Kuvasta näkyy, että tuo akseli on pudonnut paikaltaan ja on noin 5 mm väärässä kohtaa eli vois olettaa että pyöriesäään aiheuttaa resonassia jonkin verrran.
KJ etukardaani
Vaiva oli lähinnä henkinen
kun sain kuulla osan hinnan töineen. En ole käyttänyt tuota nelivetoa kun muutaman kerran syksyn aikana ja sekin on ollut hidasta ajoa. Kuulostelin tosin jo silloin, että jonkin verran se jurisi enemmän kuin normaalisti. (Sattui vain olemaan hirvenvetohommat päällä silloin eikä siinä joutanut sen kummemin sitä ihmettelemään)
Kuvasta näkyy, että tuo akseli on pudonnut paikaltaan ja on noin 5 mm väärässä kohtaa eli vois olettaa että pyöriesäään aiheuttaa resonassia jonkin verrran.
Kuvasta näkyy, että tuo akseli on pudonnut paikaltaan ja on noin 5 mm väärässä kohtaa eli vois olettaa että pyöriesäään aiheuttaa resonassia jonkin verrran.
Hakusanalla "jyristää" löytyi tällainen 6 vuotta vanha ketju
Olisikohan meikäläisenkin KJ:ssa kardaani mennyt kun on alkoi joskus kesällä jyristämään ja syksyn aikana on tasaisesti pahentunut koko ajan?
Jyrinä kasvaa tasaisesti nopeuden noustessa, 80 kohdalla jo päänsärkyä aiheuttavaa, 90 kohdalla vaimenee hitusen mutta 100 jälkeen kasvaa taas infernaalisesksi.
Ei riipu mitenkään siitä onko taka- vai neliveto päällä, niin olisiko se sitten takakardaani? Mutta mielestäni jyrinä tulee hieman enemmän edestä. Ja auto katsastettiin juuri eikä katsuri ainakaan maininnut mitään mistään laakereista.
Voisiko se olla kuitenkin vain nuo loppuunajetut General Grabberit? Vanhuuttaan kovettuneet ja alkaneet jyristämään?
Täytyy varmaan ensin mennä konttaamaan auton alle ja tunnustella noita kardaaneita. Sitten vaihtaa vielä vanhemmat Hakkapeliitat alle ja kuulostella muuttuuko jyrinä mihinkään.
Olisikohan meikäläisenkin KJ:ssa kardaani mennyt kun on alkoi joskus kesällä jyristämään ja syksyn aikana on tasaisesti pahentunut koko ajan?
Jyrinä kasvaa tasaisesti nopeuden noustessa, 80 kohdalla jo päänsärkyä aiheuttavaa, 90 kohdalla vaimenee hitusen mutta 100 jälkeen kasvaa taas infernaalisesksi.
Ei riipu mitenkään siitä onko taka- vai neliveto päällä, niin olisiko se sitten takakardaani? Mutta mielestäni jyrinä tulee hieman enemmän edestä. Ja auto katsastettiin juuri eikä katsuri ainakaan maininnut mitään mistään laakereista.
Voisiko se olla kuitenkin vain nuo loppuunajetut General Grabberit? Vanhuuttaan kovettuneet ja alkaneet jyristämään?
Täytyy varmaan ensin mennä konttaamaan auton alle ja tunnustella noita kardaaneita. Sitten vaihtaa vielä vanhemmat Hakkapeliitat alle ja kuulostella muuttuuko jyrinä mihinkään.
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04
No äkkiä veikkaan että vaihdat sen CV-nivelen, niin äänet on aika vähissä!! Löytyy vielä hyllystä 3 kpl, lisää tulee tässä kuussa, kunhan jenkit herää ja raahautuu töihin... Eli tuo: http://www.jamant.fi/cvnivel-wjkjwkxk-j ... -3102.html
Voihan se olla etupyöränlaakerikin, sitä ei huomaa muuten kuin ottamalla navan irti ja kädessä pyörittämällä
, mutta sen äänen pitäis kyllä muutua mutkitellessa...
Voihan se olla etupyöränlaakerikin, sitä ei huomaa muuten kuin ottamalla navan irti ja kädessä pyörittämällä
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Voi ottaa pois, ei ongelmaa...Renegade kirjoitti:Vaihdoin toiset renkaat ja mölinä jatkui ihan samanlaisena. Voikos ton etu kardaanin ottaa veks ja ajaa kokeeksi ilman koko kardaania? Jos ääni sillä häipyy niin taidan tilata uuden koko kepin, kun molemmat CV:t maksaa yhteensä melkein saman.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: KJ etukardaani
No tuli vaihdettua(2,5crd) takimmainen cv-nivel joka heti pian äänti ja pian porsi. Lähti ns.sisäkehä käveleen ja vaseliinit pihalle.
Sitten tuli rakennettua uudesta ja vanhasta nivelestä "uusi" ja se on nyt paikallaan. No nyt ei mahottomia äännä mutta kun laittaa 4wd päälle niin ääntää esim. jos kuudestakympistä vaihtaa kolmoselta neloselle ja hieman vedättää. Onkohan nyt jakovaihteisto sitten saanut pläsiin ja se ääntelee?
Etummainen nivel kun ei mitenkään väljältä tuntunut kun se kepukka oli kädessä. Hitto näitten kaa
Sitten tuli rakennettua uudesta ja vanhasta nivelestä "uusi" ja se on nyt paikallaan. No nyt ei mahottomia äännä mutta kun laittaa 4wd päälle niin ääntää esim. jos kuudestakympistä vaihtaa kolmoselta neloselle ja hieman vedättää. Onkohan nyt jakovaihteisto sitten saanut pläsiin ja se ääntelee?
Etummainen nivel kun ei mitenkään väljältä tuntunut kun se kepukka oli kädessä. Hitto näitten kaa
Jeep Cherokee KJ 2,5 CrD
Jeep Grand Cherokee 3,0 Crd Limited
Jeep Grand Cherokee 3,0 Crd Limited
Re: KJ etukardaani
Omassa KJ:ssa nelivedon ravistus johtui takapäästä. Jakolaatikon takapään lähdössä oli pientä klappia. Tuli uus jakolaatikko ja samalla tuli rasvattavat ristikot sekä tasapainotus takakardaanille kun oli ristikoissa pykälää ja rasvat kadonnu.... Nyt ei ravista enää.
Jännä tuossa ku tosiaan ei täristäny takavedolla. Sitten kun laitto nelikon niin tuli ravistukset ja varsinkin vedättäessä tuli reilummat että matkustajatki oli ihmeissään..
Jännä tuossa ku tosiaan ei täristäny takavedolla. Sitten kun laitto nelikon niin tuli ravistukset ja varsinkin vedättäessä tuli reilummat että matkustajatki oli ihmeissään..
kozel@ircnet
Re: KJ etukardaani
Tässä miettinyt että mitähän ton jakolaatikon peruskorjaus maksaisi.
Aavistuksen verran siinä jakolaatikon laipassa on välystä mihin 4wd kardaani kiinnittyy.
Pitäis vissiin hajottamolta kattella jakolaatikko ja peruskorjauttaa niin ei olisi auto pois ajosta.
Sais vaan sitten vaihtaa sen korjatun sinne
Aavistuksen verran siinä jakolaatikon laipassa on välystä mihin 4wd kardaani kiinnittyy.
Pitäis vissiin hajottamolta kattella jakolaatikko ja peruskorjauttaa niin ei olisi auto pois ajosta.
Sais vaan sitten vaihtaa sen korjatun sinne
Jeep Cherokee KJ 2,5 CrD
Jeep Grand Cherokee 3,0 Crd Limited
Jeep Grand Cherokee 3,0 Crd Limited
Re: KJ etukardaani
Liukkaat loppui niin otin vihdoin etukardaanin pois, vaan jurina ei loppunut.
Selvästi on klappia varsinkin takimmaisessa CV nivelessä mutta ei ollut suurin jurinan aiheuttaja. Onko seuraava arvaus etupyörän laakeri?
Selvästi on klappia varsinkin takimmaisessa CV nivelessä mutta ei ollut suurin jurinan aiheuttaja. Onko seuraava arvaus etupyörän laakeri?
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04
Re: KJ etukardaani
No ainakin niitä menee... Mutta etupyöränlaakerin jurinan pitäis muuttua mutkitellessa!! Ja vasen ja oikea on sitten vasen ja oikea, vasenta napaa ei voi laittaa oikealle. Miksi näin on, en osaa sanoa, todennäköisesti muuten voi tulla ongelmia osien sopivuuden kanssa tulevaisuudessa... Päällepäin ei navoissa eroa näy, mutta ainakin mukana tulevat ABS-anturit on eri vasen ja oikea ja se on ehkä se syy... Että jos nyt laittaa oikean navan vasemmalle ja kolmen vuoden päästä tarvii uutta ABS-anturia ja ottaa sen vasemman anturin , niin sepäs ei sovikkaan....Renegade kirjoitti:Liukkaat loppui niin otin vihdoin etukardaanin pois, vaan jurina ei loppunut.
Selvästi on klappia varsinkin takimmaisessa CV nivelessä mutta ei ollut suurin jurinan aiheuttaja. Onko seuraava arvaus etupyörän laakeri?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1