ZJ jakolaatikko kiukuttelee (NP249)
Re: Rutinat loppu
Ei siellä vasemmalla ole mitän stopparia, se oikean reunan akselin päässä on ura, ja se vihreä muovinen osa on tiukka ja sen reiän pienin kohta pitäis pysyä siellä urassa ja se pitää sen akselin kiinni siinä telineessään... Vasemmassa reunassa on vain tukilaakeri, tuon näköinen: http://www.jamant.fi/laakeri-xjmjyjtjzj ... -1356.html ja se oikean reunan vihreä muovi on tuommoinen: http://www.jamant.fi/hela-np242-mop53004810-p-1753.html tai tuommoinen: http://www.jamant.fi/hela-np231-mop3575333-p-1752.html , täytyis filmiltä katsoa, kumpi on oikea, vai onko molemmat....rounela kirjoitti:Eli tuo akseli/tappi oli irronnut oikeasta reunasta, koska ilmeisesti vasemmasta reunasta oli hävinnyt joku stoppari tms.
Tyrkkäsin paikalleen ja tein klemmarista stopparin, toimii toistaiseksi.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
^- eli siis olin ihan oikeassa nimenomaan tuon korin ja jakoaskin välissä olevan akselin ja puslien kuluneisuuden suhteen
Nuo kannattaa melkein uusia ihan vaikka varmuuden vuoksi, jos on yhtään ongelmaa vetomoodivaihdoissa. Itselle on tulossa jossain vaiheessa vaijerikäyttölle jakiksen käskytys, tuo vivustosysteemi on oikeasti aika käsittämätön.. 


'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Re: Rutinat loppu
Vaihda nyt toistamiseen vielä ne öljyt, kun edellinen oli NIIN likaista. Ei ihme, että on lootassa meteliä, jos siellä menee noin paljon moskaa pumpusta läpi.rounela kirjoitti:Taas on auton alla tuumailtu ja ongelma ratkaistu!
...
Öljyt laatikkoon ja kovaa ajoa. Nyt menee hidas puoli tupaan heittämällä, ei rutise eikä pauku. Pienellä koeajolla väittäisin, että se vaimea ulinakin 80kmh vauhdissa katosi..?
Motonetin MAG1 Dexron II/III on naurettavan halpaa ja silti oikeaa öljyä jakikseen, jos verrataan merkkiliikkeestä ostettuun ATF+4:een. Onneksi Suomessa on niin paljon Chryslereitä, että noita saa molempia Motonetistä edullisesti!

Vielä kun sieltä sais edullista MS-5931 PSF:ää... Mutta sitä saakin täältä: www.jntrading.fi Olikohan MAG1 OEM PSF peräti alle 6€/L!



Raha ja romut rauhottaa.
Mikä vaan jonkun muun tekemä korjaustapa kelpaa mulle, kunhan se korjauksen jälkeen toimii ja en ole sitä itse tehnyt (vastuukysymys nääsrounela kirjoitti:Pitää vaihtaa juu, ostin juurikin tuota mainitsemaasi öljyä koko kanisterin.
Tarkoittaatko tämä, että klemmari siinä akselissa ei ole pro-tason korjausmenetelmä..?Pitää tilata se pusla + laakeri tässä joku päivä.
Kiitosta vaan hyvistä neuvoista!


Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Itsekin innoistuin vaihtamaan jakolaatikon öljyt kun edellisestä vaihdosta oli jo melkein 60tkm. Aika mustat öljyt tuli ulos, muuten kyllä näytti ihan normaalilta. Pistin tota Motonetin Mag1 ATF+4:sta kun oli pari pikku purkkia hyllyssä. Sen verran helppo homma että vois niitä jaksaa vähän useamminkin vaihtaa...
Onneks ei mitään isompaa hajonnu ja hieman vuotava vesipumppu tuli vaihdettua samalla.
Sanos muuta. Taas omasta laiskuudesta sai kärsiä kun ostin viime syksyllä "uuden" käyttiksen kun halvalla sai. En sitte viittiny kuin öljyt vaihtaa ja eikös ekoilla pakkasilla pompannu lämmöt kattoon kun jäähdytysnesteet oli jäätyny. Ei hemmetti kuka Suomessa menee lisäämään pelkkää vettä sinne.kozel kirjoitti:vähän otsikon ohi niin itse olen huomannut parhaaksi kun käytettyjä autoja hankin itselle että kaikki nesteet vaihtoon heti kun auton itselleni saan.
