grand cherokee etupää
grand cherokee etupää
eli vm 2002 crd limitet etupäästä kuuluu semmoinen naksutus tai kahina
myös suoraa ajaessa käytin renkaat pois kokeilin niveliä mutta ei löytyny
väljää eikä muutakaan ongelmaa ääni on niinkuin ristikko ois rikki kun kääntää autolla ajettu noin 210 tkm toinen ongelma lämmitys laite puhaltaa molemmin puolin kylmää ensin rupes vas puoli nyt molemmat ilmastointi ei toimi vaikka uusi kompura ja aineet sisällä mistä ohje miten saa taka ovi verhoilun irti ikkuna hissi rikki pitäs kattoa
myös suoraa ajaessa käytin renkaat pois kokeilin niveliä mutta ei löytyny
väljää eikä muutakaan ongelmaa ääni on niinkuin ristikko ois rikki kun kääntää autolla ajettu noin 210 tkm toinen ongelma lämmitys laite puhaltaa molemmin puolin kylmää ensin rupes vas puoli nyt molemmat ilmastointi ei toimi vaikka uusi kompura ja aineet sisällä mistä ohje miten saa taka ovi verhoilun irti ikkuna hissi rikki pitäs kattoa
Ristikoitahan noissa ei ole vaan CV:t, jos on väljä tai kuiva niin voi raksuttaa tai kahista. Tosin niin voi tehdä myös pyöränlaakerit tai kuluneet poski- tai pinioninlaakerit - miksei myös etukardaanin kuluneet cv- nivelet.
Ilmanvaihdon ongelma on WJ:n tyyppivika, tälläkin palstalla asia on käyty läpi. Useimmiten vika lämmönsäätöläpissä (tai niiden akselissa), korjaus joko kojelauta irrottamalla ja uudet osat, tai sitten eBayn korjaussatsilla missä tehdään HVAC- boksiin reikä ja korjataan vialliset lämmönsäätöläpät.
Ilmanvaihdon ongelma on WJ:n tyyppivika, tälläkin palstalla asia on käyty läpi. Useimmiten vika lämmönsäätöläpissä (tai niiden akselissa), korjaus joko kojelauta irrottamalla ja uudet osat, tai sitten eBayn korjaussatsilla missä tehdään HVAC- boksiin reikä ja korjataan vialliset lämmönsäätöläpät.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: grand cherokee etupää
Vastaavanlainen ongelma löytyy täältäkin.Antsa67 kirjoitti:eli vm 2002 crd limitet etupäästä kuuluu semmoinen naksutus tai kahina
myös suoraa ajaessa käytin renkaat pois kokeilin niveliä mutta ei löytyny
väljää eikä muutakaan ongelmaa ääni on niinkuin ristikko ois rikki kun kääntää
Lisäksi on kuuluu sellainen outo "jurina"?? Ilmiö esiintyy, kun ajaa töyssyistä tietä. Kun etupää kevenee töyssyn jälkeen, jurina kuuluu, tasaisella ääntä ei juurikaan kuulu. Jurina on sitä pahempi, mitä kovempi veto on päällä. Mistähän moinen voisi johtua?
Vetarit ja kylmä ilma sisään
Moron
Ihtellä rupes 160 tkm kohdalla vetoakselien vakionopeusnivelet ääntämään. Äänet oli rahinaa ja naksuntaa ja lunksumista kääntessä jyrkästi. Ääntä tuli molemmilta puolilta. Oletin, että olin talvella rikkonut ne liialla donitsin väännöllä.
Hankin ebayn (a 112€) kautta kummankin puolen vetarit ja youtuben ohjeen mukaan ja ylimääräiset äänet loppu siihen. -->linkki
https://www.youtube.com/results?search_ ... wFyw8bE0vM
Ilmastoinnin läppävika tuli ja juuri esitetyllä tavalla eli rupes kylmää pukkaamaan vänkärin puolelle. Menin läppäkoteloon, niin kuin on esitetty linkissä
https://www.youtube.com/watch?v=kIWnuZ8vkEE ja viime talveksi ankkuroin toisen läpän kiinni, ja keväällä otin auki. Keväällä otin läpistä mitat ja väkersin vastaavat levyt tilalle ja nyt pitäis ruveta sommittelemaan niitä orginaalien tilalle... aikaa vaan nyt ei taho löytyä. Ebayssa on valmiita korjaussarjoja niiden kuntoon saattoon ja oletan niiden kestävän paremmin , kuin alkuperäisten rimpuloiden.
Ihtellä rupes 160 tkm kohdalla vetoakselien vakionopeusnivelet ääntämään. Äänet oli rahinaa ja naksuntaa ja lunksumista kääntessä jyrkästi. Ääntä tuli molemmilta puolilta. Oletin, että olin talvella rikkonut ne liialla donitsin väännöllä.
Hankin ebayn (a 112€) kautta kummankin puolen vetarit ja youtuben ohjeen mukaan ja ylimääräiset äänet loppu siihen. -->linkki
https://www.youtube.com/results?search_ ... wFyw8bE0vM
Ilmastoinnin läppävika tuli ja juuri esitetyllä tavalla eli rupes kylmää pukkaamaan vänkärin puolelle. Menin läppäkoteloon, niin kuin on esitetty linkissä
https://www.youtube.com/watch?v=kIWnuZ8vkEE ja viime talveksi ankkuroin toisen läpän kiinni, ja keväällä otin auki. Keväällä otin läpistä mitat ja väkersin vastaavat levyt tilalle ja nyt pitäis ruveta sommittelemaan niitä orginaalien tilalle... aikaa vaan nyt ei taho löytyä. Ebayssa on valmiita korjaussarjoja niiden kuntoon saattoon ja oletan niiden kestävän paremmin , kuin alkuperäisten rimpuloiden.
Mistähän voisi johtua vain silloin tällöin kuuluva voimakas rahina / kahina / metallinen hankaava ääni etupuolelta? Viikonloppuna parkkihallissa ajaessa kuului parhaiten, mutta eilen ei taas kuulunut samoissa olosuhteissa yhtään mitään vastaavaa. Ääni ilmentyessään kuuluu myös suoraan ajaessa, ei tärinöitä tms, peruuttaessa ei kuulu.
WJ:n äänet
Moro,
itsellä -99 WJ on pitänyt ääntä edestä. Alkuun kuului vain kääntäessä, esim parkkipaikalla ja vaihdeltiin kuskin puolen vetari sekä napa, joista jälkimmäinen oli kuin olikin heikossa hapessa. Tämä ei kuitenkaan poistanut ongelmaa.
Jurnuttava ääni paheni Jeeppiä korottaessa 2,5". Ensin kuului jurnutusta yli 60kmh vauhdissa ja nyt oikeastaan joka nopeudessa. Vähän ulkomaan foorumeita tutkiessa sain melkein joka paikasta vastausta, että syynä olisi etukardaanin jakolaatikon puoleinen nivel. Nyt pelottaa jo ääni sen verran, että Jeeppi saa odotella parkkipaikalla kunnes kesäkelit koittaa ja saa kesäauton alle...
Voiko Quadra Trac II:lla ajaa ilman etukardaania, niin saisi varmuuden tuohon äänen synnyttäjään, ennen kuin taas alan tilailemaan uusia osia?
itsellä -99 WJ on pitänyt ääntä edestä. Alkuun kuului vain kääntäessä, esim parkkipaikalla ja vaihdeltiin kuskin puolen vetari sekä napa, joista jälkimmäinen oli kuin olikin heikossa hapessa. Tämä ei kuitenkaan poistanut ongelmaa.
Jurnuttava ääni paheni Jeeppiä korottaessa 2,5". Ensin kuului jurnutusta yli 60kmh vauhdissa ja nyt oikeastaan joka nopeudessa. Vähän ulkomaan foorumeita tutkiessa sain melkein joka paikasta vastausta, että syynä olisi etukardaanin jakolaatikon puoleinen nivel. Nyt pelottaa jo ääni sen verran, että Jeeppi saa odotella parkkipaikalla kunnes kesäkelit koittaa ja saa kesäauton alle...
Voiko Quadra Trac II:lla ajaa ilman etukardaania, niin saisi varmuuden tuohon äänen synnyttäjään, ennen kuin taas alan tilailemaan uusia osia?
Voi ajaa ilman etukardaania, mutta kannattaa vaihtaa se nivel, ei ole osista pulaa, tuossa uutta: http://www.jamant.fi/cvnivel-wjkjwk-jam ... -3102.html
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jatketaan tähän liittyen GC etupäähän.
Millainen operaatioon vaihtaa vasen alapallonivel? Entä hammastanko? Osatkin maksaa varmaan jotain.
Ihmettelin, että ratti ei palauta oikealta keskelle normaalisti ja kävin näyttämässä oiretta ohiajaessa yhdellä korjaamolla. Sieltä tuli diagnoosiksi nuo yllä mainitut. Selittäisikö nuo tuon palautusongelman. Mitään kolinoita en ole havainnut.
Millainen operaatioon vaihtaa vasen alapallonivel? Entä hammastanko? Osatkin maksaa varmaan jotain.
Ihmettelin, että ratti ei palauta oikealta keskelle normaalisti ja kävin näyttämässä oiretta ohiajaessa yhdellä korjaamolla. Sieltä tuli diagnoosiksi nuo yllä mainitut. Selittäisikö nuo tuon palautusongelman. Mitään kolinoita en ole havainnut.
Alapallon vaihto on WK/WH -malliin tunnin homma (mulla, on oikeat välineet ja tietotaito) per kappale. Ei kyllä välttämättä väljä alapallo selitä palautumattomuutta... Ja mistä tietävät sen alapallon väljyyden?? Mittasivatko ohjeen mukaisesti heittokellolla ja ottivatko huomioon tehtaan antaman 0.5mm väljyyden, jolloin ei vielä ole tehtaan mielestä väljää? Ja osat maksaa, alapallo merkkiosana: http://www.jamant.fi/alapallo-mop5135651ad-p-3335.html ja tarvikkeena: http://www.jamant.fi/alapallo-oa1803607-p-3334.html , hammastangosta en osaa sanoa, ennen kuin selvitän....codemk kirjoitti:Jatketaan tähän liittyen GC etupäähän.
Millainen operaatioon vaihtaa vasen alapallonivel? Entä hammastanko? Osatkin maksaa varmaan jotain.
Ihmettelin, että ratti ei palauta oikealta keskelle normaalisti ja kävin näyttämässä oiretta ohiajaessa yhdellä korjaamolla. Sieltä tuli diagnoosiksi nuo yllä mainitut. Selittäisikö nuo tuon palautusongelman. Mitään kolinoita en ole havainnut.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Ok. Meinasivat, että hammastanko selittäisi klapin / palautusongelman. Tai se sitten on ominaisuus, noin 5 minuutin verran jää palautumatta kellotauluun verraten...JAMANT kirjoitti:Alapallon vaihto on WK/WH -malliin tunnin homma (mulla, on oikeat välineet ja tietotaito) per kappale. Ei kyllä välttämättä väljä alapallo selitä palautumattomuutta... Ja mistä tietävät sen alapallon väljyyden?? Mittasivatko ohjeen mukaisesti heittokellolla ja ottivatko huomioon tehtaan antaman 0.5mm väljyyden, jolloin ei vielä ole tehtaan mielestä väljää? Ja osat maksaa, alapallo merkkiosana: http://www.jamant.fi/alapallo-mop5135651ad-p-3335.html ja tarvikkeena: http://www.jamant.fi/alapallo-oa1803607-p-3334.html , hammastangosta en osaa sanoa, ennen kuin selvitän....codemk kirjoitti:Jatketaan tähän liittyen GC etupäähän.
Millainen operaatioon vaihtaa vasen alapallonivel? Entä hammastanko? Osatkin maksaa varmaan jotain.
Ihmettelin, että ratti ei palauta oikealta keskelle normaalisti ja kävin näyttämässä oiretta ohiajaessa yhdellä korjaamolla. Sieltä tuli diagnoosiksi nuo yllä mainitut. Selittäisikö nuo tuon palautusongelman. Mitään kolinoita en ole havainnut.