Sivu 1/3

WH:n N23 takaisinkutsu

Lähetetty: 26.12.2013. 17:44
Kirjoittaja Care
Onko joku jo "saanut" N23-softapäivityksen WH Grandiin? Tämän pitäisi Jeepin mukaan poistaa ongelma, jossa rikkoutuneen piirilevyn vuoksi auto voi lähteä itsekseen liikkeelle vaihdevalitsimen asennosta riippumatta, mutta maailmalta kuuluu kovasti uutisia, että päivityksen jälkeen autosta häviää maastovaihde. Yritettäessä kytkeä 4LO:ta näyttöön tulee "Service 4WD" -teksti.

Lähetetty: 26.12.2013. 21:21
Kirjoittaja TAC68
Ei oo tullu.

Jontte

Lähetetty: 27.12.2013. 18:21
Kirjoittaja voimailija
Mulle laitettiin tuo päivitys ja heti alko ongelmat. Vikaa jo yritettiin korjata merkkihuollossa siinä kuitenkaan onnistumatta. Hidas puoli ei siis pelaa tuon päivityksen jälkeen vaan kojetauluun tulee ilmoitus "service 4wd" tai jotain sinne päin...
Maailmalla tuntuu olevan tuon päivtyksen jälkeen sama ongelma:
http://www.jeepforum.com/forum/f67/n23- ... w-1561787/

Älkää vaan ottako tuota päivitystä, jos haluatte hitaan nelikon toimivan!
Toivottavasti tähän löytyisi lähiaikoina ratkaisu, tarvitsen nimittäin tuota hidasta puolta...

Vanhassa vara parempi....

Lähetetty: 27.12.2013. 19:55
Kirjoittaja rane58
Eikö sitä vanhaa/edellistä päivitystä voi ajaa takaisin...? :wink:

Re: Vanhassa vara parempi....

Lähetetty: 27.12.2013. 23:41
Kirjoittaja Care
rane58 kirjoitti:Eikö sitä vanhaa/edellistä päivitystä voi ajaa takaisin...? :wink:
Enpä usko, että pystyy - jenkkifoorumin perusteella ihmiset ovat metsästäneet vanhoja kontrollimoduuleja vian korjaamiseksi.

Omastanikin on softalla hävinneet takasumarit, joka korjattiin tilaamalla uusi kontrollimoduuli. Vaihdon jälkeen moduulin softa päivitettiin uusimpaan, jolloin sumarit jälleen hävisivät. Maahantuoja lähetti vielä yhden moduulin kommentilla, että tätä ei sitten päivitetä. :?

Lähetetty: 28.12.2013. 9:18
Kirjoittaja codemk
Kyllä vaan, eli nähtävästi tuo päivitys on ajettu edellisen omistajan aikaan.

Kokeilin eilen illalla kytkeä 4WD Low asentoon ja samantien tuli ilmoitus "Service 4WD system" ja ei kytkeydy. Nähtävästi normaalipuoli toimii kuitenkin niin kuin kuuluu? Ja vikailmoitus poistuu virtoja pois käyttämällä?

Eli marssin nyt sitten marmorille? Oletteko saaneet ilmaiseksi uuden piirilevyn kun kerta valmistajan päivitys rikkoo tuon?

Lähetetty: 28.12.2013. 11:18
Kirjoittaja Care
En ole vielä missään nähnyt luotettavaa selvitystä vian perimmäisestä syystä. Jeepin mukaan päivityksellä ei ole mitään tekemistä tuon virheilmoituksen kanssa, vaan vian on täytynyt olla olemassa jo ennen päivitystä, ja lisääntynyt itsediagnosointi vain löytää sen esille. Uskoo ken tahtoo.

Jos homma menee kuten Jenkeissä, ensimmäisenä lähtee vaihtoon vaihteiston aktuaattori (ei korjaa vikaa pysyvästi). Toisilla softaa on flässätty uudemman kerran, kun huolto ei lukenut ohjeita hommaa tehdessään (virheilmoitukset pitää nollata kolme kertaa). Noita viestejä lukiessa tosiaan alkaa vaikuttaa siltä, että kontrollimoduulin vaihto vanhempaan on ainoa vian pysyvästi korjaava keino.

Normaalinopeus toimii aivan kuten pitääkin vikailmoituksesta huolimatta. Kannattaa selvittää, onko FDCM:n oikeasti päivitetty, koska tuo virheilmoitus voi tulla muutenkin esille.

Lähetetty: 04.01.2014. 22:26
Kirjoittaja Timo L
Ei kait siitä mitään muuta varsinaisen perimmäistä syytä ole kuin se, että kaikki pitää saada toimimaan jonkun &%"½ älyboksin ohjaamana sähköisesti, ja kun softa on viturallaan niin homma on siinä. Kahva ja mekaaninen vivusto/ vaijeri, sillähän se toimii kun vain kahvasta nykii. Miksi pitää tehdä hommat noin v*tuilleen? :evil:

No, sillä välin kun ihmiset ainakin uudella mantereella tappelee Chryslerin/ Jeepin (vai nykyisin Fiatin?) kanssa siitä että miksi nimenomaan tämän päivityksen jälkeen auton neliveto ei yhtäkkiä toimi niinkuin pitäisi, on monet investoineet allaolevaan härveliin, ja saaneet sillä ainakin jossain määrin autonsa toimimaan. Vaatinee kuitenkin silti satunnaisesti softan uudelleen ajamisen älylaatikoihin, mutta parempi sekin kuin maksaa &%¤%&( auton valmistajalle "rikkinäisestä" osasta, mikä ei korjaa yhtään mitään..

http://www.superchips.com/Store/JeepFlashpaq.aspx

Lähetetty: 05.01.2014. 13:04
Kirjoittaja Sikli
Aika usein käy mielessä että autojen suunnittelijoitten pitäisi itse käyttää tuotteitaan metsissä/ ääriolosuhteissa niin ehkä oppisivat jotain. Tai ainakin saisivat ajaa muutaman vuoden vanhoilla autoilla, siinäpähän sitten korjaisivat vikoja jotka olisi voitu ehkäistä paremmalla suunnittelulla. :wink:

Lähetetty: 20.02.2014. 20:13
Kirjoittaja codemk
Tänään tarjosivat tätä N23 päivitystä ajettavaksi tuohon uusimpaan ajokkiin. Kun kyselin, että onko ollut ongelmia päivityksen jälkeen, niin mekaanikko oli sitä mieltä, että kuulee ekaa kertaa tälläisistä ongelmista.

Ei päivitetty ainakaan vielä. Onko kukaan seuraillut viime aikoina rapakon takaista keskustelua aiheesta?

Lähetetty: 21.02.2014. 8:09
Kirjoittaja DonKing
Meille tuo päivitys tehtiin erään huollon yhteydessä n.puoli vuotta sitten.Ei ole esiintynyt mitään ogelmia sen jälkeen (eikä siis ennen)

Lähetetty: 21.02.2014. 20:03
Kirjoittaja Care
Sen verran keskustelu on Jenkeissä edennyt, että ilmeisesti aktuaattorille sallittua jännitetoleranssia on kiristetty sen verran reippaasti, että jossain välissä ongelmia on odotettavissa päivityksen jälkeen. Tosin Euroopasta on kantautunut viestiä, että softasta olisi olemassa myös uudempi versio, jossa toleranssi olisi palautettu entiselleen.

Omaani ei päivitystä tulla laittamaan, kun se ei varsinaisesti korjaa mitään.

Lähetetty: 25.02.2014. 23:09
Kirjoittaja codemk
Taidan myöskin pidättäytyä tämän päivityksen suhteen. Ainakin toistaiseksi...

Lähetetty: 12.03.2014. 23:00
Kirjoittaja -sakke-
Onko teillä ajettu ohjelmaa uudestaan vai mikä on tilanne tuon päivityksen jälkeen? Onko korjaantunut?

Minulla -13 syksyllä huollon yhteydessä laitettiin tuo päivitys. Sen jälkeen tuli "Service 4WD" -teksti lukkoja laitettaessa eikä mennyt päälle. Vein takaisin ja ohjelma ajettiin uudelleen, jonka jälkeen se toimi. Nyt kuitenkin teksti tuli uudelleen eikä lukot menneet päälle.

Lähetetty: 13.03.2014. 14:31
Kirjoittaja Care
Huhupuheiden mukaan Euroopassa pyörisi uudempi softaversio, joka palauttaa aktuaattorin jännitetoleranssi-ikkunan entiselleen. Jos ohjelmointi on tehty oikein, saman softan uudelleenohjelmointi ei korjaa tilannetta, vaan virhe saadaan virheloki nollaamalla hetkeksi pois päältä, kunnes kytkettäessä taas tapahtuu sopiva jännitehäiriö.