KJ CRD vaihtieisto ongelma 2006

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
Avatar
Jorma
Viestit: 389
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jorma » 01.07.2014. 22:00

Alkoiko se lukko temppuilla vasta solenoidipaketin vaihdon jälkeen?
Silloin epäilisin kyllä ensimmäisenä sitä pakettia (ja sen asennusta) ennenkuin momentinmuunninta.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

erauspentu
Viestit: 188
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 02.07.2014. 11:33

kyllä se joskus aikaisemminkin talvella tartahteli mutta ei näin vahvasti.
Nyt se tuli selvemmin esiin. Tuli mieleen, että voisko olla väärä määrä vääränlaista öljyä? nääs näyttää kirkkaammalta kuin vanha punainen öljy.
Ja sitä on yli merkkien.

No eilen annoin sitten Jeepille runtua kunnolla, että kierrätin ihan tappiin saakka kiihdytyksissä about 4000rpm ennenkuin vaihtoi. Elikkä momentinmuunnin sai sikaa.

Tänä aamuna ei sitten ollut ongelmia! mutta mutta, liian varhaista tehdä johtopäätöksiä.

erauspentu
Viestit: 188
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 17.07.2014. 10:27

Kyllä siellä laatikossa on edelleen jotain vikana. Kylmänä aamulla pitää keräillä vähän aikaa, ennenkuin pääsee liikkeelle. Vois olla momentinmuuntimen takaiskuventtiili? Onko se silloin sillä momentinmuuntimessa? Onhan? Alkaa oireet viitata pahasti siihen muuntimeen.
Tänäkin aamuna meni hetki ennenkuin lähti hiipien liikkeelle. Samoin muuntimen lukko ei meinannut irroita kun hidasti vauhtia.
Sitten kun lämpes niin toimi hyvin.

erauspentu
Viestit: 188
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 11.12.2014. 21:46

No niin!
Nyt laatikko toimii kuin unelma. Irroitin ja huollatutin momentimuuntimen.
Irroitin laatikon öljypumpun ja vaihdoin siihen osan jousista.
Vaihdoin myös laatikon paineanturin ja lähes koko öljymäärän.
Öljyä meni reilu 12l.
Samalla vaihdettiin myös jakolaatikon tilatietotunnistin.
Toimii aivan törkeän hyvin.
Vaikea sanoa mikä oli vikana mutta rupesi toimimaan.
Ei takertele muunnin enää kylmänä.

Jkoiv
Viestit: 21
Liittynyt: 23.02.2014. 10:03
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Jkoiv » 13.12.2014. 8:27

erauspentu kirjoitti:No niin!
Nyt laatikko toimii kuin unelma. Irroitin ja huollatutin momentimuuntimen.
Irroitin laatikon öljypumpun ja vaihdoin siihen osan jousista.
Vaihdoin myös laatikon paineanturin ja lähes koko öljymäärän.
Öljyä meni reilu 12l.
Samalla vaihdettiin myös jakolaatikon tilatietotunnistin.
Toimii aivan törkeän hyvin.
Vaikea sanoa mikä oli vikana mutta rupesi toimimaan.
Ei takertele muunnin enää kylmänä.
Missä muuten teetit tuon?

erauspentu
Viestit: 188
Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja erauspentu » 13.12.2014. 19:45

Irroitutin laatikon yhdellä paikallisella firmalla Vilppulassa. Momentin muuntimen pistin matkahuollolla menemään huoltoon turun lähelle ja pumpun roplasin itse auki. Hommasin laatikon purku- ja kasausoppaan... Ei se ehkä välttämätön olisi ollut mutta hyvä apu ja mielenkiintoista luettavaa. Sama pulju sitten pisti laatikon takaisin. Muuten sen varmaan irrottaisi itsekkin mutta kun ei saa autoa ylös ja ei oo tallia.

Avatar
Jorma
Viestit: 389
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jorma » 21.12.2014. 17:16

Mukava kuulla että auto lopulta tuli kuntoon. Varsinainen työvoitto. Taisin jo sanoakin että minun mielestä tässä on ollut kohtuuttomasti ylimääräistä vaivaa kun ottaa auton iän huomioon. Noin uuden autonhan pitäisi vielä toimia ihan normaaleilla huolloilla ja kuluvien osien vaihdoilla.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

veikkaaja
Viestit: 23
Liittynyt: 25.01.2015. 14:40
Paikkakunta: Perniö

Re: KJ CRD vaihtieisto ongelma 2006

Viesti Kirjoittaja veikkaaja » 03.04.2015. 22:08

En nyt uutta topikkia viitti tehdä, niin itellä tossa 2,8crd:ssä automaatti vaihtaa aina siinä 30km/h nopeudessa tosi huonosti. Huomaa kun automaatti ottaa vaihteen pois ja sitten menee n. sekuntti kun kytkee seuraavan vaihteen kolahduksen saattamana. Tämä tuntuu varsinkin lämpimänä koneella. Uudet öljyt ja suodatin on ostettu niin toivottavasti vika häviää?!

Kirjoita vastaus