WJ etukardaani pituuksia

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
zodiac
Viestit: 41
Liittynyt: 12.06.2013. 21:21
Paikkakunta: kuopio

WJ etukardaani pituuksia

Viesti Kirjoittaja zodiac » 02.11.2014. 11:03

Onko raadilla tietoa eri koneilla varustettujen WJ grandien etukardaanien pituuksista. Tarkemmin sanottuna, mahtaako bensakoneisten etuset olla lähellä samaa pituutta 2,7 CRD:n kanssa? Olis ristikollinen etukardaani hankinnassa, eli tarviiko lähteä oikeen kustomia tilaamaan vai onko saumaa löytää bensa vehkeistä sopivaa. Ulkomaan foorumeita kahlannu ja selkeetä vastausta en ole löytänyt.

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Etu kardaani?

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 02.11.2014. 12:16

Mitenkäs tuo "ristikollinen" poikkeaa alkuperäisestä kardaanista?

Kun löydät itseäsi mielyttävät päät omaavan kardaanin niin pituuden voit teettä sopivaksi kardaani korjaamossa tarvittaessa.

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

zodiac
Viestit: 41
Liittynyt: 12.06.2013. 21:21
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja zodiac » 02.11.2014. 12:51

Nykysellään tuossa on vakionopeusnivelillä molemmat päät, oottelen millon hajoaa...
Jos löytys ristikoilla oleva niin voishan sitä toki pidentää / lyhentää tarpeen mukaan. Palstalla aiemmin tullu esiin puulaaki nimeltä Ko-Met Oy Espoossa, mssä pitäs onnistua.

Avatar
Timo L
Viestit: 1500
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 06.11.2014. 10:58

Ei kait missään WJ:ssä ole ollutkaan ristikolilsia kardaaneita edessä? Eli custom- hommaksi se menee kuitenkin. Melkein sun pitäisi mitata paljonko on tarvittava kardaanin pituus kun vaihdat CV- laipat yokeiksi, ja sitten pystyt katsomaan pituuden.

Etukardaaniksi vaikka XJ:n tai ZJ:n ristikollinen etukardaani muutettuna oikeaan mittaan. Minulla on XJ:n etukardaani 5.9 Grandissä, joten luulisi sen kestävän WJ:n koneidenkin kanssa.. Ko-Met:illa olen omat kardaanini teettänyt ja tasapainottanut, kohtuuhintainen ja hyvää jälkeä tehnyt mutta toisinaan aika hidas.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

FB-67
Viestit: 19
Liittynyt: 01.09.2014. 21:56
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja FB-67 » 20.11.2014. 16:51

Timo L kirjoitti:Ei kait missään WJ:ssä ole ollutkaan ristikolilsia kardaaneita edessä? Eli custom- hommaksi se menee kuitenkin. Melkein sun pitäisi mitata paljonko on tarvittava kardaanin pituus kun vaihdat CV- laipat yokeiksi, ja sitten pystyt katsomaan pituuden.

Etukardaaniksi vaikka XJ:n tai ZJ:n ristikollinen etukardaani muutettuna oikeaan mittaan. Minulla on XJ:n etukardaani 5.9 Grandissä, joten luulisi sen kestävän WJ:n koneidenkin kanssa.. Ko-Met:illa olen omat kardaanini teettänyt ja tasapainottanut, kohtuuhintainen ja hyvää jälkeä tehnyt mutta t
oisinaan aika hidas.
Kyllä mulla on WJ jeepissä -02 4.7 ihan normaali ristikoilla oleva Etu kardaani,jakolaatikon päässä tupla ristikot ja perän puolella yksi ristikko.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 20.11.2014. 17:35

FB-67 kirjoitti:
Timo L kirjoitti:Ei kait missään WJ:ssä ole ollutkaan ristikolilsia kardaaneita edessä? Eli custom- hommaksi se menee kuitenkin. Melkein sun pitäisi mitata paljonko on tarvittava kardaanin pituus kun vaihdat CV- laipat yokeiksi, ja sitten pystyt katsomaan pituuden.

Etukardaaniksi vaikka XJ:n tai ZJ:n ristikollinen etukardaani muutettuna oikeaan mittaan. Minulla on XJ:n etukardaani 5.9 Grandissä, joten luulisi sen kestävän WJ:n koneidenkin kanssa.. Ko-Met:illa olen omat kardaanini teettänyt ja tasapainottanut, kohtuuhintainen ja hyvää jälkeä tehnyt mutta t
oisinaan aika hidas.
Kyllä mulla on WJ jeepissä -02 4.7 ihan normaali ristikoilla oleva Etu kardaani,jakolaatikon päässä tupla ristikot ja perän puolella yksi ristikko.
Sen on joku jo sitten vaihtanut, olen minäkin niitä vaihtanut parit, mulla on jopa muutossarjaa siihen: http://www.jamant.fi/yokemuutossarja-np ... -4017.html , mutta kardaani täytyy sitten hankia erikseen...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

FB-67
Viestit: 19
Liittynyt: 01.09.2014. 21:56
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja FB-67 » 20.11.2014. 22:07

Kyllä se varmaan on ollut tehtaalta lähtie,,on muutoautona tullut Suomeen,ostin joitain vuosia sitten sen.Oli ajettu silloin reilu 50 tuhatta mailia tuskin on tarvinnut Kardaani remontia vielä tehdä. Selec-Trac neliveto.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 20.11.2014. 22:47

Ei oo tehtaalta tullut ristikoilla, ei tunne varaosakuvat moista....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

zodiac
Viestit: 41
Liittynyt: 12.06.2013. 21:21
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja zodiac » 23.11.2014. 19:47

Purku ZJ:stä löytyi hakusessa ollut keppi. Yoket ja kometille niin alkaa olee kiinnitystä vaille :D

Kirjoita vastaus