Sanoisin että hommaat Motonetistä gallonan Dexron III:sta, tämmöstä:
http://motonet.fi/fi/tuote/590206/ATF-Dexron-III-378L Tohon vanhempaan ZJ:hin tämä käy myös vaihdelaatikon puolelle ja on melko halpaakin verrattuna ATF+4:een!
Laitat sitä jakolootaan oikean määrän, n. 1.3 litraa, eli että ei ihan tule ulos ylemmästä tulpasta ja ajelet jonkun päivän (=kunnon huuhtelu). Sitten lasket möhnät pois ja laitat puhdasta tilalle.
Pahemmankin väristä öljyä olen nähnyt ja silti laatikko toimii, tosin visko saattaapi olla jumissa.
Pikkupuoli menee parhaiten päälle, jos on mennäkseen, näin: Ajat D:llä kävelyvauhtia, laitat N:n päälle ja vedät jakolaatikon kepin taakse määrätietoisesti ja tukevalla otteella. Sopivan vetonopeuden oppii vain kokeilemalla; se ei ole mikään kertariuhtaisu, muttei siinä kannata jäädä hipistelemään, koska sillon just alkaa ne "tärinät" ja sitten sitä ei saa kun väkivallalla tai pysäyttämällä moottori.
Jos pikkupuoli ei mene millään päälle, pitää seuravaksi yrittää säätää vivustoja auton alta. Ellei sekään auta, on jakis irrotettava ja purettava. Siellä on mahdollisesti siirtohaarukka vääntynyt tms.
Jos haluaa säästää kustannuksia, niin tekee mekaniikan säädöt ensin ja ellei ne auta pikkupuolen toimivuuteen, niin sitten purkuun. Kuivalla askilla ei pidä juurikaan ajella, koska jakiksessakin on öljypumppu, joka tykkää siitä kyttyrää.
Jakolaatikon irrotus on pottumaisempaa kuin itse jakiksen avaaminen. Aikaa ja tupakkia menee, kun oikean yläkulman mutteri aukeaa vain löysäämällä poikkipalkkia niin, että jakis putoaa 10cm alaspäin. Samalla huomio, ettei virranjakaja ota tulipeltiin ja mene rikki.
Täällä vähän mallia laatikkorempasta, olkoonkin että tuossa tehdään ns. "front-case-swap" 249 => 242. Kelaa kuvia vasemmalle, niin silloin projekti etenee kutakuinkin oikeassa järjestyksessä.
http://forums.offipalsta.com/album.php? ... 296&page=5
Raha ja romut rauhottaa.