Sivu 1/1

WG Grandi vikatilaan renkaiden vaihdon jälkeen??

Lähetetty: 20.04.2012. 20:26
Kirjoittaja sili
Grandi 2,7d 2002, Siirtäkää jos ei ole vaihteiston ongelma mutta mitä ihmettä mahtoi tapahtua kun heti renkaiden jälkeen alkoi auto oirehtia, toistuvasti vikatilaan ("limb home") ja nyt, muutaman kymmenen kilometrin jälkeen ei "palaudu"?!?
Eli renkaat vaihtuivat 235/65-17:sta 265/70-70:ksi, eli säde kasvoi jotain tuuman verran.
Onko sattumaa että JUURI samaan osui joku "oikea" vikaantuminen vai voiko "pinion reset"in (tms. renkaan koon määritys kompuutterille) aiheuttaa tämän?
Vikakoodeja kun lukee mittaristosta niin aluksi oli P0702 jota on tullut aikaisemminkin, vaihteiston sähkövika (ei kerro juuri mitään :evil: ) P0340 nokka-akselin asentovirhee tms. ja nyt kun pysyy limb home moodissa lisäksi on tullut P1685 SKIMilta jotain tietoa, mitä lie tarkoittaa?
Apuva, pitäis käyttää mokomaa katiskaa päivittäiseen kulkemiseen!! Huoltoaika vapunaattona! :cry:

Lähetetty: 20.04.2012. 20:55
Kirjoittaja sili
ei jumangauta, vaikka tätä miten päin ajattelis niin eihän se VOI aiheuttaa tuollaista??? Miten hemmetissä tietsikka tietäis renkaiden koon? Mutta MITÄ on tapahtunut?? :evil:

Lähetetty: 21.04.2012. 17:19
Kirjoittaja sili
47 kertaa luettu eikä kukaan vaivaudu edes vi**uilemaan? 8)
Vikatila siis pysyy nyt päällä, ei auta edes akun irtiotto. Yksi vaihde käytössä eteenpäin. Mersuhuollossa sanottiin että ei näistä pitäisi mennä nokka-akselin tunnistimia, kyllä on joku muu juttu. Mutta miksi ei "resetoidu"?!? :(

Re: WG Grandi vikatilaan renkaiden vaihdon jälkeen??

Lähetetty: 21.04.2012. 17:25
Kirjoittaja Timo L
sili kirjoitti:Vikakoodeja kun lukee mittaristosta niin aluksi oli P0702 jota on tullut aikaisemminkin, vaihteiston sähkövika (ei kerro juuri mitään :evil: ) P0340 nokka-akselin asentovirhee tms. ja nyt kun pysyy limb home moodissa lisäksi on tullut P1685 SKIMilta jotain tietoa, mitä lie tarkoittaa?
Tuo SKIM (sentry key immobilizer module)- vikakoodi tarkoittaa käsittääkseni väärää koodia avaimen kaukosäätimeltä.

edit: sori, katsoin että sinulla oli 4.7 grandi, mutta sehän olikin 2.7 CDI :oops: alkuperäiset ohjeet ei oikein päde mitä kirjoitin, kun ei tuossa taida olla 7. pyttyä :lol:

Juu noista laatikon vikakoodeista en sano mitään. En ole kauheasti ainakaan jenkkisaiteilla huomannut että olisi porukka valittanut WJ:n kanssa isojen renkaiden aiheuttamista ongelmista, toisin kuin esim. JK:ssa niitä ongelmia on porukalla riittänyt ihan urakalla. Mutta tiedä sitten miten tuo 2.7 tunnistaa ja mittaa tiettyjä asioita. Onhan se mahdollista että verme ei ymmärrä isoja renkaita; eri antureiden lukemat heittää häränpyllyä alkuperäisten kalibrointien toleranssien sisällä -> tekee ihmeellisyyksiä.

JK:ssa ollut esim. ongelmana normaalissa ajossa (esim. kaistanvaihdossa) aktivoituva ESP, on kuulmena mukaan aika #&%! kun auto yrittää korjata olematonta liukastelua :shock:

?

Lähetetty: 21.04.2012. 19:44
Kirjoittaja ImacInnes
Onkos nuo samat pyörät ennen olleet alla? Aiheuttikos silloin jotain vaivaa? Jos ei niin eikähän vika johdu muusta kuin pyöristä? Vaikka vaihtaisit edelliset pyörät alle niin ei varmaan vka häviä?
Onkos aijemissa pyörissä paine anturit vanteissa?

Kuhan heittelen kysymyksiä?

t. Ismo Ämmä

Re: ?

Lähetetty: 23.04.2012. 7:53
Kirjoittaja sili
"ImacInnes":
Onkos nuo samat pyörät ennen olleet alla?
Ei ole, ihan uudet, uusi koko
Vaikka vaihtaisit edelliset pyörät alle niin ei varmaan vka häviä?
No kun vika ei resetoidu eli tuskin se auto nyt paikallaan ollessaan ainakaan tietää renkaan koot...
Onkos aijemissa pyörissä paine anturit vanteissa?
Ei ole.
Sili

Lähetetty: 24.04.2012. 10:12
Kirjoittaja Jansa
kysäsen naapurilta kun se on veholla hommissa ja sil on itelläänkin tuo sama 2.7grandi jos sillä olisi tietoa, tuossa kun tietääkseni on mersun lootakin ja mersun laatikoissa kun tulee joku oire niin se potkasee koneen tuohon vikatilaan, näin ainakin olen kuullut. eli ei välttämättä johdu renkaidenvaihdosta, kait. mistä noista sähköhomista tietää.

Lähetetty: 26.04.2012. 15:37
Kirjoittaja sili
Ei tarvii siirtää, ei ole renkaista johtuvaa kertoi merkkihuolto. Tappelivat muutaman tunnin, yo. koodit pois ja muunmuassa vaihteiston ohjain ei tiennyt olevansa tässä autossa, can-väylä oli kateissa(?!?!) jne.
Ja ajoivat testeri kiinni muutaman kymmenen kilometriä, ei vikoja. No minä kylläkin sain auton haettuani P0702:set pariin kertaan, saa nähdä miten homma jatkuu tästä eteenpäin :evil:
Tuo että menee sillointällöin vikatilaan oli vissiin jotenkin "täyttänyt" muistin ja meni sen takia pahempaan solmuun. Tuurilla osui JUURI renkaidenvaihtoon, tässä mallissa ei edes renkaiden kokoa pysty ohjelmoimaan...
Hohhoijjaa... Jeepistely on sitten mukavaa...

Lähetetty: 27.04.2012. 21:14
Kirjoittaja Jansa
yksi syy lisää pysyä tarpeeksi vanhassa kalustossa jossa ei ole mitään tietokoneita tai muita älybokseja särkymässä ja aiheuttamassa päänvaivaa..

Lähetetty: 27.04.2012. 21:21
Kirjoittaja sili
Jansa kirjoitti:yksi syy lisää pysyä tarpeeksi vanhassa kalustossa jossa ei ole mitään tietokoneita tai muita älybokseja särkymässä ja aiheuttamassa päänvaivaa..
Totta turiset. :evil:
Toisaalta samalla logiikalla kun mennään tarpeeksi pitkälle niin kuljetaan hevosella. Siinäpä vasta varma kulkine!! Menee tosi pahassa maastossa ja syvässä lumessa... 8)