Sivu 1/1
Neliveto ongelma jeep wrangler
Lähetetty: 16.01.2012. 20:27
Kirjoittaja wiley
Hei,
Ostin hiljattain Jeep Wranglerin vuosimallia 1991. Ongelmia on ilmennyt nelivedon kanssa nopealla ja hitaalla vaihteella. Auto ikäänkuin "hylkii" nelivetoa. Neliveto ei siis tahdo pysyä päällä.
Minulla ei ole kokemusta nelivedoita juurikaan ollenkaan, mutta teillä on! Onko muilla ollut vastaavia ongelmia, apuja kiitos?

Lähetetty: 16.01.2012. 21:45
Kirjoittaja kozel
Millon se hylkii sitä?
-Vedätettäessä, Kuormaa vetäessä, Jyrkissä nousuissa tms kuormituksessa
-Jyrkkään kääntäessä
-Pintakaasulla ajaessa
-Pitävällä alustalla
-Liukkaalla alustalla
Ja ääntääkö..
Lähetetty: 16.01.2012. 22:57
Kirjoittaja wiley
kozel kirjoitti:Millon se hylkii sitä?
-Vedätettäessä, Kuormaa vetäessä, Jyrkissä nousuissa tms kuormituksessa
-Jyrkkään kääntäessä
-Pintakaasulla ajaessa
-Pitävällä alustalla
-Liukkaalla alustalla
Ja ääntääkö..
Ihan normaalissa ajossa, liukkaalla että pitävällä. En ole havainnut mitään normaalista poikkeavia ääniä. Nelivetovaihte ikäänkuin työntyy pois päältä.
Lähetetty: 17.01.2012. 9:15
Kirjoittaja JAMANT
Ajettu ilman öljyä jakolaatikossa, siirtohaarukka viallinen, ei siirrä kytkentäholkkia perille, hylkii...
Lähetetty: 20.01.2012. 11:20
Kirjoittaja Timo L
wiley kirjoitti:Ihan normaalissa ajossa, liukkaalla että pitävällä. En ole havainnut mitään normaalista poikkeavia ääniä. Nelivetovaihte ikäänkuin työntyy pois päältä.
..ja kun Wrangleri kyseessä, niin älä &%"½ aja sillä nelivedolla pitävällä alustalla, rikot sen jakolaatikon tai akselisi vain entistä pahemmin! 231 (Command track) jakolaatikon nelivedot EI ole tarkoitettu jatkuvaan käyttöön pitävällä alustalla. Se on lukittu neliveto jolloin etu- ja taka- akselien välille ei pääse tulemaan pyörintänopeuseroa -> jakolaatikon kuori halkeaa tai sitten hajoaa jotain sieltä sisältä (ketju venyy, pinionit leipoo, tjsp..).
Voit käyttää nelivetoa huoletta liukkaalla, ja aina kun ajat metsässä, silloin pääsee aina rengas tarpeeksi pyörähtämään tyhjää ettei mitään hajoa.
Tarkista ensin onko nivelistön säätö kunnossa, mutta kuten Jamant totesi niin luultavasti on haarukka rikki tai muuta sisäistä vikaa.
Lähetetty: 19.03.2012. 17:55
Kirjoittaja Cynomya
Sitten jos mennään vielä hylkimiseen niin omassa teki rikkinäinen ristikko apukuskin puolella nykivää liikettä ja antoi jotenkin periksi tuolle etuakselin kytkettävälle apparin vetarille. Se &%"½ disconnect systeemikin saattaa siis temppuilla niin ettei neliveto pysy päällä.
Itehän siis ajoin liian pitkälle kuivalla betonilla neliveto päällä ja sitten kuulu pamaus, en muuta havainnut rikki menneeksi kuin tuon apukuskin ristikon.
Lähetetty: 25.05.2012. 12:06
Kirjoittaja mace
Mulla aikoinaan YJ:n 4WDt putos pois, mutta kun pikkusen kiristin alta siirtotankoa, niin alkoi pysyä! Tuntuuko kytkettäessä, ettei kahva ikäänkuin mene perille?