xj automaatti ei vaihda (-89)

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
D_Bar
Viestit: 125
Liittynyt: 06.05.2013. 20:13
Paikkakunta: Sodankylä

xj automaatti ei vaihda (-89)

Viesti Kirjoittaja D_Bar » 18.06.2014. 18:17

Ilmestyi semmoinen ongelma tässä pari viikkoa sitten ja tietenkin juuri katsastusta edeltävänä päivänä, että kepin ollessa D:llä laatikko tuntuisi pysyvän ykkösellä eikä vaihda isommalle. Kun otin laatikon ohjausboksin sulakkeen irti, niin vaihteet vaihtui käsin, mutta sulake paikallaan ei. (onneksi, niin pääsi katsastukseen)
Onko vika siis todennäköisimmin laatikon älyboksissa vai onko muitakin mahdollisuuksia?
Auto käynnistyy avaimesta normaalisti ja pakkivalot toimii, niin niiltä osin NSS tuntuisi myös pelaavan. Toki olen pakkivalokytkentään ryöstänyt nss:ltä p-asentotiedon, mutta on toiminut sen jälkeenkin...
Grand Cherokee 5.9 Ltd

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 4817
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 18.06.2014. 19:13

Eikö vaihda edes kun kiekkamittari menee punaiselle??
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

D_Bar
Viestit: 125
Liittynyt: 06.05.2013. 20:13
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja D_Bar » 18.06.2014. 19:55

En seurannu, että menikö mittari punaiselle asti, mutta kyllä kierrokset kuulosti ainaki niin korkeilta testatessa, että luulisin olleen punaisella.. Pitää vielä katsoa tarkemmin ko saa raidetangot kasattua
Grand Cherokee 5.9 Ltd

D_Bar
Viestit: 125
Liittynyt: 06.05.2013. 20:13
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja D_Bar » 24.06.2014. 21:37

Noniin. Nyt sai testattua kun sai ohjauksen kasaan.
Eli kiihyttelin mielestäni korkeille kierroksille ja vilkaisu mittariin, niin kierrokset oli n.4000 siis kiihyttelin vielä lisää, niin 5000:ssa sitten vaihtu vaihe..
Onko tuo laatikon tietokone siis kunnossa, vai kuinka? Ja missähän mahollisesti vika?
Grand Cherokee 5.9 Ltd

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 4817
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 24.06.2014. 22:15

Siellä on se tyyppivika, se luulee että painat jarrua, jolloin se käyttäytyy juuri noin!! Ohituksen pystyy tekemään...
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja Nyki » 08.07.2014. 19:45

Todennäköisesti turbiinikaan ei lukitu?

Jarrupolkimen päällä on kytkin, joka on herkkä lipsahtamaan pois säädöstään ja silloin tosiaan äly luulee, että jarrua painetaan kokoajan.
Mulla oli -90:ssä sama vika.

Joskus myös polkimen palautusjousi voi kuoleentua ja aiheuttaa ko. kytkimelle saman virheen.
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

D_Bar
Viestit: 125
Liittynyt: 06.05.2013. 20:13
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja D_Bar » 10.07.2014. 20:43

Turbiinin lukittumisesta en oikein ota selvää, kun ei oo aikasemmin automaatista kokemusta. Oon kyllä koittanu sen toimintaa testata, mutta pitäs saaha joku "asiantuntija" kyytille.

Tuota jarrupolkimen kytkin näytti ainakin olevan ihan kohdallaan tuota jarrupolkimen jousta en kyllä ajatellutkaan. Senhän vois varmaan helposti testata ihan jalalla poljinta nostamalla...

TPS anturi ainaki on mittausten perusteella rikki ja uuden jo siihen löysin kohtuu edullisesti, mutta sen saa vasta reilun parin viikon päästä.

AMCCF foorumilta löytyneiden ohjeiden mukaan mittailin TPS:ää ja ohjeen mukaan mittarin pitäisi näyttää kaasuläppä kiinni 0.8V ja mulla ylsi säätö enimmillään 0.15V:iin
Grand Cherokee 5.9 Ltd

Intiaanipäällikkö
Viestit: 47
Liittynyt: 12.07.2014. 21:34
Paikkakunta: Kotka
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja Intiaanipäällikkö » 14.07.2014. 17:41

Itelläni sama ongelma. Jarrupolkimen päällä kytkin ehjä. Jarruvalotkin pelaa ok joten palautusjousikin ok. Liitokset korjattu paremmiksi kuin alkuperäiset. Laatikolta säädetty vaihteet kohdalleen. Alkaa olemaan ideat loppu ja hermot sen myötä. Ohituksesta oli puhetta, olisin erittäin mielenkiintoinen kuulemaan lääkkeen kyseiseen ongelmaan??? Ps. Otin lootan ohjaus sulakkeen pois ja manuaalisesti vaihtuu kyllä..
EASTCOAST OFFROAD ry.

Intiaanipäällikkö
Viestit: 47
Liittynyt: 12.07.2014. 21:34
Paikkakunta: Kotka
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja Intiaanipäällikkö » 15.07.2014. 11:37

Ohituksella homma lähti wörkkimään. Kiitoksia Jamantille
:idea:
EASTCOAST OFFROAD ry.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 4817
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 15.07.2014. 12:02

Intiaanipäällikkö kirjoitti:Ohituksella homma lähti wörkkimään. Kiitoksia Jamantille
:idea:
Ole hyvä :wink:
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Intiaanipäällikkö
Viestit: 47
Liittynyt: 12.07.2014. 21:34
Paikkakunta: Kotka
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja Intiaanipäällikkö » 15.07.2014. 13:25

Intiaanipäällikkö kirjoitti:Ohituksella homma lähti wörkkimään. Kiitoksia Jamantille
:idea:
Taisin nuolaista ennenkö tipahti. Palataans taas perusasioiden äärelle.. Kasattuani eipäs pelannutkaan..
EASTCOAST OFFROAD ry.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 4817
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 15.07.2014. 13:53

No vedetään ole hyvä pois :wink: :wink:
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

D_Bar
Viestit: 125
Liittynyt: 06.05.2013. 20:13
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja D_Bar » 16.07.2014. 0:14

Intiaanipäällikkö kirjoitti:
Intiaanipäällikkö kirjoitti:Ohituksella homma lähti wörkkimään. Kiitoksia Jamantille
:idea:
Taisin nuolaista ennenkö tipahti. Palataans taas perusasioiden äärelle.. Kasattuani eipäs pelannutkaan..
Mittailitko tuota tps:ää ?

Tuossa selkeä ohje: http://www.amccf.com/yabb2/YaBB.pl?num=1257615971/16#16
Grand Cherokee 5.9 Ltd

Intiaanipäällikkö
Viestit: 47
Liittynyt: 12.07.2014. 21:34
Paikkakunta: Kotka
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja Intiaanipäällikkö » 16.07.2014. 13:49

Noniin. Tuo jarrupolkimen ja TCUn välinen yhteys on siis ok. Mittasin tolla hyppylanka metodilla kaasuläpän ja arvot oli ja on pielessä mutta muuttuu oireettomasti. 0,44 - 4,44. Eli ei 0,8 - 5,0. Tämä siis asentotunnistimen ja ECUn välistä. Ongelma näyttäisi olevan tuo tunnistimen ja TCUn välissä. Ei samoja arvoja eikä maa piippaa. TPSn ja TCUn välissä suoraan samat johdot. TCUn liittimen D1-D3 piuhat löytyy myös TPS-liittimestä..
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Intiaanipäällikkö, muokattu yhteensä 16 kertaa
EASTCOAST OFFROAD ry.

Intiaanipäällikkö
Viestit: 47
Liittynyt: 12.07.2014. 21:34
Paikkakunta: Kotka
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja Intiaanipäällikkö » 16.07.2014. 20:37

Problem solved. TPS vaihdettua toimivaan ja johan vaihtaa. Eli vaikka ECUlle meni oikea tieto TCUlle ei... :D
EASTCOAST OFFROAD ry.

Kirjoita vastaus