
Ajoin pikkupuolen D:llä, eli 2-vaihde oli laatikosta päällä, ja melko reippaalla kaasulla. Näin massa pysyi liikkeellä, renkaan kuvio puhtaana ja nopeus maltillisena. Ilmeisesti joskus joku oli ajanut tuosta mönkijällä ja sen urat ei oikein osu Jeepin kanssa yksiin. Vielä kun tuo ratapohja on pengerretty, niin pudotukset on molemminpuolin kunnioitusta herättävät...
Noin 300 metriä ennen aurattua tietä ura nousee loivasti ja vauhti hyytyi. Peruuttamalla pääsi hyvin pari autonmittaa taaksepäin ja sitten taas uudella vauhdilla eteenpäin. Tässä joutuikin useamman kerran ottamaan vauhtia ja käyttämään kaasua reippaasti. Hitaalla ykkösellä auto vain kaivoi alaspäin, joten tuossakin oli käytettävä pikkupuolen D:tä.
Auratulle tiellä päästyäni huomasin ykkösen "puuttuvan kokonaan" ja liikkeelle lähdettiin kakkosella, oli vaihteenvalitsin sitten D, 3 tai 1-2 asennossa

Myöhemmin päästyäni isolle tielle ajoin normaalisti 3-asennolla, eli kolmonen tuvassa ja turbiinilukko kytkeytyi normaalisti. Kokeilin sitten vaihtaa D:lle, niin ainoa muutos oli turbiinilukon irtikytkeytyminen, mutta neloselle laatikko ei suostunut vaihtamaan...
Lumessa möyriessä koneen lämmöt oli ihan ok, laatikkoöljylle olen asentanut toissa kesänä lisäjäähdyttimen ja laatikkoöljyt tuli vaihdettua samalla.
Tässä vaiheessa päätin sitte pitää kahvitauon ja tuon jälkeen laatikko toimi jälleen aivan normaalisti...
Olisiko lunta mennyt jonnekkin väärään paikkaan, sitten jäätynyt ja estänyt laatikon oikean toiminnan. Kaffepaussin aikana tuo "jää" olisi sitten sulanut? Vai onko tämä jotain lopunalkua laatikon osalta?