vaihteisto ongelma
vaihteisto ongelma
minulla on vm 99 grandi ja siinä on semmoinen vika että o/d valo syttyy silloin tällöin kovassa vedossa ja ei ota silloin suurinta vaihdetta .. mikähän on menossa sököksi ?? kannattaa varmaan etsiä toista lootaa vai onko kuin vaikea korjata ?
No ennenkuin alat laatikkoo vaihtamaan, niin koeajoa testeri kytkettynä, että näkee, mikä sen valon sieltä sytyttää... Vikahan voi olla ihan muualla kuin vaihteistossa...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
nyt kun kävin svetossa tankkaas niin syttyi o/d merkki valo tullijonossa auto oli tyhjäkäynnillä ja paikallaan ..kiitos kozel tosta linkistä ! tilaan ton niin pian kuin mahdollista ...mitä mieltä ootta kannattaako mun ajaa tolla ollenkaan kun tommoinen vika siellä on ? ja mikähän siellä sitten mahdollisesti voisi olla vikana ?
Niin, toi meidän on sellainen, jolla pystyy tekemään (periaatteessa) ohjelmistopäivityksiä... (periaatteessa sen takia, että enpä ole vielä kertaakaan kokeillu, osaako se... Mutta nyt on yksi Dodge Ram sovittu tehtäväksi, kunhan lumet sulaa...)
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Oiskohan oireiden perusteella ihan semmonen syy, että lootassa on kyseisellä hetkellä liian kuumat öljyt / alhainen öljynpaine, jolloin automatiikka heittää nelosen pois pelistä lootan särkymisen estämiseksi?
Onko siis riittävästi öljyä ja vieläpä hyvälaatuista öljyä, ettei ole vanhat sopat kiertämässä?
Onko öljynjähdytin tukossa, siis ilmankierron puolelta täynnä p**kaa tai jäähdyttäjän visko sökönä tms?
Nämä tuli mieleen kovista vedoista ja tyhjäkäynnillä seisottamisesta. Jos on näistä kiinni, niin tulee turhaan ostettua kallis testeri, joka ei edes kerro noita vikoja...
Onko siis riittävästi öljyä ja vieläpä hyvälaatuista öljyä, ettei ole vanhat sopat kiertämässä?
Onko öljynjähdytin tukossa, siis ilmankierron puolelta täynnä p**kaa tai jäähdyttäjän visko sökönä tms?
Nämä tuli mieleen kovista vedoista ja tyhjäkäynnillä seisottamisesta. Jos on näistä kiinni, niin tulee turhaan ostettua kallis testeri, joka ei edes kerro noita vikoja...
Raha ja romut rauhottaa.
kiitoksia !! tarkastan nuo jutut ja palaan sitten asiaan ..!!WinChester kirjoitti:Oiskohan oireiden perusteella ihan semmonen syy, että lootassa on kyseisellä hetkellä liian kuumat öljyt / alhainen öljynpaine, jolloin automatiikka heittää nelosen pois pelistä lootan särkymisen estämiseksi?
Onko siis riittävästi öljyä ja vieläpä hyvälaatuista öljyä, ettei ole vanhat sopat kiertämässä?
Onko öljynjähdytin tukossa, siis ilmankierron puolelta täynnä p**kaa tai jäähdyttäjän visko sökönä tms?
Nämä tuli mieleen kovista vedoista ja tyhjäkäynnillä seisottamisesta. Jos on näistä kiinni, niin tulee turhaan ostettua kallis testeri, joka ei edes kerro noita vikoja...
Saa niitä testereitä halvemmallakin.
Itse maksoin 28,56€ plus toimituskulut 10,25€. Toimitus tuli parissa päivässä kotiin postiluukusta.
http://www.ebay.co.uk/itm/230871771579? ... 1497.l2649
Toimi ihan hyvin -98 ZJ:n kanssa. Valitettavasti omassa laatikossani on mekaaninen vika eikä antanut vikakoodia. Mutta onpahan nyt valmiiksi koodinlukija, jos/kun tulee seuraavan kerran häikkää.
Itse maksoin 28,56€ plus toimituskulut 10,25€. Toimitus tuli parissa päivässä kotiin postiluukusta.
http://www.ebay.co.uk/itm/230871771579? ... 1497.l2649
Toimi ihan hyvin -98 ZJ:n kanssa. Valitettavasti omassa laatikossani on mekaaninen vika eikä antanut vikakoodia. Mutta onpahan nyt valmiiksi koodinlukija, jos/kun tulee seuraavan kerran häikkää.
millanes vika sulla on ? joo nyt katsoin öljyt ja jäähdytyksen ja ne näyttäs olevan ok ..ja jos ajaa ilman kärriä niin ainakin 100km toimi ongelmitta mutta heti kun ottaa kärrin perään niin alkaa palamaan o/d merkki valo ja ei ota suurinta pykälää pitää varmaan vaihtaa öljyt /suod kun nyt olis nekin hommattuna ...r4e kirjoitti:Saa niitä testereitä halvemmallakin.
Itse maksoin 28,56€ plus toimituskulut 10,25€. Toimitus tuli parissa päivässä kotiin postiluukusta.
http://www.ebay.co.uk/itm/230871771579? ... 1497.l2649
Toimi ihan hyvin -98 ZJ:n kanssa. Valitettavasti omassa laatikossani on mekaaninen vika eikä antanut vikakoodia. Mutta onpahan nyt valmiiksi koodinlukija, jos/kun tulee seuraavan kerran häikkää.
Olikos sulla nyt siis bensa vai diesel? Oli miten oli, kyllä tuo kovasti kuulostaa siltä että laatikko kuumenee syystä tai toisesta ja siksi ei kytke OD:ta päälle. Ei tekisi pahaa jollain lailla fyysisesti mitata lootan lämpöjä (= lämpömittarin asennus, mutta vaatii jo vähän pakertamista), tosin vikakoodit lukemallakin pitäisi selvitä jos siellä on lämpöongelmaa tarjolla.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
3.1 turbo dieseli .. vaihteiston jäähdytin ainaki näyttäs olevan kunnossa ja öljyä on tarpeeksi ...käyn huomenna hakemas kärrin kotia mutten omalla jeepillä kun en ole vielä kerinny tutkimaan vikaa ...siis tyhjänä ei mitään ongelmaa ihme juttu !!!Timo L kirjoitti:Olikos sulla nyt siis bensa vai diesel? Oli miten oli, kyllä tuo kovasti kuulostaa siltä että laatikko kuumenee syystä tai toisesta ja siksi ei kytke OD:ta päälle. Ei tekisi pahaa jollain lailla fyysisesti mitata lootan lämpöjä (= lämpömittarin asennus, mutta vaatii jo vähän pakertamista), tosin vikakoodit lukemallakin pitäisi selvitä jos siellä on lämpöongelmaa tarjolla.