Dana 35 vetarin pään paksuus

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
amaz
Viestit: 51
Liittynyt: 21.02.2012. 21:23
Paikkakunta: Uusimaa

Dana 35 vetarin pään paksuus

Viesti Kirjoittaja amaz » 22.02.2012. 19:22

Olisiko jollain antaa mittaa vetarin pään paksuudesta c-klipin jälkeen? Yritän pähkäillä oik. vetoakselin vaihtotarvetta (päittäisvälystä on hieman oikealla puolella, vasemmalle tulee jokatapauksessa uusi vetari kun laakerin vastinpinta on pahasti syöpynyt)

kts. kuva http://www.kadotus.org/xj/2012-02-21%2017.58.20.jpg
http://www.kadotus.org/xj/2012-02-21%2017.20.59.jpg
t. Olli
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä amaz, muokattu yhteensä 23 kertaa

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 22.02.2012. 19:50

Siis tarkoitat sen tatin paksuutta, se on 6mm uutena!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

amaz
Viestit: 51
Liittynyt: 21.02.2012. 21:23
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja amaz » 23.02.2012. 7:15

Mitäs mieltä olette, nyt tuo "tatin" paksuus c-klipin uran jälkeen on noin 4mm (kuten myös c-klipin). Tarvitseeko vielä uusia? Pieni päittäisvälys tuntuu, mutta stefa ei ollut pettänyt.
Uudet laakerit ja stefat tulevat joka tapauksessa.

Avatar
Jorma
Viestit: 389
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jorma » 23.02.2012. 8:58

Toiminnan takia ei tarvi, mullakin tuntuu reilusti klappia takana eikä ole haitannut käyttöä. Öljyä ei silti vuoda ja laakeritkin on kestäny.
Itse asiassa eikö se ole hyvä että olis vähän välystä niin stefat ei pääse syömään semmosta uraa akseliin.
Kestävyyden (=turvallisuuden) kannalta en kuitenkaan osaa sanoa missä on riskiraja.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 23.02.2012. 10:06

3 millinen kestää vielä, jos menee alle sen, sitten vaihtoon!!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

amaz
Viestit: 51
Liittynyt: 21.02.2012. 21:23
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja amaz » 23.02.2012. 14:39

Kiitos mielenrauhan antamisesta! :)
-94 ZJ Grand Cherokee, -92 Multivan

amaz
Viestit: 51
Liittynyt: 21.02.2012. 21:23
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja amaz » 27.02.2012. 20:15

Rockautosta tilasin dormanin 603-307 vetoakselin, sarjassa tulikin mukana itse vetoakseli, abs-kehä, pyöränlaakeri, stefa, pinnapultit ja pyöränmutterit. Hinta oli siedettävä 207e toimituskuluineen + tullit ja alv.
Nyt on nipussa uudella vetarilla ja kyllä kelpaa ajella kun ei laakerit jollota :)
-94 ZJ Grand Cherokee, -92 Multivan

Kirjoita vastaus