierroksilla. Mutta sitten kun painaa kaasua oikein reilusti niin sillon saattaa lähteä etupyörät mukaan mutta ei aina silloinkaan.
Olisiko öljyn vähyyttä jakolaatikossa tai sitten väärät öljyt siellä, vai tarviiko se jonkun lisäaineen sinne. Edellinen omistaja oli kuulemma vaihtanu ite aut.laatikko ja jakolaatikko öljyt siihen. Auto on ensimmäinen Zj Grand cherokee vm.93 ja 4.0 L. ja jakolaatikossa on vain all time 4wd ja 4wd lo.

Muuten pelaa kyl loistavasti, pitäs talveks tehdä tästä jäärata auraauto ja neliveto olis ihan hyvä jos se pelais normaalisti :D
Jeep kj cherokee 2.8 crd

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 25.11.2010. 21:44

öljyn vähyydeltä vaikuttas. Tosin vaihtaisin öljyt kokonaan jos edes epäilystä että väärät öljyt on sisässä. Itse ostelin tuossa KJ jeepin missä on nyt loota sippi kun väärät öljyt oli laitettu sisään. Vaihtelin koko voimansiirron öljyt niin toimii nyt takapään kitkalukkokin paljon mukavammin kun on lisäaineetkin siellä :D

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 26.11.2010. 8:39

ZJ:ssä on viskokytkin ja siihen ei jakolaatikon öljyt vaikuta mitään, se visko on suljettu paketti, tollanen: http://www.jamant.fi/viskokytkin-cro489 ... p-517.html ja lisää tietoa tuossa: http://www.jamant.fi/visko-progressiivi ... -i-15.html
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Timo L
Viestit: 1500
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 27.11.2010. 16:36

Tietääkseni alkupään ZJ:n 249:issä ei ollut hitaalla alueella ollenkaan lukitusta? Eli siis myös hidas puoli toimi viskon välityksellä, jolloin viskon vioittuessa/ hajotessa etupää ei tule kunnolla mukaan (tai sitten liikaakin).

Uudemmissa 249:issä tuo kyseinen lukitus ainakin pitäisi olla, jolloin pikkuolella ajaessa on nelöiveto oikeasti kiinteä "yhtä puuta" toisin kuin vanhojen.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Kirjoita vastaus