Sivu 1/1
ZJ: lootikko vuotaa..
Lähetetty: 05.09.2013. 22:54
Kirjoittaja Grandman
Taisin (ehkä) saada lopulta paikannettua 1995 ZJ:j 46RH automaatin öljyvuodon. Näyttää että vuotaa vaihteen valitsimen vivun akselilta.
Saakos tuon vaihdettua ilman öljypohjan ja venttiilipaketin irroittelua? Netissä näkyy olevan tiivisteen ulosvetäjää ja holkkia, jolla uusi tiiviste painetaan paikoilleen.
Lähtiskö vanha ihan vaan kampeamalla ruuvarilla? Onko kukaan vaihtanut??
Jamantilta löytynee tiiviste hyllystä??
Re: ZJ: lootikko vuotaa..
Lähetetty: 06.09.2013. 8:42
Kirjoittaja JAMANT
Grandman kirjoitti:
Jamantilta löytynee tiiviste hyllystä??
Ei oo, mutta tilaamalla saadaan...
Lähetetty: 06.09.2013. 9:11
Kirjoittaja Grandman
Ootko vaihtanut tuota tiivistettä? Pikasurffauksella oli ihan yleinen vika...
Mä luulen että on normi huulitiiviste. Löytyykö tuota vaihtotyökalua?
Tämä vuotaa...
http://www.youtube.com/watch?v=AWBZlJeI-X0
Ja tuollainen työkalu...
http://www.ebay.com/itm/Chrysler-Shift- ... 1770wt_904
Pitäs saada kottero maanantaina leimalle. Vuoto lakkaa parkissa kun öljynpinta laskee riittävän alas. Menee tikussa ihan sallitun alarajalle..tai ihan himpan alle.
Lähetetty: 06.09.2013. 10:15
Kirjoittaja JAMANT
Grandman kirjoitti:Ootko vaihtanut tuota tiivistettä? Pikasurffauksella oli ihan yleinen vika...
Mä luulen että on normi huulitiiviste. Löytyykö tuota vaihtotyökalua?
En oo vaihtanu, stefa siellä on ja ei oo työkalua, täytyy hankkia sellaisia....
Lähetetty: 06.09.2013. 11:14
Kirjoittaja JAMANT
Työkaluja ja stefoja tulossa....
Lähetetty: 06.09.2013. 14:08
Kirjoittaja Grandman
Pitää tulla hakemaan ainakin tiiviste. Siskohan semmoista työkalua lainaksi? Mulla on liiterin takana toinen loota..Käyn katsomassa kuinka tuo kohta on rakennettu. Se on kyllä melkoisessa raossa auton alla...Iisi homma jos olisi enemmän tilaa...Milloin tiivisteitä on tulossa?
Lähetetty: 06.09.2013. 15:17
Kirjoittaja JAMANT
Grandman kirjoitti:Milloin tiivisteitä on tulossa?
Ensiviikolla...
Lähetetty: 09.09.2013. 18:40
Kirjoittaja WinChester
Ei taida irrota yläkautta ihan helposti, kun eikös tuo työkalukin ole samankokoinen halkaisijaltaan kuin itse akseli...? Lootan ja korin välissä ei ole paljoa mitään tilaa, eikä sinne edes näe kunnolla. Pelkkien vipujen irroituskin on oma mielenkiintoinen hommansa...
Öljypohjan kun ottaa irti ja venakoneiston perään, niin sittenhän tuo vaihtuu helposti alakautta. Samalla vaihtuu öljyt ja suodatin ja nohevampi tekee öljypohjaan vielä ropunkin.

Lähetetty: 09.09.2013. 18:43
Kirjoittaja JAMANT
Joo, työkalus on kyllä suunniteltu niin, että saa vaihdettuu laatikko paikoillaan ja ilman öljypohjan irroitusta, mutta todennäköisesti se laatikon poikkituki täytyy irroittaa ja laskea laatikon häntää alemmas, että mahtuu...
Työkalussa on se kierreosa, joka ruuvataan stefaan sisälle ja keskiössä olevalla ruuvilla se vedetään ulos, toisella työkalulla se painetaan paikoilleen joko vasaralla tai C-klampillä (noin se on ohjeessa ilmoitettu).... Nyt noita on varastossa ja nettikaupassa...
Sitä stefaa ei pysty vaihtamaan öljypohjan kautta, se kun pitää laittaa paikoilleen yläkautta, pesä on isompi kuin se käyttövivun akseli!!
Lähetetty: 09.09.2013. 22:08
Kirjoittaja WinChester
Noo tulipahan sekin sitten selväksi, niin osoittautui arvailut vääriksi. Kettumainen homma kuitenkin, kun ahdasta on.