ZJ: lootikko vuotaa..

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
Grandman
Viestit: 34
Liittynyt: 23.04.2013. 14:41
Paikkakunta: Vihti

ZJ: lootikko vuotaa..

Viesti Kirjoittaja Grandman » 05.09.2013. 22:54

Taisin (ehkä) saada lopulta paikannettua 1995 ZJ:j 46RH automaatin öljyvuodon. Näyttää että vuotaa vaihteen valitsimen vivun akselilta.

Saakos tuon vaihdettua ilman öljypohjan ja venttiilipaketin irroittelua? Netissä näkyy olevan tiivisteen ulosvetäjää ja holkkia, jolla uusi tiiviste painetaan paikoilleen.

Lähtiskö vanha ihan vaan kampeamalla ruuvarilla? Onko kukaan vaihtanut??

Jamantilta löytynee tiiviste hyllystä??

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: ZJ: lootikko vuotaa..

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 06.09.2013. 8:42

Grandman kirjoitti:
Jamantilta löytynee tiiviste hyllystä??
Ei oo, mutta tilaamalla saadaan...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Grandman
Viestit: 34
Liittynyt: 23.04.2013. 14:41
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Grandman » 06.09.2013. 9:11

Ootko vaihtanut tuota tiivistettä? Pikasurffauksella oli ihan yleinen vika...
Mä luulen että on normi huulitiiviste. Löytyykö tuota vaihtotyökalua?

Tämä vuotaa...

http://www.youtube.com/watch?v=AWBZlJeI-X0

Ja tuollainen työkalu...

http://www.ebay.com/itm/Chrysler-Shift- ... 1770wt_904

Pitäs saada kottero maanantaina leimalle. Vuoto lakkaa parkissa kun öljynpinta laskee riittävän alas. Menee tikussa ihan sallitun alarajalle..tai ihan himpan alle.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 06.09.2013. 10:15

Grandman kirjoitti:Ootko vaihtanut tuota tiivistettä? Pikasurffauksella oli ihan yleinen vika...
Mä luulen että on normi huulitiiviste. Löytyykö tuota vaihtotyökalua?
En oo vaihtanu, stefa siellä on ja ei oo työkalua, täytyy hankkia sellaisia....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 06.09.2013. 11:14

Työkaluja ja stefoja tulossa....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Grandman
Viestit: 34
Liittynyt: 23.04.2013. 14:41
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Grandman » 06.09.2013. 14:08

Pitää tulla hakemaan ainakin tiiviste. Siskohan semmoista työkalua lainaksi? Mulla on liiterin takana toinen loota..Käyn katsomassa kuinka tuo kohta on rakennettu. Se on kyllä melkoisessa raossa auton alla...Iisi homma jos olisi enemmän tilaa...Milloin tiivisteitä on tulossa?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 06.09.2013. 15:17

Grandman kirjoitti:Milloin tiivisteitä on tulossa?
Ensiviikolla...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja WinChester » 09.09.2013. 18:40

Ei taida irrota yläkautta ihan helposti, kun eikös tuo työkalukin ole samankokoinen halkaisijaltaan kuin itse akseli...? Lootan ja korin välissä ei ole paljoa mitään tilaa, eikä sinne edes näe kunnolla. Pelkkien vipujen irroituskin on oma mielenkiintoinen hommansa... :evil:

Öljypohjan kun ottaa irti ja venakoneiston perään, niin sittenhän tuo vaihtuu helposti alakautta. Samalla vaihtuu öljyt ja suodatin ja nohevampi tekee öljypohjaan vielä ropunkin. :D
Raha ja romut rauhottaa.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 09.09.2013. 18:43

Joo, työkalus on kyllä suunniteltu niin, että saa vaihdettuu laatikko paikoillaan ja ilman öljypohjan irroitusta, mutta todennäköisesti se laatikon poikkituki täytyy irroittaa ja laskea laatikon häntää alemmas, että mahtuu...

Työkalussa on se kierreosa, joka ruuvataan stefaan sisälle ja keskiössä olevalla ruuvilla se vedetään ulos, toisella työkalulla se painetaan paikoilleen joko vasaralla tai C-klampillä (noin se on ohjeessa ilmoitettu).... Nyt noita on varastossa ja nettikaupassa...

Sitä stefaa ei pysty vaihtamaan öljypohjan kautta, se kun pitää laittaa paikoilleen yläkautta, pesä on isompi kuin se käyttövivun akseli!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja WinChester » 09.09.2013. 22:08

Noo tulipahan sekin sitten selväksi, niin osoittautui arvailut vääriksi. Kettumainen homma kuitenkin, kun ahdasta on.
Raha ja romut rauhottaa.

Kirjoita vastaus