vaihteisto ongelma

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
paso
Viestit: 37
Liittynyt: 02.01.2013. 10:39
Paikkakunta: Imatra

vaihteisto ongelma

Viesti Kirjoittaja paso » 28.02.2013. 16:21

minulla on vm 99 grandi ja siinä on semmoinen vika että o/d valo syttyy silloin tällöin kovassa vedossa ja ei ota silloin suurinta vaihdetta .. mikähän on menossa sököksi ?? kannattaa varmaan etsiä toista lootaa vai onko kuin vaikea korjata ?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 28.02.2013. 19:25

No ennenkuin alat laatikkoo vaihtamaan, niin koeajoa testeri kytkettynä, että näkee, mikä sen valon sieltä sytyttää... Vikahan voi olla ihan muualla kuin vaihteistossa...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

paso
Viestit: 37
Liittynyt: 02.01.2013. 10:39
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja paso » 02.03.2013. 10:47

nii joo sähkö ohjattu vaihteistohan tuo on ..mistäs semmoisen testerin saa ja paljon maksaa ?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 03.03.2013. 14:41

Meidän tuorein maksoi 6500 + lisenssi 1000/vuosi...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

paso
Viestit: 37
Liittynyt: 02.01.2013. 10:39
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja paso » 03.03.2013. 21:18

just ei oo koko autokaan kun ton arvonen ! :cry: en siis osta testeriä ..ajetaan sitten niin pitkään kun liikkuu ja sitten ostetaan toinen vaihe loota :shock:

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 03.03.2013. 21:48

kozel@ircnet

paso
Viestit: 37
Liittynyt: 02.01.2013. 10:39
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja paso » 06.03.2013. 17:25

nyt kun kävin svetossa tankkaas niin syttyi o/d merkki valo tullijonossa auto oli tyhjäkäynnillä ja paikallaan ..kiitos kozel tosta linkistä ! tilaan ton niin pian kuin mahdollista ...mitä mieltä ootta kannattaako mun ajaa tolla ollenkaan kun tommoinen vika siellä on ? ja mikähän siellä sitten mahdollisesti voisi olla vikana ?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 06.03.2013. 17:43

Niin, toi meidän on sellainen, jolla pystyy tekemään (periaatteessa) ohjelmistopäivityksiä... (periaatteessa sen takia, että enpä ole vielä kertaakaan kokeillu, osaako se... Mutta nyt on yksi Dodge Ram sovittu tehtäväksi, kunhan lumet sulaa...)
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 06.03.2013. 20:53

Toi halpis testeri o varauksella mutta mitä kaveri sen osti niin suht hyvin on päässy koodiloita lukemaan ja nollaamaan. VM dieseleiden moottorin ohjauksiin ei ole päässyt.
kozel@ircnet

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja WinChester » 06.03.2013. 22:09

Oiskohan oireiden perusteella ihan semmonen syy, että lootassa on kyseisellä hetkellä liian kuumat öljyt / alhainen öljynpaine, jolloin automatiikka heittää nelosen pois pelistä lootan särkymisen estämiseksi?

Onko siis riittävästi öljyä ja vieläpä hyvälaatuista öljyä, ettei ole vanhat sopat kiertämässä?

Onko öljynjähdytin tukossa, siis ilmankierron puolelta täynnä p**kaa tai jäähdyttäjän visko sökönä tms?

Nämä tuli mieleen kovista vedoista ja tyhjäkäynnillä seisottamisesta. Jos on näistä kiinni, niin tulee turhaan ostettua kallis testeri, joka ei edes kerro noita vikoja...
Raha ja romut rauhottaa.

paso
Viestit: 37
Liittynyt: 02.01.2013. 10:39
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja paso » 07.03.2013. 14:06

WinChester kirjoitti:Oiskohan oireiden perusteella ihan semmonen syy, että lootassa on kyseisellä hetkellä liian kuumat öljyt / alhainen öljynpaine, jolloin automatiikka heittää nelosen pois pelistä lootan särkymisen estämiseksi?

Onko siis riittävästi öljyä ja vieläpä hyvälaatuista öljyä, ettei ole vanhat sopat kiertämässä?

Onko öljynjähdytin tukossa, siis ilmankierron puolelta täynnä p**kaa tai jäähdyttäjän visko sökönä tms?

Nämä tuli mieleen kovista vedoista ja tyhjäkäynnillä seisottamisesta. Jos on näistä kiinni, niin tulee turhaan ostettua kallis testeri, joka ei edes kerro noita vikoja...
kiitoksia !! tarkastan nuo jutut ja palaan sitten asiaan ..!!

r4e
Viestit: 8
Liittynyt: 21.02.2013. 13:28
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja r4e » 12.03.2013. 9:54

Saa niitä testereitä halvemmallakin.
Itse maksoin 28,56€ plus toimituskulut 10,25€. Toimitus tuli parissa päivässä kotiin postiluukusta.
http://www.ebay.co.uk/itm/230871771579? ... 1497.l2649

Toimi ihan hyvin -98 ZJ:n kanssa. Valitettavasti omassa laatikossani on mekaaninen vika eikä antanut vikakoodia. Mutta onpahan nyt valmiiksi koodinlukija, jos/kun tulee seuraavan kerran häikkää.

paso
Viestit: 37
Liittynyt: 02.01.2013. 10:39
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja paso » 22.03.2013. 16:24

r4e kirjoitti:Saa niitä testereitä halvemmallakin.
Itse maksoin 28,56€ plus toimituskulut 10,25€. Toimitus tuli parissa päivässä kotiin postiluukusta.
http://www.ebay.co.uk/itm/230871771579? ... 1497.l2649

Toimi ihan hyvin -98 ZJ:n kanssa. Valitettavasti omassa laatikossani on mekaaninen vika eikä antanut vikakoodia. Mutta onpahan nyt valmiiksi koodinlukija, jos/kun tulee seuraavan kerran häikkää.
millanes vika sulla on ? joo nyt katsoin öljyt ja jäähdytyksen ja ne näyttäs olevan ok ..ja jos ajaa ilman kärriä niin ainakin 100km toimi ongelmitta mutta heti kun ottaa kärrin perään niin alkaa palamaan o/d merkki valo ja ei ota suurinta pykälää pitää varmaan vaihtaa öljyt /suod kun nyt olis nekin hommattuna ...

Avatar
Timo L
Viestit: 1500
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 22.03.2013. 18:05

Olikos sulla nyt siis bensa vai diesel? Oli miten oli, kyllä tuo kovasti kuulostaa siltä että laatikko kuumenee syystä tai toisesta ja siksi ei kytke OD:ta päälle. Ei tekisi pahaa jollain lailla fyysisesti mitata lootan lämpöjä (= lämpömittarin asennus, mutta vaatii jo vähän pakertamista), tosin vikakoodit lukemallakin pitäisi selvitä jos siellä on lämpöongelmaa tarjolla.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

paso
Viestit: 37
Liittynyt: 02.01.2013. 10:39
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja paso » 22.03.2013. 19:26

Timo L kirjoitti:Olikos sulla nyt siis bensa vai diesel? Oli miten oli, kyllä tuo kovasti kuulostaa siltä että laatikko kuumenee syystä tai toisesta ja siksi ei kytke OD:ta päälle. Ei tekisi pahaa jollain lailla fyysisesti mitata lootan lämpöjä (= lämpömittarin asennus, mutta vaatii jo vähän pakertamista), tosin vikakoodit lukemallakin pitäisi selvitä jos siellä on lämpöongelmaa tarjolla.
3.1 turbo dieseli .. vaihteiston jäähdytin ainaki näyttäs olevan kunnossa ja öljyä on tarpeeksi ...käyn huomenna hakemas kärrin kotia mutten omalla jeepillä kun en ole vielä kerinny tutkimaan vikaa ...siis tyhjänä ei mitään ongelmaa ihme juttu !!!

Kirjoita vastaus