Compassin vetonivelet

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
Compassi
Viestit: 1
Liittynyt: 23.09.2010. 10:02
Paikkakunta:

Compassin vetonivelet

Viesti Kirjoittaja Compassi » 23.09.2010. 12:22

Tytär osti 3v. sitten uuden Jeep Compassin, nyt on ajettu 40 000km ja ensikatsastus oli yllättävä, ei läpäissyt. Etummainen oikeanpuoleinen vetonivel ei läpäissyt tarkastusta,, autolla ei ole hurjasteltu, ei ole vedetty kärryä eikä ajeltu maastossa eli varsin rauhallisia kilometrejä on kertymään saatu. Takuu loppui viime vuonna, takuun aikana vaihdettiin vasemmapuoleiset tukivarret ja unohdettiin mainita että sekin nivel oli heikossa kunnossa, nyt vika löytyi oikeanpuoleisesta ja se pitää vaihtaa.
Onko vika tyypillinen, eli 40 000km ei ole paljon autolle joka on sitä hintaluokkaa, ei mielestäni ole odotettavissa että auto alkaa hajoamaan tuon ikäisenä noissa kilometreissä. Myyjäliike kuitenkin ehdottelee osallistumista korjauskustannuksiin JOS tytär teettää 40 000km huollon ja maksaa sen (+ puolituskustannus nivelestä)...
Kysymys kuuluu: Onko Compassin vetonivelet sököjä?

Toni S.
Viestit: 325
Liittynyt: 09.04.2008. 23:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toni S. » 24.09.2010. 11:11

Siis alapallonivelet vai mitä ne nyt ovatkaan suomeksi (ball joint)? Jep, surkeita ovat. Jotkut maailmalla vaihtaneet muunmerkkisiä niveliä tilalle - ainakin Moogilta löytyy.
Jeep Patriot '07, pikkuisen paranneltu.
Ford F-150 '88, kaipaa pikkuisen parantelua.

Kuva

Kirjoita vastaus