WJ GC Quadra-Drive lukko

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

WJ GC Quadra-Drive lukko

Viesti Kirjoittaja Jolli » 24.07.2013. 13:33

Morjesta

Aiemminkin olen ihmetellyt jeepin pientä kankeutta, olen pistänyt nelikon piikkiin sen. Nyt kuitenkin huomasin että liukkaalla asfaltilla kun auton ajaa parkkiin ja kääntää, vinkaisee toisen puolen takarengas, ihankun lukko olisi kiinni.

Ymmärtääkseni QD lukot ovat hydraulisia, jotka lukkiutuvat vasta siinä vaiheessa kun pyörillä on pyörimiseroa riittävästi.

Edessä ei samanlaista vinkausta tule, mutta lukko toimii kuitenkin hyvin kun maastossa päästelee menemään.

Onko taka-akselin öljyjen seassa liikaa lukkolisäainetta, lukkoyksikkö paskana vai mitä ihmettä :?:

Lisäksi kun etukardaanista pyörittää, tuntuu siinä n. 30asteen klappi kunnes ottaa kiinni, kai tämä johtuu keskilukosta? :roll:
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 24.07.2013. 14:44

Yleensä on niin että kun keskitasauspyörästö eli tässä tapauksessa progressiivinen lukko on jumissa, niin se sudituttaa keveintä rengasta, eli sisempää takapyörää... Eli ei ole perässä vikaa, vaan on progressiivinen lukko yhtäpuuta...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 26.07.2013. 18:58

Ok, eli ei siis hätää, näin ainakin ymmärsin.
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 26.07.2013. 20:33

Jolli kirjoitti:Ok, eli ei siis hätää, näin ainakin ymmärsin.
Jep, en näe mitään suurta syytä tehdä muuta kuin öljynvaihdot määräajoin....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus