WH:n N23 takaisinkutsu

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
Jkoiv
Viestit: 21
Liittynyt: 23.02.2014. 10:03
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Jkoiv » 09.08.2014. 8:00

En ole vieläkään toipunut järkytyksestä kun kysyin Oulun wetteriltä WH:n seuraavan huollon hintaa. Ilmoittivat että 650e kun tiukasti lasketaan. Noh mietin että täytyy olla sitten isompi huolto ja kysyin että mitä siinä tehdään - öljyn ja suodattimen vaihto sekä normaalit pissapojan täytöt jne :D

10 litraa öljyä ja suodatin maksoi reilun satasen itse hankittuna. Eihän noissa merkkiliikkeiden hinnoittelussa ole enää mitään järkeä. Harvassa hommassa pääsee noin hyvin tuntipalkalle, kun vaihtaa itse öljyt tai käyttää jossain pikkupajalla jos ei itse jaksa.

codemk
Viestit: 81
Liittynyt: 06.08.2012. 10:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja codemk » 09.08.2014. 18:47

Jkoiv kirjoitti:En ole vieläkään toipunut järkytyksestä kun kysyin Oulun wetteriltä WH:n seuraavan huollon hintaa. Ilmoittivat että 650e kun tiukasti lasketaan. Noh mietin että täytyy olla sitten isompi huolto ja kysyin että mitä siinä tehdään - öljyn ja suodattimen vaihto sekä normaalit pissapojan täytöt jne :D

10 litraa öljyä ja suodatin maksoi reilun satasen itse hankittuna. Eihän noissa merkkiliikkeiden hinnoittelussa ole enää mitään järkeä. Harvassa hommassa pääsee noin hyvin tuntipalkalle, kun vaihtaa itse öljyt tai käyttää jossain pikkupajalla jos ei itse jaksa.
Täällä suunnalla just samat tunnelmat, hinta ois samalle hommalle marmorilla 30€ vielä päälle... Etsin tuossa pari päivää sitten MB-korjaamon, joka tekee Castrolin öljyillä vaihdon + suodattimen sisältäen hintaan 168€ ja tarkastuskohteet voi itse tsekata..

codemk
Viestit: 81
Liittynyt: 06.08.2012. 10:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja codemk » 10.08.2014. 8:54

Timo L kirjoitti: Pitäisi lyödä nyrkillä päähän tuollaisia urpoja merkkiliikkeessä.. pässit eivät tajua edes myymistään/ huoltamistaan tuotteista mitään :evil:
Juurikin näin :lol:
Jos ja kun joku "onnistuu" samaan asiaa eteenpäin jonkun liikkeen kautta, niin kommentteja odotellaan.

JussiP
Viestit: 30
Liittynyt: 12.08.2012. 23:02
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja JussiP » 10.08.2014. 21:45

Wetterillä kyllä löysivät bulletinin saman tien. Oli varalta tulostettu versio mukana, mutta eipä sitä tarvinnu. Ajattelin itse käyttää siellä, mutta menee tosiaan syyskuun alkuun.

Muutoinhan tuo Wetterin hintataso tosiaan on mitä on. Perus huoltohommaa olen teettänyt A1 autovärillä. Siellä on asiallista palvelua ja hommat hoituneet. Hintatasokin inhimillinen. Viimeksi vaihdatin kaikki öljyt (perät, moottori, autom.laatikko ja olikohan joku jakolaatikko tms. mikä kuului ohjelmaan), suodattimet ja asiaan kuuluvat tarkastukset tekivät samalla. Hintaa oli muistaakseni pikkusen yli 600€. Jos jotain testerillä tehtävää homma on, niin semmoista ei tuolta tosin löydy.

Pörhöllä perus öljynvaihtohuolto taisi olla jotain 300-400€ välissä. En muista ihan saletiksi, että oliko tuossa hinnassa jarruhuolto samassa - mahdollisesti oli. Autom.vaihteistoöljyn vaihdon kysyin ja se oli jossain 250-300€ luokassa.

codemk
Viestit: 81
Liittynyt: 06.08.2012. 10:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja codemk » 15.08.2014. 8:58

A-keskuksen kanta tuntuu olevan, että Recallit hoidetaan maahantuojan piikkiin, mutta TSB:t menevät asiakkaan piikkiin ilman vaihtoehtoja... eivät kuulema saa laskutettua maahantuojaa ym, joten jonkun täytyy maksaa ja se on heidän tapauksessaan asiakas... :evil:

codemk
Viestit: 81
Liittynyt: 06.08.2012. 10:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja codemk » 03.09.2014. 22:44

Tänään autoon tehtiin aiemmin puhuttu TSB:n ohjeen mukainen päivitys. Nyt seuranta päälle, että vaikuttiko mihinkään.

JussiP
Viestit: 30
Liittynyt: 12.08.2012. 23:02
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja JussiP » 04.09.2014. 13:36

Ja mulla tehtiin TSB:n mukaiset toimet tänään Wetterillä. Luvatun mukaisesti ei maksanut mulle mitään.

Ainakin alkoi hidas neliveto pelaamaan toimenpiteiden jälkeen. Täytyy seurailla tilannetta, että uusiiko vielä vaiko eikö.

JussiP
Viestit: 30
Liittynyt: 12.08.2012. 23:02
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja JussiP » 16.09.2014. 11:59

Olen testaillut nyt aika lailla päivittäin ja ainakin vielä näyttää pelaavan.

codemk
Viestit: 81
Liittynyt: 06.08.2012. 10:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja codemk » 05.10.2014. 2:12

Tuon uusimman päivityksen jälkeen hidas 4wd on toiminut moitteetta. Hyvä näin.

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 05.10.2014. 4:03

Ehkä Jeep/Fiat (se kai se nykyään on?) on vihdoin keksinyt ratkaisun tuohon "vikaan", mitä ei oikeastaan edes ole koskaan ollut olemassa. Hyvä niin.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

codemk
Viestit: 81
Liittynyt: 06.08.2012. 10:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja codemk » 21.10.2014. 14:44

Tai sittenkään ei.. Eli toimii hidas puolikin, mutta kun viikonloppu nostin veneen, niin vilautti service 4wd systemiä vaikka toimikin 'hitaasti'???

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 21.10.2014. 15:01

Tuosta on ollut jotain tarinaa Jeepforumilla, että näin tekee edelleen. Useimmilla on siis 4lo toiminut, mutta jos valo vilahtaa/ sytttyy palamaan, niin ei välttämättä kytkeydy päälle. Tällöin virrat pois ja takaisin on usein poistanut merkkivalon kojelaudasta ja pikkupuolikin toiminut.

Mutta on tuo ihan käsittämätöntä pelleilyä Jeepiltä tuon ongelman kanssa. Ihan ilmiselvä tekovika sekä rauta- että softapuolella, ja silti mitään konkreettista vian oikeasti korjaavaa ei tehdä.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 21.10.2014. 15:53

Se Service 4WD System voi tarkoittaa myös perän sähkölukon solenoidivikaa, semmoiseenkin olen törmännyt, vika poistui vaihtamalla solenoidi (testerillä katsottava, mitä se herjaa ja solenoideja on hyllyssä)!!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

JussiP
Viestit: 30
Liittynyt: 12.08.2012. 23:02
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja JussiP » 27.10.2014. 14:03

Täällä on nyt ainakin kuukauden pelannut. On tuntunut pieni puoli menevän aina päälle, kun on testannut.

Kirjoita vastaus