Sivu 1/1

45RFE

Lähetetty: 26.07.2011. 12:36
Kirjoittaja SimoS
Moi

Ajatuksena olisi vaihtaa WJ:n vaihteistoöljyt, kun mittari näyttää 160tkm eikä ole ilmeisesti aiemmin vaihdettu.

Olenkos ymmärtänyt oikein, että tarvittava öljymäärä on noin Jamantin sivuilta lainattuna:

"WJ 99-04 4.7V8 + 45RFE -automaattiin 6.5 litraa"

ja että tarvittaisiin mukaan lisäaine:

"-88 ja uudemmat - Mopar ATF+4 tai Dexron III ja kitkalisäaine (esim LG61910)"

Jos lisäaine tarvitaan, niin kuinka tarkkaa on sen annostelu?

Tarkoitus on siis ottaa öljypohja pois ja vaihtaa suodattimet myös.

Ja lisäkysymys vielä. Jeeppi on alkanut enemmissä määrin tekemään sellaista, että kun lähtee "kylmänä" ajoon, niin ensimmäinen kytkeytyminen 3. vaihteelle saa aikaan kovan nykäyksen. Auto ei tee tätä lämpimillä öljyillä. Takkuaakos siellä joku solenoidi, vai mikä voisi olla syynä?

Lähetetty: 26.07.2011. 15:13
Kirjoittaja JAMANT
Niinkuin siinä lukee: ATF+4 TAI DEXRON III JA LISÄAINE (jotta siitä tulee ATF+4:ää vastaavaa), jos käyttää ATF+4:ää, ei tarvita lisäaineita...

Lähetetty: 26.07.2011. 18:54
Kirjoittaja SimoS
Puutteita luetun ymmärtämisessä siis :)

Kiitos neuvosta.

Miten on tuon nykäisemisen suhteen. Onko tullut vastaavilla oireilla tapauksia vastaan?

Lähetetty: 26.07.2011. 19:03
Kirjoittaja JAMANT
Ole hyvä :wink:

Vois olla joku solenoidivika tai sen likaantuminen, suosittelen ensihoidoksi Forté Automatic Transmission Treatmenttia, ja kaksi viikkoa ajoa ja sitten katsotaan, auttoiko!! Mitään säädettävää ei noin uudessa enää ole!!

Lähetetty: 12.08.2011. 22:34
Kirjoittaja SimoS
En löytänyt Fortea paikallisista liikkeistä, mutta jotain "vastaavaa" amerikkalaista automaattivaihteiston puhdistusainetta löytyi. Se ei auttanut, mutta vika poistui kun vaihdoin öljyt. Siis toistaiseksi.

Lähetetty: 02.12.2011. 19:22
Kirjoittaja SimoS
JAMANT kirjoitti:Ole hyvä :wink:

Vois olla joku solenoidivika tai sen likaantuminen, suosittelen ensihoidoksi Forté Automatic Transmission Treatmenttia, ja kaksi viikkoa ajoa ja sitten katsotaan, auttoiko!! Mitään säädettävää ei noin uudessa enää ole!!
Tämä tuli kuntoon puhdistusaineella, ja sen jälkeisellä öljynvaihdolla. Kumpi sitten lie lopullisen avun tuonutkaan.

Lähetetty: 03.12.2011. 12:54
Kirjoittaja JAMANT
SimoS kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:Ole hyvä :wink:

Vois olla joku solenoidivika tai sen likaantuminen, suosittelen ensihoidoksi Forté Automatic Transmission Treatmenttia, ja kaksi viikkoa ajoa ja sitten katsotaan, auttoiko!! Mitään säädettävää ei noin uudessa enää ole!!
Tämä tuli kuntoon puhdistusaineella, ja sen jälkeisellä öljynvaihdolla. Kumpi sitten lie lopullisen avun tuonutkaan.
Todennäköisesti molemmat auttoi omalta osaltaan!!