Sivu 1/1

TARKISTA JAKOVAIHTEISTON ÖLJYT!!

Lähetetty: 05.08.2008. 18:45
Kirjoittaja JAMANT
Muistin virkistämiseksi, muistakaa edes kerran kesässä tarkistaa jakovaihteiston öljyt (mieluummin useammin)!!!
Taas on nosturilla Chevy pick-up, jonka jakolaatikossa ei ollu paljoa öljyä!!! Onneks tuli muun syyn takia remonttiin ja tarkistettiin!!! Öljyn lisäämisella selviää usein kalliistakin remontista!! Ja jos joutuu usein lisäämään, selvittäkää syy, miksi vuotaa!!!

Lähetetty: 05.08.2008. 21:05
Kirjoittaja cmalino
ATF on kuitenkin erittäin halpaa jakolaatikoihin verrattuna :lol:

Tai ehkä laatikosta riippuen joku muu voiteluaine, mutta halpaa silti :wink:

Lähetetty: 10.10.2008. 14:42
Kirjoittaja Laikkari
Paljonko tarvii ainetta Wrangler YJ -90:seen?

Lähetetty: 10.10.2008. 15:48
Kirjoittaja cmalino
Tuolla olisi infoa täyttötilavuuksista ja laaduista:

http://www.jamant.fi/information.php?info_id=22

Lähetetty: 16.06.2009. 18:14
Kirjoittaja MrWhiskers
cmalino kirjoitti:Tuolla olisi infoa täyttötilavuuksista ja laaduista:

http://www.jamant.fi/information.php?info_id=22
Olipahan monenlaista vaihtoehtoa :shock:

Olin laittamassa 80w90 , mutta enää en uskallakaan ..... pahkeinen ... Citymaasturina mulla on -93 GrandCherokee 4.0i , tuolla jatkuvan nelivedon laatikolla . Osaisiko joku tietävämpi heittää suoralta kädeltä ,että mikä jakolaatikko moisessa on ?

Lähetetty: 16.06.2009. 19:22
Kirjoittaja JAMANT
MrWhiskers kirjoitti:
cmalino kirjoitti:Tuolla olisi infoa täyttötilavuuksista ja laaduista:

http://www.jamant.fi/information.php?info_id=22
Olipahan monenlaista vaihtoehtoa :shock:

Olin laittamassa 80w90 , mutta enää en uskallakaan ..... pahkeinen ... Citymaasturina mulla on -93 GrandCherokee 4.0i , tuolla jatkuvan nelivedon laatikolla . Osaisiko joku tietävämpi heittää suoralta kädeltä ,että mikä jakolaatikko moisessa on ?
Se lukee siinä ketjukuoressa sen tyyppi, mutta todennäköisesti sulla on NP-249 (silloin kepissä on vain 4WD HI, N ja 4WD LO) ja sinne ihan ATF:ää!!!

Lähetetty: 16.06.2009. 20:14
Kirjoittaja MrWhiskers
JAMANT kirjoitti:Se lukee siinä ketjukuoressa sen tyyppi, mutta todennäköisesti sulla on NP-249 (silloin kepissä on vain 4WD HI, N ja 4WD LO) ja sinne ihan ATF:ää!!!
Kiitos neuvosta ;) Tuollaiset valinnat kepistä tosiaankin löytyvät ja nythän tiedän , mistä tuon tyypin saan varmistettua .... Liekkö laatikon ominaisuus kun puskettaa kuin vanhan Datsun Patrolin laatikko konsanaan ? Anyway takamurikassa oli vain liru öljyä joten jos ed. omistajan huoltolinja jatkuu laatikon öljyissä samanlaisena , niin taisin saada Grandista toivomani kaltaisen harrastuskohteen 8)

Lähetetty: 17.06.2009. 6:55
Kirjoittaja Gary Grand
Tuo puskemisominaisuus tulee viskokytkimen kuluessa loppuun.
Mulla on paljon ajettu(mittarissa 299tkm, ajettu varmaan 500...) -94 Grandi pihassa, joka ei taivu asvaltilla kun kumit vinkuen ja hyppien parkkiin. :shock:
Toinen on -93 200tkm ajettu Grandi, eikä sen visko pistä hanttiin yhtään... :D Neliveto pelaa kyllä molemmissa ihan hyvin, eli visko pitää.

Molemmissa siis jakiksena tuo 249.
Joukalla oli ainakin keväällä vielä myynnissä ehjä 249, jos et pidä ominaisuutta mukavana :roll: Itse olisin sen ostanut, jos ei olisi sattunut silmään nettiautosta tuota halpaa "kakkos"-Grandia

Lähetetty: 17.06.2009. 7:16
Kirjoittaja MrWhiskers
Gary Grand kirjoitti:Tuo puskemisominaisuus tulee viskokytkimen kuluessa loppuun.
Pahoitteluni nyt kun johdattelin aiheen pahasti alkuperäisestä sivuun , mutta pelkäsinkin jotain tällaista :D ...
Niin kauan kuin neliveto toimii tuo ominaisuus ei minua häiritse . Ja vanha kunnon maasturimiehen motto : ajamalla ne viat korjaantuvat , pätee kohdallani tässäkin tapauksessa .Eli lisään öljyä ja odottelen ,että visko rupeaa omin avuin toimimaan :wink:

Lähetetty: 17.06.2009. 9:46
Kirjoittaja JAMANT
MrWhiskers kirjoitti: Niin kauan kuin neliveto toimii tuo ominaisuus ei minua häiritse . Ja vanha kunnon maasturimiehen motto : ajamalla ne viat korjaantuvat , pätee kohdallani tässäkin tapauksessa .Eli lisään öljyä ja odottelen ,että visko rupeaa omin avuin toimimaan :wink:
Paitsi että öljynvaihto tai -lisäys ei vaikuta viskon toimintaan mitenkään, se on suljettu kokonaisuus jakolaatikon sisällä!!!!