Öljyinen takavanteen sisäpuoli

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
codemk
Viestit: 81
Liittynyt: 06.08.2012. 10:43
Paikkakunta: Espoo

Öljyinen takavanteen sisäpuoli

Viesti Kirjoittaja codemk » 08.11.2014. 19:42

Renkaiden vaihdon yhteydessä tein huomion, että apukuskin puolen takavanne oli kovin öljyinen sisäpuolelta. Mistähän voisi johtua? Vuotoa akseleissa?

codemk
Viestit: 81
Liittynyt: 06.08.2012. 10:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja codemk » 08.11.2014. 20:48

Hiukan hakuja tehden, voisiko olla stefan vuodosta kysymys?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 08.11.2014. 23:13

Joko vuotaa navan o-renkaalta peräöljyä läpi tai sitten se tulee navan laakereiden stefoista läpi!! Napa irti ja joko o-rengas uusiks tai sitten napa ja o-rengas vaihtoon, ihan perustyyppivika WH/WK/XK:ssa....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

codemk
Viestit: 81
Liittynyt: 06.08.2012. 10:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja codemk » 11.11.2014. 21:47

Päivitystä: lisäsin peräöljyä taakse noin 0,8 litraa, eli vahvasti tuntuma on, että vuotaa jostain pois. Olikos se kokonaistilavuus luokkaa himpun alle 2 litraa, vai jopa 1,5 litran luokissa?

Täytyy nyt seurailla tehostetusti mitä tapahtuu..

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 11.11.2014. 22:51

No jos se vanne on märkä ja jouduit lisäämään, niin laske yhteen = jostain vuotaa...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Oldsista-ex meni aikoinaan jarrutkin uusiksi...

Viesti Kirjoittaja rane58 » 13.11.2014. 0:43

JAMANT kirjoitti:No jos se vanne on märkä ja jouduit lisäämään, niin laske yhteen = jostain vuotaa...
-Ja kun tarpeeksi roiskuu niin riittää ööliä jarruihinkin...? :|
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

codemk
Viestit: 81
Liittynyt: 06.08.2012. 10:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja codemk » 13.11.2014. 20:29

Ja kyllähän se vaan vuotaa... Ei pahasti mutta kuitenkin.
Muistaako joku tarkkaa tilavuutta? Meinaan vaan että tais mennä hetki ennen kuin tuo huomattiin.. Että oliko öljyä edes auttavasti jäljellä ennen lisäystä.

J.S
Viestit: 14
Liittynyt: 21.06.2014. 17:26
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja J.S » 13.11.2014. 21:10

Olikohan niin että lukollisessa n.2,3 litraa ja lukottomassa n.2 litraa. Jamant tietää varmasti tarkemmin..
wh 3.0 crd -07

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 13.11.2014. 21:22

J.S kirjoitti:Olikohan niin että lukollisessa n.2,3 litraa ja lukottomassa n.2 litraa. Jamant tietää varmasti tarkemmin..
Öööh, miksi lukottomassa ja lukollisessa olis eri tilavuus?? Samat kuoret niissä on. Mutta parin litran verran menee, ehkä just hiukan yli...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

J.S
Viestit: 14
Liittynyt: 21.06.2014. 17:26
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja J.S » 13.11.2014. 22:00

Jostakin vaan jäi tuo muistikuva että lukottomassa 70 oz ja lukollisessa 75 oz. Voisko nuo sisuskalut olla sen verran erikokoisia että tilavuuseroa olisi?
wh 3.0 crd -07

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 13.11.2014. 22:39

J.S kirjoitti:Jostakin vaan jäi tuo muistikuva että lukottomassa 70 oz ja lukollisessa 75 oz. Voisko nuo sisuskalut olla sen verran erikokoisia että tilavuuseroa olisi?
Voihan se olla, toi ero on joku 1.5 desiä...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

codemk
Viestit: 81
Liittynyt: 06.08.2012. 10:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja codemk » 13.11.2014. 22:50

Kiitti. No onneksi ei ihan kuivilla menty. Katotaan millainen remppa edessä..

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 13.11.2014. 23:14

Niin kuin kirjoitin, kaksi vaihtoehtoa, o-rengas vuotaa, eli tuo: http://www.jamant.fi/orengas-cro52114079aa-p-3676.html tai napa, eli tuo: http://www.jamant.fi/napa-wkxk-mop52111 ... -3678.html ja jos napa menee vaihtoon, tarviit sen o-renkaan myös, ei tule yllättäen navan mukana!!

Irroitus helpohko, rengas pois, satuka pois, levy pois, jarrukilven takaa 4 mutteria pois ja nykäisy, napa tulee pois ja joko jää vetoakslei putkeen tai tulee mukana... Ja öljyä valuu jonkun verran.... Astia alle ja ehkä tarvitset myös käsijarrukengät uudet ja muista varoa ABS-anturia....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Timo L
Viestit: 1500
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 14.11.2014. 13:12

Tämä olikin minulle ihan uusi juttu, että WK/XK on full-floater taka-akselilla :shock:
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 14.11.2014. 14:27

Timo L kirjoitti:Tämä olikin minulle ihan uusi juttu, että WK/XK on full-floater taka-akselilla :shock:
Aina oppii uutta!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus