
2,8 KJ CRD:n välitykset
Ei vaihda automaatti optimaalisesti, kun kehä kasvaa. Ei myöskään näytä nopeusmittari oikein.TEPE kirjoitti:
Jostain muuten luin, että bmw:ssä on iso ero tuon renkaan kehän ympäryksen muutoksella jos on automaatti. Ei kuulema vaihda kunnolla jos on isompi kehä renkaassa kuin alkuperäinen?? Ettei vaan sitten tässäkin ois kyse samasta kun omassa on renkaat 255/70/16.
Pitää suorittaa pinion reset toimenpide BCM:ään Star Scan laitteella (marmoritiskille siis kysymään).
Toimenpiteessä asetetaan uusi rev/mile arvo BCM:lle joka optimoi uudelleen vaihteiston, sekä calibroi nopeusmittarin.
Ymmärtääkseni kaikki muut KJ mallit, paitsi 2.4 on lähteneet tehtaalta 3.73 välityksin.
Oman KJ:n lähtötilanne on helppo tarkistaa laittamalla mailia (VIN koodi ja product sheet request, tms...) Chryslerille, johon vastaavat melkein heti. Tuota listaa voi kysellä myös merkkiliikkeen palvelusta.
Edit. Korjattakoon, että 2005-2006 manuaaliaskilla olleet 3.7 litraset ilmeisesti 3.55 välityksin.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
No eihän tuo ole homma eikä mikään... N. 5min juttu pitäisi olla. Tarkistat vaan paljonko renkaillasi on rev/mile ja kirjoitat lapulle arvon talteen. Marmoritiskiltä pyydät toimenpidettä (Lue ja sisäistä vaikkapa tuolta: http://www.lostjeeps.com/forum/phpBB3/v ... 9&start=20 ) ja ota arviolta 70e mukaan. Nuo alla olevat renkaasi taitaa olla luokkaa 30" eli luokkaa tuuman vakiota suurempi halkaisia...kyllä tuo saattaa jo aiheuttaa harmia sen verran että pinion reset toimenpide kannattaa tehdä... Myöskin katsastusmies voi ärhennellä mittarivirhettä noilla renkailla.
Yksi vaihtoehto on unohtaa koko juttu ja antaa mennä vaan... ajelevat 31" renkaillakin ilman noita BCM korjauksia.
Yksi vaihtoehto on unohtaa koko juttu ja antaa mennä vaan... ajelevat 31" renkaillakin ilman noita BCM korjauksia.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
Niin no jos sillä ei ole kulutuksen kanssa mitään tekemistä, niin sama se sitten on. Pitää kattoa, että millaiset kesärenkaat liike saa tuohon hommattua. Jos on vakio kokoa niin en rupia tekeen mitään ja nuo kitkat myyn kyllä eteenpäin. Mieluummin ajan nastarenkaill talven täällä pohjosessa ja ne nastat on sitten myös vakiokokoa.
En tiedä Pässin välityksistä mitään, mut tuttua on mitä olette kirjoittaneet:
" Niin joo, ei sen kolmosella pitäs huudattaa. Mutta viitosellehan tuo laatikko vaihtaakin vasta (mulla) 96km/h. (Mittarin mukaan) alaspäin vaihtaa sitten 88km/h. Satasen vauhdissa "
Just noin se menee minullakin.
" Ihan normaalia kaikille automaateille että alasvaihtoraja on alempana kuin ylösvaihtoraja. Ei ala seilaamaan vaihteet niin helposti, jos ajetaan siinä ylösvaihtorajan tuntumassa. "
Vaikuttaa hyvin järkevältä, toi yllä oleva.
Se mikä minusta tuntuu hienolta; kun ajaa vakionopeuden säätimellä karvan päälle 90 km/ kierroslukumittari näyttää tasan 1500. Etelä Suomessa ei sellaista mäkeä ole vastaan ole tullut, että Pässi olisi vaihtanut vaihdetta. Niissä isommissa nousuissa, kierrokset nousee viisarin leveyden, selvästi kyllä kuulee moottorin äänestä että nyt vääntää. Moottorin ääni muutuu todella paljon, miehkkäämmäksi
.
" Niin joo, ei sen kolmosella pitäs huudattaa. Mutta viitosellehan tuo laatikko vaihtaakin vasta (mulla) 96km/h. (Mittarin mukaan) alaspäin vaihtaa sitten 88km/h. Satasen vauhdissa "
Just noin se menee minullakin.
" Ihan normaalia kaikille automaateille että alasvaihtoraja on alempana kuin ylösvaihtoraja. Ei ala seilaamaan vaihteet niin helposti, jos ajetaan siinä ylösvaihtorajan tuntumassa. "
Vaikuttaa hyvin järkevältä, toi yllä oleva.
Se mikä minusta tuntuu hienolta; kun ajaa vakionopeuden säätimellä karvan päälle 90 km/ kierroslukumittari näyttää tasan 1500. Etelä Suomessa ei sellaista mäkeä ole vastaan ole tullut, että Pässi olisi vaihtanut vaihdetta. Niissä isommissa nousuissa, kierrokset nousee viisarin leveyden, selvästi kyllä kuulee moottorin äänestä että nyt vääntää. Moottorin ääni muutuu todella paljon, miehkkäämmäksi

PÄSSI
Jeep Wrangler Sport Unlimited 2,8 diesel,
uusi toukokuussa 09
Jeep Wrangler Sport Unlimited 2,8 diesel,
uusi toukokuussa 09