KJ.n perän vonkuminen/öljyt?
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KJ.n perän vonkuminen/öljyt?
jee jee, Eatonin ELockeria ei näytä saavan Chryslerin 8.25 29 Splineen.
Onko noita ARB:n jäätyneitä ilmaputkia tullut paljon vastaan ja onko se oikeasti ongelma?
Sitten, Detroitti Lockeria saa mutta ilmeisesti se kuitenkin on hankalampi selkeästi talvella?
Itse uskon pärjääväni mutta rouva meinas kurauttaa jo viime talvena Jeepillä ojaan.
Pitää yrittää vielä etsiä myös toimittajaa OX:in lukolle.
Onko noita ARB:n jäätyneitä ilmaputkia tullut paljon vastaan ja onko se oikeasti ongelma?
Sitten, Detroitti Lockeria saa mutta ilmeisesti se kuitenkin on hankalampi selkeästi talvella?
Itse uskon pärjääväni mutta rouva meinas kurauttaa jo viime talvena Jeepillä ojaan.
Pitää yrittää vielä etsiä myös toimittajaa OX:in lukolle.
Re: KJ.n perän vonkuminen/öljyt?
Ei palalukko kovin paljoa eroa toimivasta kitkalukosta.
Kerrot vaimolle että vetää jakolaatikon kahvasta asentoon 4 full time, niin ei ole mitään hämminkiä
mulla on ollut nelivedoissa palalukko takaperässä yhteensä kuutisen vuotta, ja muissa takatuuppareissa yhtä lukuunottamatta kitkalukko. Ei ole merkittävää eroa niiden välillä, vaikka palalukko toki on hieman aggressiivisempi.
Kerrot vaimolle että vetää jakolaatikon kahvasta asentoon 4 full time, niin ei ole mitään hämminkiä

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KJ.n perän vonkuminen/öljyt?
Kuulostaa kyllä siltä, että palalukkoon taipuu.
Sen takia vaimo olikin mennä pöpelikköön, kun ei uskonut suositusta, että aja nelivedolla.
Detroitti ois nääs helpompi asentaa kuin ARB ja ymmärtääkseni melko huoltovapaa.
Sen takia vaimo olikin mennä pöpelikköön, kun ei uskonut suositusta, että aja nelivedolla.
Detroitti ois nääs helpompi asentaa kuin ARB ja ymmärtääkseni melko huoltovapaa.
Re: KJ.n perän vonkuminen/öljyt?
Jeps, ei sille Detroitille tartte tehdä muuta kuin asentaa. Toki uudet poskilaakerit ja hammasvälyksen säätö, mutta sehän on 8.25":ssa lastenleikkiä kun on ne säätöpyöräterauspentu kirjoitti:Kuulostaa kyllä siltä, että palalukkoon taipuu.
Sen takia vaimo olikin mennä pöpelikköön, kun ei uskonut suositusta, että aja nelivedolla.
Detroitti ois nääs helpompi asentaa kuin ARB ja ymmärtääkseni melko huoltovapaa.

Mulla oli ARB:n kanssa jos jonkinmoista ongelmaa, ja talvella jos ilmatankissa on kosteutta niin putki jäätyy helposti. Lisäksi noissa on jonkin verran ilmavuotoja (= lukko ei kytkeydy), yms. muuta pientä. Ei siis ole missään nimessä huonoja, mutta mielestäni ihan totaalisen yliarvostettuja, etenkin kokonaishintaansa nähden.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: KJ.n perän vonkuminen/öljyt?
Paljonko se elocker vie virtaa päällä ollessaan?Timo L kirjoitti:Minulla on ollut ARB ja Elocker,
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242
Re: KJ.n perän vonkuminen/öljyt?
Sähkönsyöttö lukon magneetille on 10A sulakkeen takana, ja muistaakseni ohjekirja mainitsi jotain max. 7 ampeerin huitamilla sen ollessa kytkettynä päälle.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KJ.n perän vonkuminen/öljyt?
Asensin vanhan pyörästön takaisin siksi aikaa kun detroitti tulee. Välys noin 0.12mm.
Eihän sillä pitäis olla mitää merkitystä mitataanko välys jakolaatikko vapaalla tai kytkettynä?
Sinänsä loppupeleissä nätti homma. Piti vain rakentaa se säätötyökalu poskilaakereiden kiristykseen.
Vanhasta jäähdyttimen rupellin viskokytkimen päämutterista sai sopivan mutikan.
Eihän sillä pitäis olla mitää merkitystä mitataanko välys jakolaatikko vapaalla tai kytkettynä?
Sinänsä loppupeleissä nätti homma. Piti vain rakentaa se säätötyökalu poskilaakereiden kiristykseen.
Vanhasta jäähdyttimen rupellin viskokytkimen päämutterista sai sopivan mutikan.
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KJ.n perän vonkuminen/öljyt?
Nyt ois Detroitti pöydällä ja vanha pyrästö irti myös. Lautaspyörä lähti ja se toinen hammaspyörä, onko se nyt abs:n mittari vai mikä. Mutta pultithan oli 10mm ja tyvestä about 10,5mm.
Detrotin levyssä on 3/8" reiät vissiin. Eli ei sovi ilman poraamista. Täytyy vaan viedä pajalle, että tulee just eikä melkein reiät. Niin ja kohdilleen.
Detrotin levyssä on 3/8" reiät vissiin. Eli ei sovi ilman poraamista. Täytyy vaan viedä pajalle, että tulee just eikä melkein reiät. Niin ja kohdilleen.
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Lautaspulttien momentti?
Nyt pitäis kiristää kohta lautaspyörä Detroitin tasauspyörästöön.
Mutta mikähän on momentti, noille M10 pulteille?
Mutta mikähän on momentti, noille M10 pulteille?