WJ jakolaatikon takakardaanin lähdön tukilaakeri

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

WJ jakolaatikon takakardaanin lähdön tukilaakeri

Viesti Kirjoittaja kozel » 22.08.2011. 17:39

Oisko kellään hyviä kuvia NP-247 jakolaatikon takakardaanin tukilaakerin korjaukseen/Säätöön. Kaverilla o melkoinen klappi siinä niin voiko laakerin säätää helposti vai pitääkö ottaa jakoloota irti ja ruveta osia vaihtelemaan.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 22.08.2011. 18:01

Ei siellä ole mitään säädettävää!! Kummalla hännällä: slip yoke vai fixed yoke??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 22.08.2011. 22:21

Fixed luulisin. On noilla CV nivelillä.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 23.08.2011. 14:12

kozel kirjoitti:Fixed luulisin. On noilla CV nivelillä.
Sitten siellä ei ole mitään kiristettävää, siellä on vain takalaakeri, ihan kuulalaakeri...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 23.08.2011. 19:16

Onkohan millanen korjattava? Saakohan paikallaan vai parempi nykästä koko jakolaatikko irti.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 23.08.2011. 19:39

kozel kirjoitti:Onkohan millanen korjattava? Saakohan paikallaan vai parempi nykästä koko jakolaatikko irti.
Saa vaihdettua jakolaatikko paikallaan, yhden erikoisemman työkalun tarviit/joudut tekemään, muuten ihan irroita/pura/vaihda/kasaa/kiinnitä hommaa...

Edittiä: taitaa tossa CRD-koneen perässä olevassa jakovaihteistossa ollakin niin, että sitä erikoistyökalua ei tarvita, eli sen kohdan voit unohtaa!! Se erikoistyökalu tarvitaan vain bensamoottoristen jakolaatikon purussa/kasauksessa, tunnistaa siitä, onko häntäkappale erikseen vai yhtä kappaletta takaketjukuoren kanssa!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 05.09.2011. 21:31

Laitetaas tähän vielä vastaus että välykset hävis kun kiristeli yoken tms. laipan sisältä sen mutterin.. Yllättäen oli jakolootan rempannu hemmo jättäny senkin löysälle. Ei voi kuin ihmetellä noita joitakin pajoja jotka sanoo että tehdään rempat ja ei onnistuta sitten yhtään hommassa.

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 06.09.2011. 23:55

..eikä siihen ole kyllä yhtään hullumpi idea pistää muutamaa pisaraa ruuvilukitetta kierteisiin.. En tiedä suosittaako korjauskirja sitä, mutta itse laittaisin. En tosin välttämättä kaikista vahvinta versiota käyttäisi.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Kirjoita vastaus