Sivu 1/1
TARKISTA JAKOVAIHTEISTON ÖLJYT!!
Lähetetty: 05.08.2008. 18:45
Kirjoittaja JAMANT
Muistin virkistämiseksi, muistakaa edes kerran kesässä tarkistaa jakovaihteiston öljyt (mieluummin useammin)!!!
Taas on nosturilla Chevy pick-up, jonka jakolaatikossa ei ollu paljoa öljyä!!! Onneks tuli muun syyn takia remonttiin ja tarkistettiin!!! Öljyn lisäämisella selviää usein kalliistakin remontista!! Ja jos joutuu usein lisäämään, selvittäkää syy, miksi vuotaa!!!
Lähetetty: 05.08.2008. 21:05
Kirjoittaja cmalino
ATF on kuitenkin erittäin halpaa jakolaatikoihin verrattuna
Tai ehkä laatikosta riippuen joku muu voiteluaine, mutta halpaa silti

Lähetetty: 10.10.2008. 14:42
Kirjoittaja Laikkari
Paljonko tarvii ainetta Wrangler YJ -90:seen?
Lähetetty: 10.10.2008. 15:48
Kirjoittaja cmalino
Tuolla olisi infoa täyttötilavuuksista ja laaduista:
http://www.jamant.fi/information.php?info_id=22
Lähetetty: 16.06.2009. 18:14
Kirjoittaja MrWhiskers
Olipahan monenlaista vaihtoehtoa
Olin laittamassa 80w90 , mutta enää en uskallakaan ..... pahkeinen ... Citymaasturina mulla on
-93 GrandCherokee 4.0i , tuolla jatkuvan nelivedon laatikolla . Osaisiko joku tietävämpi heittää suoralta kädeltä ,että mikä jakolaatikko moisessa on ?
Lähetetty: 16.06.2009. 19:22
Kirjoittaja JAMANT
MrWhiskers kirjoitti:
Olipahan monenlaista vaihtoehtoa
Olin laittamassa 80w90 , mutta enää en uskallakaan ..... pahkeinen ... Citymaasturina mulla on
-93 GrandCherokee 4.0i , tuolla jatkuvan nelivedon laatikolla . Osaisiko joku tietävämpi heittää suoralta kädeltä ,että mikä jakolaatikko moisessa on ?
Se lukee siinä ketjukuoressa sen tyyppi, mutta todennäköisesti sulla on NP-249 (silloin kepissä on vain 4WD HI, N ja 4WD LO) ja sinne ihan ATF:ää!!!
Lähetetty: 16.06.2009. 20:14
Kirjoittaja MrWhiskers
JAMANT kirjoitti:Se lukee siinä ketjukuoressa sen tyyppi, mutta todennäköisesti sulla on NP-249 (silloin kepissä on vain 4WD HI, N ja 4WD LO) ja sinne ihan ATF:ää!!!
Kiitos neuvosta

Tuollaiset valinnat kepistä tosiaankin löytyvät ja nythän tiedän , mistä tuon tyypin saan varmistettua ....
Liekkö laatikon ominaisuus kun puskettaa kuin vanhan Datsun Patrolin laatikko konsanaan ? Anyway takamurikassa oli vain liru öljyä joten jos ed. omistajan huoltolinja jatkuu laatikon öljyissä samanlaisena , niin taisin saada Grandista toivomani kaltaisen harrastuskohteen

Lähetetty: 17.06.2009. 6:55
Kirjoittaja Gary Grand
Tuo puskemisominaisuus tulee viskokytkimen kuluessa loppuun.
Mulla on paljon ajettu(mittarissa 299tkm, ajettu varmaan 500...) -94 Grandi pihassa, joka ei taivu asvaltilla kun kumit vinkuen ja hyppien parkkiin.
Toinen on -93 200tkm ajettu Grandi, eikä sen visko pistä hanttiin yhtään...

Neliveto pelaa kyllä molemmissa ihan hyvin, eli visko pitää.
Molemmissa siis jakiksena tuo 249.
Joukalla oli ainakin keväällä vielä myynnissä ehjä 249, jos et pidä ominaisuutta mukavana

Itse olisin sen ostanut, jos ei olisi sattunut silmään nettiautosta tuota halpaa "kakkos"-Grandia
Lähetetty: 17.06.2009. 7:16
Kirjoittaja MrWhiskers
Gary Grand kirjoitti:Tuo puskemisominaisuus tulee viskokytkimen kuluessa loppuun.
Pahoitteluni nyt kun johdattelin aiheen pahasti alkuperäisestä sivuun , mutta pelkäsinkin jotain tällaista

...
Niin kauan kuin neliveto toimii tuo ominaisuus ei minua häiritse . Ja
vanha kunnon maasturimiehen motto : ajamalla ne viat korjaantuvat , pätee kohdallani tässäkin tapauksessa .Eli lisään öljyä ja odottelen ,että visko rupeaa omin avuin toimimaan

Lähetetty: 17.06.2009. 9:46
Kirjoittaja JAMANT
MrWhiskers kirjoitti: Niin kauan kuin neliveto toimii tuo ominaisuus ei minua häiritse . Ja
vanha kunnon maasturimiehen motto : ajamalla ne viat korjaantuvat , pätee kohdallani tässäkin tapauksessa .Eli lisään öljyä ja odottelen ,että visko rupeaa omin avuin toimimaan

Paitsi että öljynvaihto tai -lisäys ei vaikuta viskon toimintaan mitenkään, se on suljettu kokonaisuus jakolaatikon sisällä!!!!