Sivu 1/1
3.7 automaatin öljynvaihto?
Lähetetty: 05.04.2011. 20:19
Kirjoittaja cherokee02
Mites usein 3.7 automaattilootan öljyt pitäisi vaihtaa?
Lisäys:
(Löytyikin hyvin infoa kun hieman jaksoi kaivaa...!)
Lähetetty: 06.04.2011. 10:25
Kirjoittaja JAMANT
Huolto-ohjelmissa, vuoden 2001 lukee: 48.000 välein ja vuoden 2007 lukee: 75.000 km:n välein!!
Korjausoppaita on hyllyssä:
http://www.jamant.fi/korjausopas-h50035-p-3078.html
Lähetetty: 06.04.2011. 11:41
Kirjoittaja cherokee02
Kai ne pitää sitten vaihtaa tässä jossain kohti kun vaihtohistoriasta ei ole liiemmin tietoa, auto on mulle uusi ja mittarissa reilut 90tkm.
Täytyy myös tuo opas tilailla pikapuoliin että tulee systeemit tutummiksi.
Siis joo, vanha 2.4L KJ vaihtui 3.7 litraseen tässä äskettäin, kaikki taas aivan uutta.
Lähetetty: 06.04.2011. 12:05
Kirjoittaja JAMANT
cherokee02 kirjoitti:Kai ne pitää sitten vaihtaa tässä jossain kohti kun vaihtohistoriasta ei ole liiemmin tietoa, auto on mulle uusi ja mittarissa reilut 90tkm.
Täytyy myös tuo opas tilailla pikapuoliin että tulee systeemit tutummiksi.
Siis joo, vanha 2.4L KJ vaihtui 3.7 litraseen tässä äskettäin, kaikki taas aivan uutta.
Katsos sitten tarkkaan, mikä vaihteisto tuossa sulla on, kun tuossa yhdessä KJ:ssa (terveisiä vaan, on palstalainen) olikin mulle outo automaatti, tosin siihenkin on nykyään suodatinta hyllyssä (jos tilaat suodatinta multa, ota öljypohjasta kuva, niin yritetään tunnistaa...)!!
Lähetetty: 06.04.2011. 12:53
Kirjoittaja filler
JAMANT kirjoitti:cherokee02 kirjoitti:Kai ne pitää sitten vaihtaa tässä jossain kohti kun vaihtohistoriasta ei ole liiemmin tietoa, auto on mulle uusi ja mittarissa reilut 90tkm.
Täytyy myös tuo opas tilailla pikapuoliin että tulee systeemit tutummiksi.
Siis joo, vanha 2.4L KJ vaihtui 3.7 litraseen tässä äskettäin, kaikki taas aivan uutta.
Katsos sitten tarkkaan, mikä vaihteisto tuossa sulla on, kun tuossa yhdessä KJ:ssa (terveisiä vaan, on palstalainen) olikin mulle outo automaatti, tosin siihenkin on nykyään suodatinta hyllyssä (jos tilaat suodatinta multa, ota öljypohjasta kuva, niin yritetään tunnistaa...)!!
Juu, terveisiä myös sinne päin!
KJ:tahan löytyy niin RFE kuin RLE laatikoilla. Kannattaa melkeimpä tilailla tuollainen "Build sheet" Chrysleriltä, niin saa kivan listan, millä palikoilla on oma KJ rakennettu -->
viewtopic.php?t=1739
Lähetetty: 06.04.2011. 12:55
Kirjoittaja cherokee02
Onko laatikoissa muuta käytännön eroakin kuin käyvät tarvikkeet? Kestävyydessä, toimivuudessa tms.?
Lähetetty: 06.04.2011. 13:01
Kirjoittaja filler
cherokee02 kirjoitti:Onko laatikoissa muuta käytännön eroakin kuin käyvät tarvikkeet? Kestävyydessä, toimivuudessa tms.?
Joltain jenkkipalstalta muistan lukeneeni, että RFE laatikko olisi kestävämpää tekoa. RFE laatikkoon saa myös Transgo:n "virityskittiä",
http://www.transgo.com/sk_dodge.php jolla saa vaihdot napakammaksi. RLE laatikkoon ei taida olla vastaavia settejä suoraan, mutta jonkun sarjan taisi silti saada kikka kolmosella asennettua.
Lähetetty: 06.04.2011. 13:23
Kirjoittaja filler
The 45RFE is a truck tranny,has lived behind 4.7 V-8's and was the tranny used in the RAM's when the 5.7 HEMI was first brought out,the CRD's 545RFE is a version of the 45RFE,different guts to give it a second overdrive.
The 42RLE started out as the A604,the tranny made for the Doge minivans when they started coming out in the '80's,was retro fitted to use in a front engine/rear wheel drive vehicles and changed names to the 42RE then went to the 42RLE.
Chrysler uses the first numbers to show the trannies strength,the bigger the number the stronger the tranny,so the 45RFE is stronger then the 42RLE.Just like the 46RE(behind the Cummins in 3/4 and 1ton trucks) is stronger then the 45RFE.Oh and the 45RFE has two second gears,one is only used for highway passing kickdown gear,so it's a 5 speed tranny,the 545RFE is realy a 6 speed tranny,the 42RLE is only a 4speed.The 45RFE has a 3.00:1 1st gear and reverse,the 42RLE has 2.2:1(if I rember right) or 2.84:1 1st gear and a 2.2:1 reverse gear.
Tuossa tiivistetysti laatikoista. Ihan varma en ole, mutta mielestäni -03 on viimeinen vuosikerta, joissa on RFE laatikko, pois lukien CRD mallit, joissa on omansa RFE.
Lähetetty: 06.04.2011. 14:50
Kirjoittaja cherokee02
Kiitti infosta. Eikö merkkiliikkeiden pitäis ainakin nähdä huolto-ohjelmistaan mitä autolle on tehty vuosien varrella ja mitä ei? Vai miten noita kirjataan ylös huolloissa? Jos siis historiaa vähän sieltä kyselis?
Lähetetty: 06.04.2011. 15:04
Kirjoittaja filler
cherokee02 kirjoitti:Kiitti infosta. Eikö merkkiliikkeiden pitäis ainakin nähdä huolto-ohjelmistaan mitä autolle on tehty vuosien varrella ja mitä ei? Vai miten noita kirjataan ylös huolloissa? Jos siis historiaa vähän sieltä kyselis?
Juu, periaatteessa pitäisi näkyä, mutta sitähän ei välttämättä tiedä onko huollot tehty aina "merkkiliikkeessä", vai jossain paremmin palvelevassa/osaavassa liikkeessä. Huoltokirjastahan tuon pitäisi selvitä, missä on huoltoja puuhailtu.
Merkkiliikkeestä kannattaa ehdottomasti kysäistä, onko alapallonivelien vaihto autoosi tehty (on Jeepin takaisinkutsu ja vaihtavat nuo maksutta). Kampanjan pitäisi yhä olla voimassa.
Öljyn vaihto aikaperustaisesti
Lähetetty: 07.04.2011. 18:59
Kirjoittaja mikola
Onko Jeepillä aikaperustaisia vaihtosuosituksia tämän tai muiden öljyjen suhteen?
Noi vaihtosuositukset sopii varmasti hyvin 'keskivertoautolijalle', jolla vuosittaiset kilometrit pyörii siinä 18 tkm paikkeilla. Meillä ei matkaa paljoa vuodessa autolla taitu ja entisessä Volkkarissa huoltovälinäyttö laukesi aina edellisestä huollosta kuluneen ajan eikä kilometrien mukaan.