Kokonaisvälityksen korjaileminen
Kokonaisvälityksen korjaileminen
Tervehdys arvon raadille
Jeeppeihinhän laitetaan yleisesti isompia renkaita, ja tällä on ehdottomasti vaikutus voimansiirron kokonaisvälityssuhteeseen. Ero voi olla jopa 10% nopeudessa, mutta on yleensä pienempi. Mä olen huomannut, että mun ZJ on selkeästi laiskempi kiihtymään isoilla renkailla, ja vaihteet alkaa toimia vähän eri tavalla.
KYSYMYS: Kun auto on alunperin suunniteltu tietylle kokonaisvälitykselle, ja me muutetaan sitä yhdestä kohtaa isommilla renkailla, olisiko tämä kompensoitava jossain toisessa paikassa että polttoainetalous, kiihtyvyys ja huippunopeus pysyisivät ennallaan? Mistä kohtaa tämä olisi helppoa tai halpaa tehdä?
Urkki
Jeeppeihinhän laitetaan yleisesti isompia renkaita, ja tällä on ehdottomasti vaikutus voimansiirron kokonaisvälityssuhteeseen. Ero voi olla jopa 10% nopeudessa, mutta on yleensä pienempi. Mä olen huomannut, että mun ZJ on selkeästi laiskempi kiihtymään isoilla renkailla, ja vaihteet alkaa toimia vähän eri tavalla.
KYSYMYS: Kun auto on alunperin suunniteltu tietylle kokonaisvälitykselle, ja me muutetaan sitä yhdestä kohtaa isommilla renkailla, olisiko tämä kompensoitava jossain toisessa paikassa että polttoainetalous, kiihtyvyys ja huippunopeus pysyisivät ennallaan? Mistä kohtaa tämä olisi helppoa tai halpaa tehdä?
Urkki
Oisko sinne mahdollista vaihtaa vaihteisto jossa olisi sopivat välitykset.?
Itse joskus katselin että tuohon omaani rikkonaisen vaihteiston tilalle olisi 6-lovinen laatikko saatavilla uudemmista versioista. Tuossa 6-lovisessa on pienemmät välitykset 1-5 välillä ja 6 olisi hiukan pidempi kuin tuon 5 lovisen 5 vaihde. 6-lovisia Purkulaatikoita on tarjolla 1000-1500e väliin ainakin tuoho CRD KJ Cherokeehen. 5-lovisen laatikon sai 600puntaan jonka auton myyjä maksoi
Itse joskus katselin että tuohon omaani rikkonaisen vaihteiston tilalle olisi 6-lovinen laatikko saatavilla uudemmista versioista. Tuossa 6-lovisessa on pienemmät välitykset 1-5 välillä ja 6 olisi hiukan pidempi kuin tuon 5 lovisen 5 vaihde. 6-lovisia Purkulaatikoita on tarjolla 1000-1500e väliin ainakin tuoho CRD KJ Cherokeehen. 5-lovisen laatikon sai 600puntaan jonka auton myyjä maksoi

Urkki,
jos pyörien vierintämatka kasvoi 10% niin samassa suhteessa muutat molempiin päihin välitystä... Eli jos on nyt vaikka 3.55, niin uudeksi vähintään 3.88. Maastomiehet heittäis samantien 4.10, mut se lisää sitten jo maantiekäytössä kulutusta...
t. mace
jos pyörien vierintämatka kasvoi 10% niin samassa suhteessa muutat molempiin päihin välitystä... Eli jos on nyt vaikka 3.55, niin uudeksi vähintään 3.88. Maastomiehet heittäis samantien 4.10, mut se lisää sitten jo maantiekäytössä kulutusta...
t. mace
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla
Jos perät ovat saman tyyppiset, niin mikä ettei. Uusi pinion ja kruunupyörä maksaa alkaen 400e, lisäksi mahdolliset laakerit ja simmauslevyt yms pientä. Asemointi ei ihan jokapojan työtä... osaava selvinnee...
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla
Joo, jos noita ehjiä takaperiä olis jossain!! On niitä etsitty!!kozel kirjoitti:Varmaan olisi helpompaa vaihtaa taka-akseli ja etuperä..
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Akseleihin vaan uudet välitykset. Ei ne maksa 400 euroa per akseli ja ei se mitään avaruusteknologiaa ole. Ihminen joka osaa laskea, mitata ja käyttää käsityökaluja selviää välitysten vaihdosta. Netti on pullollaan ohjeita miten homma tehdään. Osat voi tilata ihan EU:n alueeltakin jos Amerikasta tilaaminen pelottaa.
Saksasta: http://de.4x4-garage.com/index.php/language/EN
Espanjasta: http://www.4x4proyect.com/catalog/index ... af85a577dd
Saksasta: http://de.4x4-garage.com/index.php/language/EN
Espanjasta: http://www.4x4proyect.com/catalog/index ... af85a577dd