KJ CRD Kytkin vaihtoon (osanumerot ainakin 2002 malliin)

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

KJ CRD Kytkin vaihtoon (osanumerot ainakin 2002 malliin)

Viesti Kirjoittaja kozel » 22.01.2011. 8:16

Omaa autoani purkaessa huomasin että kytkin ja 2massa-vauhtipyörä menee uusiksi joten laitoin tässä muillekkin numerot jos vaikka löytyisi muualtakin kuin merkkiliikkeestä. Vinkata saa toki jos joku keksii paikan mistä moisia löytyy.. Briteistä saa merkkiliikkeestä 240-300e (riippuen gbp-eur kurssista) kytkimen, asetelman ja painelaakerin rahteineen. Kyselyä menossa vielä tuosta 2massasta

Vauhtipyörä : LUK 415 0152 10 (Sisältää silmälaakerin)
Kytkin Levy : LUK 327 0042 10.
Paineasetelma : LUK 127 0024 10
Painelaakeri : LUK 500 0550 10


Linkki missä hienot ohjeet laatikon ja kytkimen purkamiseen

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 07.02.2011. 20:01

Tuli ostettua autokeskukselta osat niin sellanen huomio tuli tehtyä että uudessa kytkinlevyssä on myös vaimennusjouset toisin kuin entisessä. Varmaan vähän vähentää tuon 2-massan rasitusta kun kaikki värinät ei tule pelkästään vauhtipyörän jousille.

Loppu ne 80-90km/h vauhdin värinätkin nelikko päällä.
Tosin tiedä sitten mikä oli syynä kun vaihtoon meni (mittarissa 224tkm)
-Vauhtipyörä
-Kytkinpaketti
-Painelaakeri
-Vaihteisto (manuaali)
-Jakolaatikko

ja ristikot vaihdettiin rasvattaviin ja tasapainotettiin sekä etukepakko rasvattiin. Oli kuulemma takakepakossakin tasapainotuksessa parannetavaa.

maxikainen
Viestit: 12
Liittynyt: 13.03.2011. 6:11
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja maxikainen » 25.03.2011. 5:44

johtuuko muuten noi 80-90km/h vauhdin värinät ja nytkähtelyt kytkimestä?mulla on -06 automaatti chero ja se nytkähtelee muutaman kerran just tuossa nopeudessa,kun kiihdyttää 100km/h.nopeammin/hitaammin ajettaessa ei nytkähtelyjä tunnu.

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 25.03.2011. 7:24

Voi olla se tai sitten jakolaatikko. Omassani uskon että enemmän syyllinen oli jakolaatikko jossa oli takapään kardaanin lähtö väljä/laakeri entinen. Jossain tuolla toisella koneella o Chryshlerin varaosaohjelma missä on tarkastusmitta jos meinaa osia vaihdella juuri tuon 80-90km/h vauhdissä tulevien jurinoiden tms. ongelmien takia.

Sen muistan että välys ei ole iso ja jos se jakolootan ulostulon välys on alle sen niin sitten voi etsiä muualta vikaa.

Kirjoita vastaus