2.8 KJ:n automaatti ja pakkanen
2.8 KJ:n automaatti ja pakkanen
Kuuluuko tuon laatikon pitää 4 vaihdetta vähän niinkuin jemmassa kun pakkasta on yli 15 astetta. Jotenkin tuntu, että sitä 4 vaihdetta ei löytynyt edes 20km ajon jälkeen. Muutenkin meni koko työmatka isommilla kierroksilla kuin normaalisti ja se näkyy kulutuksessa. Onko ongelma nyt öljyissä vai onko tuo normaalia.
juuh, 5-lovinen loota se on.
Minulla kun vielä oli CRD 2.8, niin siinä riitti kovillakin pakkasilla n.5-6km, kun lähti hakemaan viitos pykälää maantiellä.
Onko sinulla mitkä öljyt ja kuinka tuoreet laatikossa?
Minulla kun vielä oli CRD 2.8, niin siinä riitti kovillakin pakkasilla n.5-6km, kun lähti hakemaan viitos pykälää maantiellä.
Onko sinulla mitkä öljyt ja kuinka tuoreet laatikossa?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
Ehkä / todennäköisesti ei ole minulla sama automaatti laatikko Jeepissä, sama ongelma kuitenkin. Uudesta lähtien, ei siis pitäisi olla mitään vikaa, vaan ihan oikeasti siis jokin tyyppiominaisuus
Mersun laatikossa
. Ylivaihde nappulan käyttäminen auttaa minulla, heti ekan 50 metrin matkalla painaa sen päälle ja pois: Kaikki vaihteet toimii. Ilman ylivaihde nappulan käyttöä täytyy pienelläkin pakkasella ajaa vähintään n. 5 kilometriä jotta kaikki vaihteet tulee käyttöön. Mitä kylmempään sitä enemmän vaihteita tippuu pois käytöstä. Jeeppi käynyt merkkihuollossa joten pitäisi olla kaikki kunnossa ja oikeat nesteet sisällä.




PÄSSI
Jeep Wrangler Sport Unlimited 2,8 diesel,
uusi toukokuussa 09
Jeep Wrangler Sport Unlimited 2,8 diesel,
uusi toukokuussa 09
Hienoa kun joku todella ymmärtäväinen, kertoisi meille apukoululaisille. Silleen yksinkertaisesti mitä / miksi -mistä tämä tälläinen johtuu.
JOS tämä O/D nappula pelaaminen on Jeepissä normaalia = niin miksei siitä sitten ole kuullut Mersu tyypeiltä
Jotenkin olisi loogista että niissä Mersuissakin olisi sama juttu, kun kerran pitäisi olla sama automaatti laatikkokin.
On kait Jeeppi insinöörit, luoneet mukavia ominaisuuksia ihan muuten vaan
Ei tämä "ominaisuus" haittaa, päin vastoin - oikeastaan aika hauska juttu minusta, ihmettelen vaan miksi

JOS tämä O/D nappula pelaaminen on Jeepissä normaalia = niin miksei siitä sitten ole kuullut Mersu tyypeiltä

On kait Jeeppi insinöörit, luoneet mukavia ominaisuuksia ihan muuten vaan

Ei tämä "ominaisuus" haittaa, päin vastoin - oikeastaan aika hauska juttu minusta, ihmettelen vaan miksi

PÄSSI
Jeep Wrangler Sport Unlimited 2,8 diesel,
uusi toukokuussa 09
Jeep Wrangler Sport Unlimited 2,8 diesel,
uusi toukokuussa 09
Moottori lämpenee nopeammin kun käy suuremmilla kierroksilla ja luulis että vähempi kuormittaa jäistä tomaattia ja lämpenee sen tomaatin öljytki nopeemminPÄSSI kirjoitti:Hienoa kun joku todella ymmärtäväinen, kertoisi meille apukoululaisille. Silleen yksinkertaisesti mitä / miksi -mistä tämä tälläinen johtuu.![]()
:

ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
Siis ilmeisesti typerää, painella sitä O/D nappia. Niin minä ymmärrän tuon ylläolevan. Sen käyttäminen vain rasittaa Vaihdelaatikkoa, ihan turhaan.
Jeeppi ei ole muutenkaan tehty "nopeaan" ajoon, siis ilmeisesti olisi järkevää ajaa pakkas aamuina ihanvaan hissukseen = enemmän kuin tavallisesti ja unohtaa koko O/D nappi ainakin ekaksi 10 kilometriksi
ja sitten vasta painella jos painelee, minulla se toimii poikkeuksetta, "ongelman poistajana" .

Jeeppi ei ole muutenkaan tehty "nopeaan" ajoon, siis ilmeisesti olisi järkevää ajaa pakkas aamuina ihanvaan hissukseen = enemmän kuin tavallisesti ja unohtaa koko O/D nappi ainakin ekaksi 10 kilometriksi


ja sitten vasta painella jos painelee, minulla se toimii poikkeuksetta, "ongelman poistajana" .
PÄSSI
Jeep Wrangler Sport Unlimited 2,8 diesel,
uusi toukokuussa 09
Jeep Wrangler Sport Unlimited 2,8 diesel,
uusi toukokuussa 09
En saa toimimaan.
Muutenkin jännä, kun ulkolämpötilalla ei juuri tunnu olevan juuri merkitystä, että kuin nopeasti loota rupeaa vaihtamaan isoimmalle pykälälle. Luulisi sen laatikon olevan suunnilleen saman lämpöinen, kuin ulkolämpötila. Silti saa ajaa melko tarkasti saman matkan oli pakkasta sitten 20 tai 2 astetta. 4,5 - 5 km se on melkein aina. Kun pakkanen kirii sinne 25-30 tienoille, saattaa mennä 7km. Sitten kun siirrytään muutamia asteita plussalle, laatikko toimii heti mukavasti.
Muutenkin jännä, kun ulkolämpötilalla ei juuri tunnu olevan juuri merkitystä, että kuin nopeasti loota rupeaa vaihtamaan isoimmalle pykälälle. Luulisi sen laatikon olevan suunnilleen saman lämpöinen, kuin ulkolämpötila. Silti saa ajaa melko tarkasti saman matkan oli pakkasta sitten 20 tai 2 astetta. 4,5 - 5 km se on melkein aina. Kun pakkanen kirii sinne 25-30 tienoille, saattaa mennä 7km. Sitten kun siirrytään muutamia asteita plussalle, laatikko toimii heti mukavasti.